MotoNews.pl
  

Moje espero 1.5 "szarpie jak żaba"...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem ze stabilnością wolnych obrotów.
po wymianie cewki impulsatora w aparacie zapłonowym (była prawie spalona), silnik ma problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego tzn. obrort mi "falują" od ~700 - 1300 obr/min. Czasami schodzą tak nisko, że silnik ma tendencje do zgaśnięcia. A podczas jazdy samochód nie rusza płynnie tylko ...jak żaba ...szarpie skokami do przodu. i tak się dzieje w prawie całym zakresie obrotów.
Kilkakrotne płynne-ponowne wciśnięcie pedału gazu nieco poprawia tą sytuację ale nie do końca.
Zaznaczę że przed wymianą w/w cewki, silnik strzelał w układ ssący ale obroty były "wzorcowe" .Gdzie szukać przyczyny ?
  
 
Cytat:
2006-11-29 08:07:00, nawigator5 pisze:
Witam Mam problem ze stabilnością wolnych obrotów. po wymianie cewki impulsatora w aparacie zapłonowym (była prawie spalona), silnik ma problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego tzn. obrort mi "falują" od ~700 - 1300 obr/min. Czasami schodzą tak nisko, że silnik ma tendencje do zgaśnięcia. A podczas jazdy samochód nie rusza płynnie tylko ...jak żaba ...szarpie skokami do przodu. i tak się dzieje w prawie całym zakresie obrotów. Kilkakrotne płynne-ponowne wciśnięcie pedału gazu nieco poprawia tą sytuację ale nie do końca. Zaznaczę że przed wymianą w/w cewki, silnik strzelał w układ ssący ale obroty były "wzorcowe" .Gdzie szukać przyczyny ?



jeśli wymieniałeś cewkę to możliwe że zbytnio przyspieszyłeś zapłon. Profilaktycznie przekręć aparat zapłonowy w kierunku przodu auta i zobacz czy objawy ustąpiły
  
 
Tak... prawdopodobnie zapłon został przyspieszony bo silnik pracuje "bardzo twardo". i obroty powyżej 3500 - na moje oko grożą.. uszkodzeniem silnika, ...wszystko strasznie drży. Postaram się zapłon cofnąć i dam znać
  
 
przeczytaj posta odnośnie strzelania w filtr powietrza