| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-19 08:40:23 Po wymianie szczek i lozysk lacznie z biezniami na nowe ruszajac kolem wyczuwalny jest luz i to nawet spory.Jest jaka technika dokrecania tej duze nakretki? |
slawek2380 escort mk VI Gorzów Wlkp | 2007-05-19 10:55:23 |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-19 11:32:31 Dziekuje,przeczytałem.Luz pojawil sie u mnie po wymianie szczek wiec zakupilem nowe lozyska i wymienilem na obu kolach razem z biezniami z kompletu.Wczesniej luzu nie bylo.Bieznie weszły bardzo ciezko ale weszły i luzu na nich nie ma. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-05-19 11:35:20 Czop moze byc juz zurzyty i lozyska sie nie sciskaja jak powinny i jest luz. |
mirasescort Ford Escort MK6 Wrocław | 2007-05-19 11:59:51 Polecam dobre dokręcenie sruby, jak tak samo miałem po wymianie cylinderka. Nogą dokreć |
slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2007-05-19 12:04:36
a może raczej dynamometrem |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-19 12:13:23 Bieznia weszła ciezko.
Łozysko wchodzi ciezko,bez luzu. (na ta piastę). Dokrecialem kluczem z 2 metrową przedluzką. Moze trzeba teraz sie przejechac zeby sie ulozylo i dokrecic ją? Kolo obraca sie ok,wiec dokrecenie tej nakrętki nie spowodowalo zablokowania koła. Na starych lozyskach nie bylo luzu. |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2007-05-19 12:22:38 po przejechaniu sie,,,,warto podniesc tyl i sprawdzic czy po dopasowaniu sie,,,niee powstal znowu luz...pozdro |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-05-19 16:55:01
W escorcie jak nie dokrecisz kolo bedzie si obracac swobodnie - taka konstrukcja - dobre rozwiazanie ale po dlugim okresie urzytkowania sie zurzywa i nie ma juz wymiaru odpowiedniego,a zeby lozysko sie nie sciskalo i zeby luzu nie bylo. Wg mnie zurzywa sie czop tam gdzie wklada sie pierwsze lozysko - przesowa sie za blisko belki jak gdyby (lozysko) |
slawek2380 escort mk VI Gorzów Wlkp | 2007-05-19 20:15:26
Właśnie tak!!! i jeśli wbije sie w bęben pierścień który zwiększy dystans pomiędzy bieżniami łożysk a co za tym idzie pomiędzy łożyskami, luz można będzie zniwelować dokręcając nakrętkę (oczywiście dokręcać należy z głową) |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2007-05-20 00:33:12
Nakrętki nigdy nie dokręcisz mocniej, ograniczają to wewnętrzne bieżnie łożyska, jeżeli na nowych łożyskach wyczuwalny jest luz, należy wymienić bębnopiasty, czop ma swoją twardość ... nie pamiętam teraz jaką, ale na 1000% prędzej padnie żeliwo (czytaj -> piasta) niż stalowy czop. |
slawek2380 escort mk VI Gorzów Wlkp | 2007-05-20 14:44:09
przecież nie pisałem ze padły bieżnie łożysk, chodziło mi właśnie o to ze ten czop w "bębnopiaście" jest już wjechany. |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-20 14:57:29 A ja nadal nie wiem jak to naprawic :/ |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-21 14:49:52 mozna z tym luzem jezdzic? Bo nie mam ksay na nowe bebny narazie? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-05-21 19:14:01 Ja tak zrobilem ze 100tys km i zylo nadal ![]() |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-21 22:52:38 Czyli sie nie bać ze kolo mnie wyprzedzi? |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2007-05-21 22:59:57
Przemm...ostroznosci nigdy za wiele!!! jesli masz duzy luz...to lepiej niee ryzykuj,,,moze oderwac sie od piasty!!!! [ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2007-05-21 23:08:20 ] |
Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2007-05-21 23:08:27 czuc jak sie buja kolo rekami. Narazie bebnow nei kupie bo za duzo kosztowala mnie operacja z nabijaniem numerów,za miesiac musze zaplacic ubezpieczenie.Wiec kupno bebnow odpada na ta chwile.Probowac wstawic jakas podkladke ? |
slawek2380 escort mk VI Gorzów Wlkp | 2007-05-21 23:24:38
sprobuj tak zrobić: u mnie pomogło luzu nie mam wziąłem stara bieżnię od łożyska, przeciąłem ją na pół, tzn. w ten sposób żeby powstały dwa pierścienie, z bębna wybiłem bieżnie łożyska zewnętrznego, następnie wbiłem najpierw jeden pierścień a potem bieżnie, potem wszystko poskładałem do kupy zakręciłem i udało sie luz zniwelować a bęben mogłem dokręcić tak ze nie sposób było nim obrócić, czego nie mogłem wcześniej zrobić - oczywiście poluzowałem żeby nie było lipy. obyło sie bez zakupu nowych bębnów, (zobacze na jak długo) a jutro spróbuje tego patentu na drugim kole ale bez wymiany łożysk na nowe, zobaczymy co wyjdzie. |