MotoNews.pl
  

Większy silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanie czy ktoś próbował tego albo i o tym słyszał, żeby w essim 91r silnik 1.6 EFI zminić silnik na większy, na oku mam 2.0 ze sierry no chyba że jest to możliwe to 2.3 z probe? Wiem, że idzie za tym zmiania skrzyni itd. chce wiedzieć czy jest to wykonalne bo jak byłem w serwisie Ford'a to koleś spojrzał na mnie jak na kosmite (może miał racje ) i powiedział, że nie.
Dzięki za info.

[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof13 dnia 2006-12-04 01:09:06 ]
  
 
po co wsadzac 2.0 od ścierki jak mozna 2.0 od escorta, bedzie moim zdaniem latwiej, no i escortowe 2.0 chyba troszke mocniejsze jest... albo zetec'a 2.0 od mondka, 136 konikow, mocowanka rownierz pasuja, napewno mniej przerobek elekktryki...
a co do probe - troche rzezby bedzie...

jak chcesz koniecznie 2.3 to blok od scorupki 2.3, glowice od RSa... angole tak jezdza...

a nastepnym razem zanim zapytasz, to poszukaj TUTAJ
  
 
Krzysiu radze ci dobrze nie rób tego jeśli nie musisz, szkoda Twojego czasu i kasy,zmień auto jak chcesz mnieć mocniejsze, i bedziesz napewno bardziej zadowolony.
  
 
Cytat:
2006-12-04 14:28:57, zenq pisze:
a co do probe - troche rzezby bedzie...



watpie czy wogole da rade!!;] w koncu Probe to bardziej Mazda a nie Ford...
  
 
Cytat:
2006-12-05 00:46:59, pytlar pisze:
watpie czy wogole da rade!!;] w koncu Probe to bardziej Mazda a nie Ford...



mazda mazdą, ale problem ze zmieszczeniem i samym spasowaniem tego bedzie spory problem... juz RSowy silnik zapycha cala maske... no i skrzynia... oj nie widze tego wogole, masa roboty, zero oplacalnosci...
  
 
V6 Durateca też można
  
 
Cytat:
2006-12-05 05:47:57, WilK pisze:
V6 Durateca też można



A masz Prezes jakieś więcej info? Słyszałe, że w GB taki jeździ, ale słyszec a widzieć to co innego. Pytam oczywiście z ciekawości.

Krzysiek, zapraszam w niedziele na sptkanie klubowe do Żor.
  
 
No w takim razie pomyśle nad tym żeby czasem sobie nie pogorszyć albo tylko stracić kase. Jutro jade do kolesia co montuje silniki itd. zobacze co powie.
Jeżeli chodzi o silniki 2.0 escort'a to przeglądałem i ciężko coś znaleźć no i cena wyższa niż ze "ścierki". Pomyśle co pokaże co do zlotu to napewno sie pojawie w Katowicach.
Dzięki na info!
  
 
Cena samego silnika może i mniejsza w przypadku Sierry, ale Escortowy silnik pasuje jak ulał do Escorta... a Sierra miała silnik wzdłużnie... to nie dostarczy wielu problemów? A radzenie sobie z problemami niestety kosztuje...

W końcu jest jakiś racjonalny powód dlaczego większość SWAPuje silnik z RSa zamiast kombinować
  
 
Cytat:
2006-12-06 00:36:16, kauczuk-krk pisze:
Cena samego silnika może i mniejsza w przypadku Sierry, ale Escortowy silnik pasuje jak ulał do Escorta... a Sierra miała silnik wzdłużnie... to nie dostarczy wielu problemów? A radzenie sobie z problemami niestety kosztuje... W końcu jest jakiś racjonalny powód dlaczego większość SWAPuje silnik z RSa zamiast kombinować



bardzo podobny silnik do RSowego byl wkladany m.in. do scorupek, i tez wdluznie, tylko tam skrzynia byla inna, a tu trzeba by bylo silnik od scierki do skrzynie escortowej wpinac chyba... zreszta nie wiem, ja osobiscie bym wkladal 2.0 od rs, 1.8 130ps od escorta albo 2.0 136ps od mondeo...
  
 
czy jak bym montował 2.0 RS nie musiał bym wymieniać skrzyni biegów ?
Bo jeśli tak by było to koszty w tym momencie wychodzą na to samo bo w przypadku ścierki albo mondeo skrzynie bym musiał zmieniać.
  
 
teoretycznie nie musisz bo z 1,6 chyba pasuje ale niewiem czy wytrzyma długo. a do silnika ze sierry jaka skrzynie bys chciał zapiąc?
  
 
silnik ze sierry to myślałem żeby i skrzynia ze sierry bo wtedy chyba wytrzymalsze by było tylko że już dziś sie dowiedziałem że to nie wypali bo gabarytowo jest za duże (info z ren-car) ale zdecydowałem sie już ze bede szukać silnika z escort 1.8 albo najlepiej jak by sie udało to 2.0 RS -tylko że ten ciężko znaleźć.
Jak już coś znajde i porobie to napisze o efekcie "pracy"
dzięki za pomoc
  
 
Ostatnio do parcy przyszedl mi silnik; nie wiem po co -penwie na naprawe...sam silnik ; ale za to jaki 8,0!!! nie wiem ile "V" mial tylko na sobie wytloczone na czerownym tle piekne litery VIPER...ciekawe ile mial KM-ów
a swoja droga ciekawe czy by wszedl do essa jak liczylem mial 8 cylindrów !!!!
  
 
Cytat:
2006-12-09 12:17:49, p_s_y_c_h_o pisze:
a swoja droga ciekawe czy by wszedl do essa jak liczylem mial 8 cylindrów !!!!


podluznice by nie wytrzymaly i rozjechalby sie na pol...
  
 
Cytat:
2006-12-09 12:11:19, Krzysztof13 pisze:
silnik ze sierry to myślałem żeby i skrzynia ze sierry bo wtedy chyba wytrzymalsze by było tylko że już dziś sie dowiedziałem że to nie wypali bo gabarytowo jest za duże (info z ren-car) ale zdecydowałem sie już ze bede szukać silnika z escort 1.8 albo najlepiej jak by sie udało to 2.0 RS -tylko że ten ciężko znaleźć. Jak już coś znajde i porobie to napisze o efekcie "pracy" dzięki za pomoc


poi pierwsze sierra ma tył naped wiec skrzynia raczej inna, po drugie silnik z RS wcale nie ciezko znalesc kolega
escort 1992 (albo jakos tak) włąsnie ma do sprzedania silnilk z RS mozesz tez spytac jankaRS on tez moze cos miec.
  
 
Cytat:
podluznice by nie wytrzymaly i rozjechalby sie na pol...



mowisz? silnik pojechalby bez essa
  
 
Oglądałem na allegro jego silnik ale w tej chwili mój bużdet jest niższy dlatego próbuje coś z innych aut. Jeśli nie to przeczekam na wiosne.

Co do vipera to ma 10 cylindrów i 520km (tak mówił właściciel) i zapier*** jak szatan w moim profilu dałem zdjęcia tego cuda.