Mk7 175/65 r13 większe spalanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki tylemat bo kupiłem oponki na przód o mniejszym profilu, bo z tyłu taki profil mam. Prawwie 10% mniej przejade na tych oponkach to teoretycznie 0,8 litra więcej spale niż na 70 profilu. Co o tym sądzicie? Przyspiech lepszy ale jak na liczniku mam 100km/h to jadę 92km/h. Może opór toczenia mniejszy więc tyle samo spala co na tym normalnym profilu.
  
 
no bo widzisz, na nizszych oponahc zrobiles wiecej km niz pokazuje ci licznik i masz odpowiedz
  
 
Cytat:
2006-11-19 23:41:45, pytlar pisze:
no bo widzisz, na nizszych oponahc zrobiles wiecej km niz pokazuje ci licznik i masz odpowiedz

chyba mniej. koło szybciej sie kręci i musi wiecej zrobić obrotów aby przejechać ten sam dystans. Czyli licznikowo przejeźdzasz 100km a faktycznie 90km. silnik tez musisz kręcić na wyzszych obrotach, czyli spalisz więcej.

Gdybyś zwiekszył profil to byłoby odwrotnie, wiecej przejedziesz niz pokaze licznik, ale za to zwiekszą sie siły potrzebne na obrócenie koła, czyli tez spalisz wiecej, bo potrzeba wiecej energii aby napedzić auto.

Najlepiej nominał tak jak przewidział producent.
  
 
kolego slawko chyba nie do konca masz racje - licza sie takze opory zwiazane z toczeniem i przeniesienie momentu na kola, czym srednica kola wieksza tym ciezej dla silnika i bardziej go cisniesz. Mysle ze to tez zalezy od silnika jaki masz w aucie. Ja mam 1.8 16v 115PS.
Wczesniej mialem letnie 195/55/R15 a teraz mam zimowe 175/70/R13. Auto dostalo kopa i pali mniej. Wiem ze te letnie to troche za duze bo powinny byc 50 a nie 55. U mnie to jednak dziala w druga strone
  
 
Po zmianie 185/60 R14 na 175/70 R14 licznik niedoszacowuje mi odleglosci o 2,5% procenta (mierzone na 450km trasie) Automatycznie spalanie wychodzi o 2.5% wieksze
  
 
Cytat:
2006-11-20 09:04:28, mszuman pisze:
kolego slawko chyba nie do konca masz racje - licza sie takze opory zwiazane z toczeniem i przeniesienie momentu na kola, czym srednica kola wieksza tym ciezej dla silnika i bardziej go cisniesz.


A co ja napisałem?????

Cytat:
ale za to zwiekszą sie siły potrzebne na obrócenie koła, czyli tez spalisz wiecej, bo potrzeba wiecej energii aby napedzić auto.

  
 
no tak slawko, odnioslem sie tylko do pierwszej czesc Twojego postu nie ma to jak optimum wg prodcenta wkoncu po cos to ustalili