Pilot do centralki. Jak zdiąć tapicerke? Moze ktoś pomuc?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam?

Panowie zakładał może ktoś z was pilota do centralnego zamka???Jeśli nie to może ktoś wie jak i co potrzeba??? Bo ja byłem w sobotę na giełdzie i tam koleś powiedział mi ze jak centralką zamykam tylko drzwiami od kierowcy to muszę zakładać dodatkowy siłownik i jakieś dwa moduły do siłownika i pilota. Nie można tego zrobić zakładają tylko moduł do pilota i wpinając się w przewody od centralki???

P.S. Co polecacie do konserwacji podwozia i nadkoli przed zimą ( późno, ale lepiej późno niż wcale)

[ wiadomość edytowana przez: themati dnia 2006-11-27 07:00:26 ]
  
 
witam, ja zakladalem caly centralny bo nie mialem seryjnie, to potrzebowalem czegos takiego:
http://www.allegro.pl/item140333555_centralny_zamek_na_pilota_2_drzwi_latwy_montaz.html

to przyklad sa lepsze i tansze, ale mysle ze tobie potrzebny jest tylko ten modol sterujacy do pilota z niego wychodza przewody ktore daja sygnal do zamkniecia/otwarcia zamka
  
 
Już nawet myślałem żeby zakupić sam moduł z pilotem ściągnąć listwę na progu i krokodylkiem wykryć kabelki od centralki ale jeśli to nie zadziała to dokupienie modułu do sterowania siłownikiem + siłownik wyniesie mnie 2 razy więcej niż zakup całego zestawu.
  
 
a może lepiej założyć alarm ze sterowaniem centralnym zamkiem ?? jest i pilot (piloty) i alarm
  
 
Cytat:
2006-11-21 17:56:53, jaro63 pisze:
a może lepiej założyć alarm ze sterowaniem centralnym zamkiem ?? jest i pilot (piloty) i alarm



Już się nad tym zastanawiałem czy nie było by lepiej zakupić zestawu (alarm + pilot + 2 siłowniki) nie jest to drogie rozebrać tapicere i zamontować całość. Pewnie wyszło by mi o wiele tanie niż kupno samego pilota a potem dokupienie siłowników.
  
 
Chetnie bym Ci pomogl w tym temacie ale mamy za malo danych, twoj centralny zamek jest orginalny czy dokladany, jesli masz orginal to ci nie pomoge nie robilem nic przy takim, ale jesli masz dokladany to musisz odszukac sterownik centralnego zamka, tam bedziesz musial znajsc dwa kable sterujace centralka (dodam ze centralka steruje sie - minusem) Jak zlokalizujesz te przewody to masz dwa wyjscia albo podlaczas do nich auto alarm ktory ma wyjscie sterujace na centralny(chyba kazy to ma) jesli chcesz obleciec po tanimu to wystarczy kupic taki specjalny modul z pilotem, Ogolnie jest to czynnosc bardzo prosta i nie pownienes miec z tym problemow.
aha a to ze masz tylko jeden silownik Master nic nie szkodzi


[ wiadomość edytowana przez: CzEkCzEk dnia 2006-11-21 22:45:31 ]
  
 
Witam!

Moim zdaniem prościej i efektywniej będzie założyć autoalarm ze sterowaniem pilotem i obsługą centralnego (prawie każdy obsługuje). Są łatwe w montażu. Zyskasz tym samym alarm, immobiliser, automatyczne domykanie szyb jeśli masz elektryczne. Koszt nie powinien przekroczyć 200zł. Ja planuję założyć do siebie takie urządzonko i przy okazji centralny zamek, bo cierpię na jego brak
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2006-11-21 22:44:14, CzEkCzEk pisze:
Chetnie bym Ci pomogl w tym temacie ale mamy za malo danych, twoj centralny zamek jest orginalny czy dokladany, jesli masz orginal to ci nie pomoge nie robilem nic przy takim, ale jesli masz dokladany to musisz odszukac sterownik centralnego zamka, tam bedziesz musial znajsc dwa kable sterujace centralka (dodam ze centralka steruje sie - minusem) Jak zlokalizujesz te przewody to masz dwa wyjscia albo podlaczas do nich auto alarm ktory ma wyjscie sterujace na centralny(chyba kazy to ma) jesli chcesz obleciec po tanimu to wystarczy kupic taki specjalny modul z pilotem, Ogolnie jest to czynnosc bardzo prosta i nie pownienes miec z tym problemow. aha a to ze masz tylko jeden silownik Master nic nie szkodzi [ wiadomość edytowana przez: CzEkCzEk dnia 2006-11-21 22:45:31 ]



Centralka raczej jest oryginalna

Cytat:
Witam!

Moim zdaniem prościej i efektywniej będzie założyć autoalarm ze sterowaniem pilotem i obsługą centralnego (prawie każdy obsługuje). Są łatwe w montażu. Zyskasz tym samym alarm, immobiliser, automatyczne domykanie szyb jeśli masz elektryczne. Koszt nie powinien przekroczyć 200zł. Ja planuję założyć do siebie takie urządzonko i przy okazji centralny zamek, bo cierpię na jego brak
Pozdrawiam!



to 200 to za sam moduł? a instalacja samemu czy trzeba jechać do jakiegoś magika od alarmów i centralek? domykanie szyb to by się przydało

P.S. a gdzie najczęściej są instalowane moduły od oryginalnej lub/i zakładanej centralki

[ wiadomość edytowana przez: themati dnia 2006-11-22 15:23:12 ]
  
 
Ja bym stawial ze gdzies montuja to w okolicach kolumny kierowniczejale glowy nie dam, co do domykania szyb o ktorym wspomnial jeden z kolegow to jest do tego potrzebny specjalny modul tzw.komfort raczej centralne zamki nie sa w niego wyposazane, ale pewny na 100%nie jestem.
  
 
Cytat:
2006-11-22 15:20:07, themati pisze:
to 200 to za sam moduł? a instalacja samemu czy trzeba jechać do jakiegoś magika od alarmów i centralek? domykanie szyb to by się przydało P.S. a gdzie najczęściej są instalowane moduły od oryginalnej lub/i zakładanej centralki [ wiadomość edytowana przez: themati dnia 2006-11-22 15:23:12 ]


chyba z ceną 200 zł to lekko za mało za wszystko, jeśli chodzi o domykanie (które mam u siebie) trzeba dodatkowo dołożyć w instalację szyb elektr. moduł domykania - około 40zł (nie zależny od alarmu), najlepiej go zamontować poprostu w drzwiach tych gdzie są wszystkie stery do szyb wszystkich drzwi (z reguły drzwi kierowcy). Centralkę alarmu z reguły montuje się w okolicy kolumny kier, pod tapicerką. Alarmem można sterować domykaniem szyb, po zamknieciu CZ. Wszystkie obwody sprzążone, jednak nie każda centralka alarmu ma tę funkcję
  
 
Panowie a czy mogę w jakiś sposób nie rozbierając tapicerki podpinając się pod kable sprawdzić centralkę?

Bo taki koleś powiedział mi żebym kupił sobie jakiegoś krokodylka podpiął pod masę w samochodzie i po kolei wpinał siew kable w progu i jak uda mi się zamknąć i otworzyć tym sposobem drzwi do w te kable podpinam moduł z pilotem i finito. Jest coś takiego możliwe?
  
 
teoretyczne twoj sposob jest mozliwy gdyz sterownik centralnego jest sterowany minusem, gozej bedzie jesli trafisz na przewod z zasilaniem zrobisz zwarcie, Ja bym przewodow od centralnego nie szukal w progu, najprosciej jest dojsc do sterownika sledzac wiazke kabli ktora jest wpieta w silownik lewych przednich drzwi potem ladnie po kabelkach az znajdziesz gidze jest sterownik, jak juz go zlokalizujesz to znalezienie 2przewodow odpowiedzialnych za sterowanie to juz blachostka
  
 
To znów ja mecze z ta centralką ale teraz mam pytanie dotyczące jak zdjąć tapicerkę w przednich drzwiach nie łamiąc jej. Na obrazku zaznaczyłem na czerwono śrubki które wykręciłem, kolor niebieski - zatrzaski które udało mi się wypiąć, a na żółto zaznaczyłem zatrzasków których nie mogę powypinać za żadne skarby. Moje pytanie dotyczy co oprócz tych miejsc zaznaczonych mam jeszcze odkręcić wypiąć i jak to zrobić żeby niczego za bardzo nie połamać lub poniszczyć

link do strony ze zdjęciem Zdjęcie drzwi lantra
Przepraszam za słabą jakość zdjęcia.


[ wiadomość edytowana przez: themati dnia 2006-11-27 16:56:49 ]
  
 
Panowie prosze choc troche o pomoc w sprawie tej tapicerki. Jak ją zdjąć
  
 
Cytat:
2006-11-28 06:48:57, themati pisze:
Panowie prosze choc troche o pomoc w sprawie tej tapicerki. Jak ją zdjąć


Zatrzaski muszą puścić, ale masz jeszcze jedną srubkę, centralnie pod uchwytem. Tam jest pod skosem śruba na krzyżak. a do tego na 99% masz śrubę za zaślepką w samyn uchwycie, w górnej części.
Powodzenia

PS.

Z mojego doświadczenia, ta tapicerka (mam taką samą) jest jedną z łatwiejszych do zdjęcia.
  
 
Wyjołem u siebie z drzwi taki przekażnik do centralki
fotka przekaźnika centralki I tu pojawia się moje pytanie czy moge zastąpić go siłownikiem master podłanczając tylko przewody siłownika to przewodów odpowiedziałnych za sterowanie pozostałymi siłownikami.
Przekaźnik w środku skałada się z układu scalonego i kilki miedzianych styków obrotowych.
Muszę jeszcze pomieżyć jakie napięcie wychodzi na siłoeniki przez przekaźnik. Za pomoc dziękuje

Dzięki gadiemus za pomoc. Nie moglem wyciągnąc zaslepki z uchwytu jak zabieralem sie za to pierwszy raz ale jak mi powiedziales ze tam jest to juz sie postaralem jeszcze raz dzieki
  
 
Może włożę swoje 3 grosze: ja w Lantrze kombi założyłem w drzwiach kierowcy sterownik master oraz zakupiłem na Allegro sterownik na pilota pod który bezpośrdnio można podłączyć ten siłownik- teraz po użyciu pilota siłownik zamyka drzwi kierowcy, a reszta zamyka się tak, jakby zamknąć drzwi kluczykiem (tzn. w ogóle nie "ruszałem" oryginalnej instalacji centralnego zamka- nawet nie wiem, gdzie jest centralka )
Michał
  
 
Powiedźcie mi jeszcze czy ktoś z was zakładał do swojego samochodu z elektrycznie otwieranym bagażnikiem zestaw z pilotem który obsługuje otwieranie bagażnika z pilota. Ciekawa sprawa tylko zauważyłem że wszystkie moduły sterują masą.

Jeśli dobrze rozumie to po wciśnięciu odpowiedniego przycisku w pilocie na kabelek za to odpowiedzialny sterownik wysyła impuls ujemny czyli masę, Tak Bo ja chciałem podpiąć kabel ze sterownika do kabla w przucisku i wtedy miał bym bagażnik otwierany z pilota jak i przyciskiem. Czyli jedynym wyjsciem jakie mi zostało to rozbebeszyc kabelki i zamienic dać + bezpośrednio na siłownik a - (masę) na przycisk zeby wszystko sprawnie działało
  
 
Cytat:
2006-11-28 18:10:12, themati pisze:
Powiedźcie mi jeszcze czy ktoś z was zakładał do swojego samochodu z elektrycznie otwieranym bagażnikiem zestaw z pilotem który obsługuje otwieranie bagażnika z pilota. Ciekawa sprawa tylko zauważyłem że wszystkie moduły sterują masą. Jeśli dobrze rozumie to po wciśnięciu odpowiedniego przycisku w pilocie na kabelek za to odpowiedzialny sterownik wysyła impuls ujemny czyli masę, Tak Bo ja chciałem podpiąć kabel ze sterownika do kabla w przucisku i wtedy miał bym bagażnik otwierany z pilota jak i przyciskiem. Czyli jedynym wyjsciem jakie mi zostało to rozbebeszyc kabelki i zamienic dać + bezpośrednio na siłownik a - (masę) na przycisk zeby wszystko sprawnie działało



Sprawa juz nie aktualna zapomniało mi się ze istnieją takie małe a cieszące przekaźniki do których można na wyjscie ustawić co nam się jawnie podoba.
  
 
Witam to znów ja mecze z tym alarmem. Mam jeszcze dwa pytania i to załatwi wszystkie moje problemy.

1. W którym miejscu przechodzi wiązka kabli do świateł i kierunków z przodu? Bo nie wiem którędy przeciągnąć kabel żeby podłączyć syrenę.

2. Schemat podłączenia alarmu. Na schemacie znajdują się dwa kabelki zielony i fioletowy oznaczone jako drzwi + i - chce je (czytaj jeden z nich) podłączyć pod drzwi żeby ustawić taką funkcje jak autouzbrajanie alarmu (nie bede się zagłębiał o co chodzi). Chcę podłączyć go pod oświetlenie kabiny, ale mam problem ze znalezieniem kabelka od lampki oświetlającej kabinę. Wie ktoś gdzie takowy kabelek się ukrywa

Proszę o pomoc.