Sprzęgło i docisk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. czy można bez demontażu skrzynki biegów stwierdzić czy do wymiany jest i sprzęgło i docisk? Ewentualnie może ktoś się orientuje w aktualnych cenach za taki zestaw. Pozdr
  
 
Cytat:
2006-11-22 18:07:29, jax62 pisze:
witam. czy można bez demontażu skrzynki biegów stwierdzić czy do wymiany jest i sprzęgło i docisk? Ewentualnie może ktoś się orientuje w aktualnych cenach za taki zestaw. Pozdr


Tez jestem zainteresowany cena
  
 
orginalny zestawik koło 300-400
na allegro są syfy po 220
mozna też zregenerowac tarcze 50zł
docisk zadko kiedy jest do wymiany
przeważnie albo siada łożysko oporowe dajesie je słyszeć pod maska a jak sie wciśnie sprzegło to nie słychac
albo tarcza jest juz cienka i zacznie zaniedługo zbierać nity:d
czesci nei są drogie ale za wymiane mechanicy pewnie dużo zaspiewaja bo cieżko sie tam dostać:/
  
 
Cytat:
2006-11-22 20:28:15, arekturbo pisze:
łożysko oporowe dajesie je słyszeć pod maska a jak sie wciśnie sprzegło to nie słychac



Wlasnie jak sie wcisnie pedal to slychac
  
 
u mnie jak sie wcisło to przestawało hałasowac
  
 
Cytat:
2006-11-22 21:09:33, arekturbo pisze:
u mnie jak sie wcisło to przestawało hałasowac



ja wymienialem sprzeglo (regenerowalem) to predzej nie slyszalem tego lozyska oporowego, ale mechanik rozebral i powiedzial ze do wymiany... jakos przebolalem i kupilem nowe. Teraz mam tak, ze jak mam wcisniety pedal to nic nie slychac, a jak stoi na luzie to chrupie jakby to lozysko mialo sie zaraz rozpasc!! a jest nowe!!
  
 
Cytat:
2006-11-22 21:09:33, arekturbo pisze:
u mnie jak sie wcisło to przestawało hałasowac



A napewno to bylo łozysko oporowe?Raczej skrzynia juz szla na emeryte.Zmieniales tez skrzynie przy okazji?
  
 
hmm ja pojechałem do drogich fachowców.. on popatrzył po naciskał mówi :docisk, nie pytajcie mnie jak to wywróżył, pojechałem do swojego mechanika(tańszego) i mówie że wymieniamy kompletne sprzęgło, okazało się że faktycznie padł docisk.

cena kompletnego sprzęgła do 1.8D firmy LUK - 300zł + robocizna 200zł =500zł..ech.. ale działa do dziś

szukalem info o regeneracji we Wrocławiu ale nic nie znalazłem:/
  
 
Cytat:
2006-11-22 21:09:33, arekturbo pisze:
u mnie jak sie wcisło to przestawało hałasowac


Jak dobrze pamiętam to samoregulator powoduje, że łożysko cały czas ma styk ze sprzęgłem ale pracuje w miarę luźno więc chałasuje. Jak naciskasz sprzęgło to pracuje pod obciążeniem więc tak jakby kasowało luzy więc cisza.
Takie moje zdanie.
Proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie.
pozdrawiam
Arturek
  
 
u mnie w 1.6 objaw jest taki , że jak się puszcza sprzęgło to słychać i czuć taki nieprzyjemny stuk. Najlepiej to słychać przy małych obrotach jakby się chciało bez gazu podciągnąć do przodu np na skrzyżowaniu. zaprzyjaźniony złota rączka jednoznacznie stwierdził że to tarcza sprzęgła, ale co do docisku nie jest pewny
  
 
laik.......,ale z doświadczeniem, czy reguluje się pedał sprzęgła /linkę/
by nie było stuku po odpuszczeniu pedału ?.
w moim 1.3 też jest przyjemny szumek
coś Arturek do mnie przemawia !!!
w ładziance jak padało sprzęgło to widać było że coś nie tak z obrotami i prędkościa,
jak wymieniać to wszystko tarcze i słońce łożysko szkoda później kasy na robocizne ...sachs....