Tylne Amortyzatory i Sprężyny w MK7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!

Przeszukałem forum i nie znalazłem dokładnej odpowiedzi co do
mojego modelu MK7 1996r.

1. Siedzi mi "dupa" essiego przy jeździe w e 2 przez "leżącego policjanta" z większą prędkością ok 30h zaczepiam tyłem o niego - jazda w 5 kończy się szuraniem o asfalt przy większym dołku - czy górce na drodze - rohuśtanie i dobicie do asfaltu.

Pyt. Czy do wymiany mam same amortyzatory czy też musze wymienić amortyzatory i sprężyny.

2. Czy wymiana amortyzatorów jest trudna w MK7 1996r.

3. Czy ewentualna wymiana sprężyn kończy się czy potrzeba do niej ściągacza.

Będe wdzięczny za sugestie
  
 
Ad.1 Zaleca się wymiane amortyzatorów wraz ze sprężynami. Same amory nie podniosą Ci znacząco tyłu.

Ad.2 Wymiana jest bardzo prosta. Raptem cztery nakrętki do odkręcenia.

Ad.3 Ściągacz nie jest potrzebny, dwie osoby do przytrzymania amorów w odpowiedniej pozycji i trzecia żeby podniosła tylną belkę i zakręciła nakrętki na "szpilki" amortyzatorow.
  
 
wystarczy spreżyny, a wymiena to sam w 1,5h zrobilem bez ściagacza tylko klucz 15 i po kłopocie, masz rocznik 96 tak jak ja wiec sprawdz jakie masz sprezyny, bo normalnie MKVII ma 330mm wysokosci i śr. drutu 10mm, a u mnie byly 348mm i śr. drutu 10,5, jak zalozylem te z katalogu do MKVII to mi siedzial bardziej niz na starych, a teraz zalozylem takie jak mialem stare (okazalo sie ze od MKVI) i tyl stoi jak nalezy.