[vw golf]problem po zmianie starownika potzrebna pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam zmieniłem sterownik ze staga 2l na autronica al700 wczesniej zaraz po załozeniun lpg autko zaczeło wieszać się na obrotach i dużo spalać lpg bo pb nie sprawdzałem a gdy odepnie się instalke jest wszystko ok teraz tak po założeniu tego autronica na programie do regulacji pokazało ze sonda lambda na benzynie wogule nie pracuje i cały czas trzyma bardzo bogatą mieszanke ( była tak bogata ze ten zapach az w oczy szczypał więc i spalanie musiało być wielki) do tego na programie do autronika wyskoczył komunikat o zbyt dużej ilości powietrza nie dało sie tegfo wyregulowac bo podkrecenie na rteduktorze niosło za sobą zwiększenie obrotów na lpg sonda pracowała ale bardzo słabo. Po odłączeniu lpg komp od benzyny przeszedł chyba w stan awaryjny a więc wieszanie na obrotach wmiare ustąpiło podobnie było nba lpg ale sądze ze skoro odpieło sie sonde to i spalanie wzrosło znacznie i teraz mam takie pytanie czy jest to wina sondy skoro po jej odpieciu auto wmiare sie stabilizuje a jak podepne to szleje czy może czegos innego?? chciałem zapytać bo nie chce wydać kupe kasy na sonde a wymiana nic nie da
na analizatorze z tego co gaziaz mowił to stezenie czegos tam w spalinach chyba 3 krotnie przekraczało norme a lambda był poza zakresem
dodam ze jest to vw golf 2 z silnikiem 1.8 na monowtysku oznaczenie rp silnik ma przejechane 130tys nie wiem czy sąda była wymieniana nie wiem tez jakie spalanie miał na pb
  
 
Witam,
zresetuj komputer benzynowy, a potem naucz go rozgrzewając na wolnych obrotach od zimnego do temperatury pracy. Później przejedź się z 20 km na benzynie. Dopiero wtedy sprawdź, czy sonda pracuje prawidłowo. Jeżeli pracuje prawidłowo to zaprogramuj autronica najlepiej u gaziarzy z podłączonym analizatorem spalin (wyregulują dobrze reduktor). Programować można rówież w trybie autoadaptacji. Jeżeli sonda pracuje prawidłowo i będą problemy z regulacją gazu, to będzie to oznaczało, że masz niesprawny parownik, niedobrany mikser etc. Oczywiście zakładam, że silnik poza tym jest w 100% sprawny (szczególenie instalacja WN i czysty filtr powietrza, dolot bez przeróbek). Doprowadź do takiego stanu, żeby silnik na benzynie i gazie pracował prawidłowo z sondą, bez sondy masz I generację i wymiana sterownika była niepotrzebna.
  
 
no tak ale reset okmpa mam załozony przez gaziarzy i nawet ten standardowy nic nie pomagał dalej sie wiesza na obrotach i sonda na pb nie pracuje( stoi w bardzo wysokim zakresie) a na lpg słabo pracuje
  
 
Każ im zdjąć reset. Powinien być niepotrzebny. Jeżeli silnik zaraz po resecie przechodzi na gaz, to nigdy nie zdąży się nauczyć! Poza tym wyczyść silnik krokowy wolnych obrotów, może on się wiesza i dlatego zostaje na obrotach. Przy okazji prawdopodobnie masz komputer Bosch Monomotronic, więc ustaw emulację sondy lambda na "masa". Spalanie na benzynie powinno przy normalnej jeździe oscylować średnio wokół 7-7,5 litra. Na gazie dolicz normalne 25% więc 9 max. do 10 litrów. Jeżeli silnik pali dużo więcej benzyny przy normalnej jeździe, to zacznij od usunięcia przyczyny tego zjawiska.