Turbo - strony www (Turbodoładowanie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znacie jakąś dobrą stonkę na temat turbin i turbodoładowania??
  
 
Najlepsze to są ksiązki na ten temat - pamiętam, że Janisz coś takiego sprzedawał po angielsku - pamiętam, że dobra to książeczka - bo widziałem, ją na żywo dużo wcześniej
Poszukaj sam w internecie i może rzuć tu okiem:

np tu


[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2005-04-30 00:02:23 ]
  
 
Cytat:
2005-04-29 23:50:33, mwarchalowski pisze:
Znacie jakąś dobrą stonkę na temat turbin i turbodoładowania??



A co dokładnie chcesz wiedzieć? Tylko nie mów że chcesz się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa turbo...
  
 
o ile myślisz o uturbieniu 110 to odradzam,myślałem o tym kiedyś,ale po konsultacjach z Chojnackim dałem spokój.duże koszty,prawdopodobnie wystąpią problemy z przegrzewaniem,konieczne będzie przestrojenie ECU aby po załączeniu turbiny dawał więcej paliwa.jak to wszystko zrobisz ukręcisz wałek główny w skrzyni i po zabawie.
  
 
Myślałem nad TURBO do silnika samarowskiego 1,5, ale gaźniku, aby nie trzeba było się rypać z elektroniką. A więcej na razie nic nie zdradzam, po za tym ze to było by szalenie szybki samochód.
P.S
Chce się dowiedzieć jak można dopasować cos takiego do silniczka, jakie powinno spełniać normy itd.
  
 
Ale z tego co wiem gaznik ciezko jest poturbowac, trzeba by zastosowac wydajniejsza pompe paliwa...
  
 
Ja znam fajna stronke
DCS TURBO
Sa tam wypas lady turbo
np 2x weber IDF(pionowy) + TURBO!
  
 
Turbo turbem, ale wyjdzie pewnie to ok 7k zł
  
 
Dzięki za fajna stronke, chociaż nie wszystko jest po angielsku a z węgierskiego to znam tylko jak jest dzień dobry i przepraszam i do tego nie wiem jak to się pisze.
  
 
Cytat:
2005-04-30 11:10:15, MikeB pisze:
Turbo turbem, ale wyjdzie pewnie to ok 7k zł



Samemu robiąc znaaaaaaaacznie mniej
  
 
Generalnie na turbo sa dwie metody.
Suck
Blow

Jedna -paliwo - turbina silnik
druga - turbina paliwo silnik
Poza tym cos juz chyba byl taki watas
  
 
Jak ktoś chce to mam poskanowany rozdział o gaźnikach z książki o turbodoładowaniu.
  
 
Cytat:
2005-04-30 17:11:30, janisz pisze:
Samemu robiąc znaaaaaaaacznie mniej

Tzn?
Nie dobijaj mnie, bo będę żałował, że od Ciebie tej książki o turbie nie kupiłem
  
 
Książka nie powie Ci że za turbo zapłacisz 1000zł ale dzięki niej zrozumiesz na jakiej zasadzie to działa i z jakich prostych elementów się składa.
Skany wrzucam na klubowy, znajdziecie bez problemu. Troche mało widać w zagięciu ale ta książka była sprowadzana z myślą o zysku więc nie chciałem jej zniszczyć przy skanowaniu.
  
 
No ok, ale żeby zakładać turbo, trzeba ewidentnie podnieść wytymałość podzespołów Więc nie kończy się na 1k zł tylko zaczyna od wałka za tyle
  
 
Właśnie, że słyszałem ze silniki vaza zawsze były solidne w tym sensie i mogą dużo znieść przy wszelakich zmianach. A zestaw np. Webery + turbinka i lekki samochód = super zabawa.
  
 
ok, mogą znieść dużo, ale myślę, że gruntowny remont silnika i przeniesienia napędu byłby wskazany
  
 
Cytat:
2005-05-01 01:26:56, MikeB pisze:
No ok, ale żeby zakładać turbo, trzeba ewidentnie podnieść wytymałość podzespołów Więc nie kończy się na 1k zł tylko zaczyna od wałka za tyle



??? Przecież turbo nie równa się odrazu 300KM mocy. Można zrobić 100KM i nic się nie urwie.
  
 
da sie zalozyc turbo i jedzic na gazie? czy musi byc koniecznie benzyna?
  
 
Cytat:
2005-05-01 23:06:15, janisz pisze:
??? Przecież turbo nie równa się odrazu 300KM mocy. Można zrobić 100KM i nic się nie urwie.


nie wiem jak Ty... ja bym tam od razu jak turbo to 2x
A tak poważnie, to skąd wziąść taką turbinę - pasuje z jakiegoś samochodu? Czy nie powinna być raczej nowa?

raczej może być gaz+turbo, bo przecież wstawiają gaz do 1.8turbo