Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-13 11:36:26 Witam.
Czytałem różne wątki i widzę, że przyczyną może być... wszystko ![]() Objawy w moim Orionie 1,4 monowtrysk, rocznik 91 są takie, że na nierozgrzanym silniku, na niskich obrotach (przy rozpędzaniu) szarpie. Żeby nie szarpał, muszę lekko wysprzęglać, żeby obroty nie spadały za nisko. Innym problemem jest także to, że gdy wcisnę pedał przyspieszenie mocno, to silnik wręcz traci moc, jakby przepustnica się nie otwierała (?) Na ciepłym już tego nie ma. Coż to może być? Ech.. Pytanie dodatkowe - jaka średnica klucza jest potrzebna do świec? Bo chciałem kupić taki do świec, ale są różne rozmiary. |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-13 13:30:50 A jednak na ciepłym problem "utraty mocy" też występuje... przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenie czuć wyraźnie, że przez chwilę muli... podejrzewam potencjometr...
Ech... w weekend zrobię reset i odczytam kody błyskowe i dam znać. |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-13 20:10:18 Manifold Air Pressure Sensor IMO. |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-14 10:19:59
Czy to jest "czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze"? Bo czasem taki kod mi wyrzuca... Nie za każdym razem ale nierzadko... Czy to ustrojstwo się wymienia, czy wymienia się samochód? ![]() BTW zauważyłem jeszcze inny dziwny objaw... Przy hamowaniu silnikiem (czyli zwalnianiu ![]() tak do ok 1500 lekko poszarpuje, dziwne to ale wcześniej tego nie miałem. Podobnie właśnie z tym przyspieszaniem, w tej granicy obrotów, przy mozniejszym wciśnięciu pedału przysp. traci moc. Zwłaszcza na dwójce czuć, bo na niej dopuszczam obroty poniżej 2tys. Czy ten drugi objaw może też być spowodowany usterką w tym czujniku? Aaaa.. i w którym miejscu on się znajduje? [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-14 10:24:13 ] |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-23 14:06:54 Dzisiaj odłączyłem MAP Sensor. Przynajmniej chyba to ![]() Nie przejechałem w ten sposób dużo, ale pierwsze wrażenie, to że wolne obroty są niespokojne, i czasem trochę niżej schodzą. Więc na co wpływ ma taki MAP Sensor? Chcę trochę pojeździć i sprawdzić czy problem "wątkowy" to właśnie ten czujnik i z drugiej strony nie chcę wiru w baku ![]() [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-23 14:07:12 ] |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-30 07:38:25 Dla znających temat. Czy taki czujnik z Sierry 2.0 będzię ok? Bo a moim Orionie jest taki z dwoma wejściami na rurki (chyba wlotowa i wylotowa) i takiego nigdzie nie mogę znależć. Czy te czujniki fordowskie z jednym "wejściem" będą grały? Bo wtyczkę, wygląda na to, mają tą samą ![]() Np. Aukcja [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 07:39:24 ] |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-30 08:53:50
A ile rurek masz podłączonych? Bo widziałem parę 1,4 CFi i każdy miał MAPa z jednym wejściem podciśnienia. |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-30 09:08:59 No właśnie też widziałem tylko z jedną, a u mnie są dwie rurki. I nigdzie (w sprzedaży) nie mogę znaleźć takiego jak mój. Są w nim dwa wejścia, jedno obok drugiego - jakby taki "przelotowy" czujnik... Jeśli taki przelotowy, na logikę można by podłączyć z jednym wejściem... Jak zrobię fotkę, to podrzucę. Jakiś, kurczaki, unikatowy zabytek mam ![]() Aha - rurki mam dwie podłączone. [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 09:11:06 ] |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-30 09:54:33 |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-30 10:00:10 Ale to jest EGR a nie MAP ![]() |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-30 10:05:31 Tiaaa... cóż, samochód sie ma od 3 mies., jaki prawko ![]() To gdzie ten MAP? Holender... |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-30 10:16:40 Na prawym błotniku. A wygląda tak jak na aukcji, którą przedstawiłeś. Płaska puszka z podpięciem rurki i wtyczką 3-przewody. |
JoHNY_85 ford escort Krzeszowice | 2006-10-30 17:43:33 co do szarpania i podobnych objawów dławienia mi 2-och mechaników powiedziało ( w tym jeden po odczytaniu błędów) że to pompa paliwa na 99% daje nierównomierne ciśnienie...pompy paliwa oferuje Slawas po dosc dobrej cenie ![]() |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-30 18:18:43 Tak, tylko że przy odczycie kodów błyskowych, co jakiś czas (nie za każdym razem) zwracany był błąd właśnie czujnika ciśnienia. Wcześniej po prostu ignorowałem to, gdyż najczęściej za drugim razem już tego błędu nie miałem. Stwierdzałem, że coś tam mu nie stykało ale już jest ok :] wtedy borykałem się z problemem 1200 obr/min na biegu jałowym ![]() Znaki na ziemi i niebie, oraz na forum ![]() BTW zlokalizowałem go, on jest taki duży, że go wcześniej nie widziałem ![]() |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-30 20:13:03
W 1,4 CFi nie ma przepływomierza...
Bo błąd występował sporadycznie, ale nie jest to stałe uszkodzenie. Raczej pojawiające się - poza tym wyłączenie stacyjki przy podpiętym czytniku powoduje skasowanie kodów "miękkich" ![]() |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-10-31 11:55:41 Z tego, co pamiętam to chyba 37 - za niskie ciśnienie. Być może jest to spowodowane prześwitem w:
no właśnie, jak to nazwać. rurka WYCHODZĄCA z EGR ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-31 13:57:03 ] |
Kerry Ford Orion Wrocław | 2006-12-01 19:28:29 No tak. Wymieniłem MAPa i niestety to samo. Tzn sprawa przyduszania przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia, na zimnym silniku, na ciepłym też ale w mniejszym stopniu. Oczywiście nie ma tego, gdy kręce silnik wyżej... może po prostu za małe obroty daję... zmieniam biegi między 2-2,5 a 3-3,5 Jak depczę wyżej to tego nie ma (choć i tak odczuwam jakby brak wyraźnego wzrostu mocy przy 4000 (max moment) czy 5000 :] ) ale może to po prostu taki silniczek ![]() Mam jeszcze jeden dziwny objaw, przy hamowaniu silnikiem wszystko pięknie, ale gdy obroty spadają już poniżej 2000 obr. w okolicach 1700-1500 autem poszarpuje, gdy spada poniżej tych 1500-1400 to znowu jest OK. Ale przy przejściu przez te 2000 obr (w dół) to szarpie. To zjawisko jest regularne, tzn nie występuje sporadycznie, a zawsze. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku. Na zimnym nie jestem pewien, wydaje mi się, że na ciepłym jest to bardziej zauważalne. Ech... może któryś z guru coś poradzi ![]() Wiem, że tak na odległość to kiepsko, ale może to jakiś typowy objaw... |