MotoNews.pl
12Szarpanie na zimnym, spadek mocy przy wciśnięciu (162210/45) - PT
  

Szarpanie na zimnym, spadek mocy przy wciśnięciu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Czytałem różne wątki i widzę, że przyczyną może być... wszystko
Objawy w moim Orionie 1,4 monowtrysk, rocznik 91 są takie, że na nierozgrzanym silniku, na niskich obrotach (przy rozpędzaniu) szarpie. Żeby nie szarpał, muszę lekko wysprzęglać, żeby obroty nie spadały za nisko.
Innym problemem jest także to, że gdy wcisnę pedał przyspieszenie mocno, to silnik wręcz traci moc, jakby przepustnica się nie otwierała (?)
Na ciepłym już tego nie ma.
Coż to może być? Ech..

Pytanie dodatkowe - jaka średnica klucza jest potrzebna do świec?
Bo chciałem kupić taki do świec, ale są różne rozmiary.
  
 
też mam podobny problem , przy zapalaniu czasami mam tak że po wcisnieciu gazu wskazowka podchodzi pod obroty 2000 i potem juz spada i go tak muli, po kolejnym wcisnieciu sprzegla podobnie , chyba po nasteponym juz wchodzi na 3000 i zmienia sie mi na gaz .
Także tylko na zimnym .
  
 
A jednak na ciepłym problem "utraty mocy" też występuje... przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenie czuć wyraźnie, że przez chwilę muli... podejrzewam potencjometr...
Ech... w weekend zrobię reset i odczytam kody błyskowe i dam znać.
  
 
Manifold Air Pressure Sensor IMO.
  
 
Cytat:
Manifold Air Pressure Sensor IMO.


Czy to jest "czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze"? Bo czasem taki kod mi wyrzuca... Nie za każdym razem ale nierzadko...
Czy to ustrojstwo się wymienia, czy wymienia się samochód?

BTW zauważyłem jeszcze inny dziwny objaw... Przy hamowaniu silnikiem (czyli zwalnianiu ) kiedy obroty spadają poniżej 2tys.
tak do ok 1500 lekko poszarpuje, dziwne to ale wcześniej tego nie miałem. Podobnie właśnie z tym przyspieszaniem, w tej granicy obrotów, przy mozniejszym wciśnięciu pedału przysp. traci moc. Zwłaszcza na dwójce czuć, bo na niej dopuszczam obroty poniżej 2tys.

Czy ten drugi objaw może też być spowodowany usterką w tym czujniku?
Aaaa.. i w którym miejscu on się znajduje?


[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-14 10:24:13 ]
  
 
Dzisiaj odłączyłem MAP Sensor. Przynajmniej chyba to Takie ustrojstwo z dwiema gumowymi rurkami, a wtyczka elektryczna z dwiema żyłami.
Nie przejechałem w ten sposób dużo, ale pierwsze wrażenie, to że wolne obroty są niespokojne, i czasem trochę niżej schodzą.
Więc na co wpływ ma taki MAP Sensor? Chcę trochę pojeździć i sprawdzić czy problem "wątkowy" to właśnie ten czujnik i z drugiej strony nie chcę wiru w baku


[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-23 14:07:12 ]
  
 
Dla znających temat. Czy taki czujnik z Sierry 2.0 będzię ok? Bo a moim Orionie jest taki z dwoma wejściami na rurki (chyba wlotowa i wylotowa) i takiego nigdzie nie mogę znależć. Czy te czujniki fordowskie z jednym "wejściem" będą grały? Bo wtyczkę, wygląda na to, mają tą samą
Np. Aukcja


[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 07:39:24 ]
  
 
Cytat:
2006-10-30 07:38:25, Kerry pisze:
Dla znających temat. Czy taki czujnik z Sierry 2.0 będzię ok? Bo a moim Orionie jest taki z dwoma wejściami na rurki (chyba wlotowa i wylotowa) i takiego nigdzie nie mogę znależć. Czy te czujniki fordowskie z jednym "wejściem" będą grały? Bo wtyczkę, wygląda na to, mają tą samą Np. Aukcja [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 07:39:24 ]



A ile rurek masz podłączonych? Bo widziałem parę 1,4 CFi i każdy miał MAPa z jednym wejściem podciśnienia.
  
 
No właśnie też widziałem tylko z jedną, a u mnie są dwie rurki. I nigdzie (w sprzedaży) nie mogę znaleźć takiego jak mój. Są w nim dwa wejścia, jedno obok drugiego - jakby taki "przelotowy" czujnik... Jeśli taki przelotowy, na logikę można by podłączyć z jednym wejściem... Jak zrobię fotkę, to podrzucę. Jakiś, kurczaki, unikatowy zabytek mam
Aha - rurki mam dwie podłączone.


[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 09:11:06 ]
  
 
Cytat:
2006-10-30 09:08:59, Kerry pisze:
No właśnie też widziałem tylko z jedną, a u mnie są dwie rurki. I nigdzie (w sprzedaży) nie mogę znaleźć takiego jak mój. Są w nim dwa wejścia, jedno obok drugiego - jakby taki "przelotowy" czujnik... Jeśli taki przelotowy, na logikę można by podłączyć z jednym wejściem... Jak zrobię fotkę, to podrzucę. Jakiś, kurczaki, unikatowy zabytek mam Aha - rurki mam dwie podłączone. [ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-30 09:11:06 ]



To może być jakaś kompensacja. Ale ja tez zaraz sprawdzę w papierkach Przywlokłem do roboty trochę stuffu
  
 
Tutaj fotki:


  
 
Ale to jest EGR a nie MAP
  
 
Tiaaa... cóż, samochód sie ma od 3 mies., jaki prawko
To gdzie ten MAP? Holender...
  
 
Na prawym błotniku. A wygląda tak jak na aukcji, którą przedstawiłeś. Płaska puszka z podpięciem rurki i wtyczką 3-przewody.
  
 
co do szarpania i podobnych objawów dławienia mi 2-och mechaników powiedziało ( w tym jeden po odczytaniu błędów) że to pompa paliwa na 99% daje nierównomierne ciśnienie...pompy paliwa oferuje Slawas po dosc dobrej cenie , na moje "oko" moze to byc tez przepływomierz albo przepustnica...
  
 
Tak, tylko że przy odczycie kodów błyskowych, co jakiś czas (nie za każdym razem) zwracany był błąd właśnie czujnika ciśnienia. Wcześniej po prostu ignorowałem to, gdyż najczęściej za drugim razem już tego błędu nie miałem. Stwierdzałem, że coś tam mu nie stykało ale już jest ok :] wtedy borykałem się z problemem 1200 obr/min na biegu jałowym
Znaki na ziemi i niebie, oraz na forum wskazują na ów nieszczęsny czujnik.
BTW zlokalizowałem go, on jest taki duży, że go wcześniej nie widziałem
  
 
Cytat:
2006-10-30 17:43:33, JoHNY_85 pisze:
co do szarpania i podobnych objawów dławienia mi 2-och mechaników powiedziało ( w tym jeden po odczytaniu błędów) że to pompa paliwa na 99% daje nierównomierne ciśnienie...pompy paliwa oferuje Slawas po dosc dobrej cenie , na moje "oko" moze to byc tez przepływomierz albo przepustnica...



W 1,4 CFi nie ma przepływomierza...

Cytat:
przy odczycie kodów błyskowych, co jakiś czas (nie za każdym razem) zwracany był błąd właśnie czujnika ciśnienia. Wcześniej po prostu ignorowałem to, gdyż najczęściej za drugim razem już tego błędu nie miałem



Bo błąd występował sporadycznie, ale nie jest to stałe uszkodzenie. Raczej pojawiające się - poza tym wyłączenie stacyjki przy podpiętym czytniku powoduje skasowanie kodów "miękkich" . A jaki kod błyskowy dokładnie pokazywał? 17, 27, 37 czy 42?
  
 
Z tego, co pamiętam to chyba 37 - za niskie ciśnienie. Być może jest to spowodowane prześwitem w:
no właśnie, jak to nazwać. rurka WYCHODZĄCA z EGR idzie do takiego ustrojstwa - stamtąd w jedną stronę do pochłaniacza par, w drugą stronę do silnika (kolektor wtórny? ) tam na złączu rury bardzo kiepska szczelność. Może to rozszczelnia? Sie, kurczaki, nie znam... Poprawię, sprawdzę, zamelduję. Te kody też sprawdzę, na razie zarobiony jestem


[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-10-31 13:57:03 ]
  
 
No tak. Wymieniłem MAPa i niestety to samo. Tzn sprawa przyduszania przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia, na zimnym silniku, na ciepłym też ale w mniejszym stopniu. Oczywiście nie ma tego, gdy kręce silnik wyżej... może po prostu za małe obroty daję... zmieniam biegi między 2-2,5 a 3-3,5 Jak depczę wyżej to tego nie ma (choć i tak odczuwam jakby brak wyraźnego wzrostu mocy przy 4000 (max moment) czy 5000 :] ) ale może to po prostu taki silniczek

Mam jeszcze jeden dziwny objaw, przy hamowaniu silnikiem wszystko pięknie, ale gdy obroty spadają już poniżej 2000 obr. w okolicach 1700-1500 autem poszarpuje, gdy spada poniżej tych 1500-1400 to znowu jest OK. Ale przy przejściu przez te 2000 obr (w dół) to szarpie. To zjawisko jest regularne, tzn nie występuje sporadycznie, a zawsze. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku. Na zimnym nie jestem pewien, wydaje mi się, że na ciepłym jest to bardziej zauważalne.

Ech... może któryś z guru coś poradzi
Wiem, że tak na odległość to kiepsko, ale może to jakiś typowy objaw...