Redukcja z 3 na 2 bieg :(:(:(:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko podczas redukcjii z 3 na 2 bieg jest nieprzyjemny zgrzyt podobnie jak z 2 na 1 w przypadku redukcjii z 4 na 3 nie slychac nic i bieg lajtowo wchodzi... czym to moze byc spowodowany posiadam EScorta 1.3 mkVI i mam jeszcze jedno pytanko podczas jazdy slychac (nie zawsze) jakies piski dochodzace z przednich kol klocki i tarcze mialem niedawno wymieniane... podczas lekkiego przychamowania dzwiek zanika.... czy sa to cylinderki czy jak to sie tam nazywa ????? Hellllp
  
 
pierwsze pytanie - pewnie szkrzynia sie sypie a tak na powaznie to niewiem co jest konkretnym powodem

drugie pytanie - mozliwe ze łożysko
  
 
pytanie pierwsze - zakłądam, że jeśli stoisz w miejscu, to biegi wchodzą i redukują się bez zgrzytów. Wygląda to na synchornizaotry biegów - koszt sztuki około 75PLN, na bieg idą dwa. Do tego wyjęcie i włożenie skrzyni, nowy olej. Zawsze można kupić używaną skrzynię, ale to jak z tym pudełkiem czekoladek - nie wiadomo na jaką trafisz...
A może po prostu nie masz juz oleju w skrzyni, albo nadaje sie do wymiany?

Pytanie drugie - należy sprawdzić sprawność cylinderków - czy chodzą bez przeszkód i zużycie gumek uszczelniających. Jeżeli są OK, to objaw taki jech charakrystyczny dla kończących swój żywot elastycznych (gumowych) końcówek przewodów hamulcowych - hamulce nie "odbijaja". Koszt szt w zamienniku około 45PLN.
Oczywiście wcześniejsze odpowietrzenie i spawdzenie jakości płynu hamulcowego nei zaszkodzi - powinien być wymieniany raz na rok.
  
 
hmmmmm dzieki wielkie z tego co wnioskuje to nie ma zadnej tragedii..... cos pokombinuje

RysiekLBN a czy jest to mozliwe jesli bedzie to lozysko ze podczas leciutkiego przychamowywania dzwiek zanika ??


Pozdro All PEACE
  
 
Cytat:
2006-11-24 11:44:38, PrOmiL_FTp pisze:
hmmmmm dzieki wielkie z tego co wnioskuje to nie ma zadnej tragedii..... cos pokombinuje RysiekLBN a czy jest to mozliwe jesli bedzie to lozysko ze podczas leciutkiego przychamowywania dzwiek zanika ?? Pozdro All PEACE

tak pisk podczas jazdy, przy hamowaniu zanika, u mnie tak było


[ wiadomość edytowana przez: RysiekLBN dnia 2006-11-24 11:47:34 ]
  
 
był kiedyś podobny wątek ja mam to samo jeźdze juz tak ponad rok i nic sie nie dzieje z 3 na 2 słychać charakterystyczny zgrzyt podobno ten typ tak ma
  
 
tak tez tak mam, z 2 na 3 nie zawsze gladko wchodzi, a z 2 na 1 to juz wogóle.. ale kumpel mówi że też tak ma , ja tak zrobiłęm juz 10 tyś.. kiedyś może padnie:/
  
 
Ten typ tak ma Tez tak mam ;-]
  
 
lubie ten samochód ale dołuje mnie że na wiele spraw otrzymuje odpowiedzi "ten typ tak ma", za dużo tego:/
  
 
to go sprzedaj..................i napewno zatęsknisz za tym charakterystycznym zgrzytem

to są właśnie nasze niepowtarzalne esinki

[ wiadomość edytowana przez: rikens82 dnia 2006-11-25 20:38:26 ]
  
 
Dzieje się tak za każdym razem przy redukcji z 3 na 2...sprawdz proszę jeszczę jedną sprawę...odczekaj chwilę po miedzy redukcją; tz wysprzęglij go z 3 i po upływie sekundy lub dwóch wrzuć dwójkę...sprawdz czy będzie to samo...czekam na odpowiedz
  
 
no ok dzisiaj nie wiem czy jeszcze bede w aucie jak cos to powiem co sie dzieje ale zauwazylem takze ze jak jade i mam zamiar zredukowac to lekko przychamowuje powiedzmy do 2 tys obrotow na 3 i w tedy juz redukcja jest bardziej lagodna.... :]:]:]....

Kajteknr1 to jest zecz martwa... i nie jest to nowy samochod z salonu... wiec tez nie ma co za wiele wymagac..... :]:] ja i tak kocham moja fure... , jadac w trase ok 300 km Seicento to po pol trasy musialem sie zatrzymac bo myslalem ze mi dupsko odpadnie... a jadac w ta sama trase w Essim to czulem komfort moglem sobie jezdzic i jezdzic az nie usnal bym za kierownica :]:]:]
  
 
Ja miałem tak samo a nawet gorzej
Nie dawało sie kulturalnie zmieniac biegow w ogole.
Wkrecilem imbusa 1 obrot w prawo na pedale sprzegla, edal sie podniosl (do wys. hamulca) i jak reka odjął.
Podkreslam ze mam wersję bez samoregulatora slynnego
Powodzenia.
  
 
Cytat:
2006-11-25 20:37:20, rikens82 pisze:
to go sprzedaj..................i napewno zatęsknisz za tym charakterystycznym zgrzytem to są właśnie nasze niepowtarzalne esinki [ wiadomość edytowana przez: rikens82 dnia 2006-11-25 20:38:26 ]



dzięki za taką rade.. , pozatym powiedziałem że go lubie
  
 
CKsrv a jaka masz wersje Essiego a do czego sluzy ta srubka ??nie wiesz szczelales czy poprostu wiedziales co robisz??


moim zdaniem tego auta nie da sie nie lubiec.....


Peace
  
 
Cytat:
2006-11-26 15:47:54, PrOmiL_FTp pisze:
no ok dzisiaj nie wiem czy jeszcze bede w aucie jak cos to powiem co sie dzieje ale zauwazylem takze ze jak jade i mam zamiar zredukowac to lekko przychamowuje powiedzmy do 2 tys obrotow na 3 i w tedy juz redukcja jest bardziej lagodna.... :]:]:].... Kajteknr1 to jest zecz martwa... i nie jest to nowy samochod z salonu... wiec tez nie ma co za wiele wymagac..... :]:] ja i tak kocham moja fure... , jadac w trase ok 300 km Seicento to po pol trasy musialem sie zatrzymac bo myslalem ze mi dupsko odpadnie... a jadac w ta sama trase w Essim to czulem komfort moglem sobie jezdzic i jezdzic az nie usnal bym za kierownica :]:]:]


prezca to jasne, że synchronizatory
  
 
Kielek jak by to bylo takie proste to bym sie domyslil
  
 
W moim przypadku pomagała redukcja z międzygazem.
  
 
Cytat:
2006-11-29 14:49:37, PrOmiL_FTp pisze:
Kielek jak by to bylo takie proste to bym sie domyslil


tylko, że ja to już pisałem wcześniej w tm wątku
A gdybym tego nie naprawiał, to sam bym nie wiedział. Tylko piszę z własnego doświadczenia. Jakbyś mnie zapytał o zawory na przykład, to byłbym ciemna masa...
  
 
Kielek ok dzieki bede kombinowal... w ten weekend

Peace