Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie, w jaki sposób można zmniejszyć siłę hydrauliki wspomagania układu kierowniczego ?
  
 
He he. Ty chcesz zmniejszyć siłę wspomagania, a ja ciągle narzekam na jego brak . Możemy się zamienić na "problemy"
  
 
ja tez chce zalozyc wspomaganie:) bo juz mam lapy jak szwarceneger:)
  
 
zdiąć pasek klinowy.... padnie tez ładowaie...ale co tam

a serio to nie mam pojęcia.....a po co chcesz zmniejszac???
Wspomaganie w esperaku jest moim zdaniem wsam raz......z taką różnicą że ja mam progresywne..... a esperaki po 96r już nie (....z tym minusikiem że pompa do mojego kosztuje ok 2 tys zł.....a do nowszych 700.......i też kosztuje teoretycznie bo jej nie ma.... )
  
 
PROGRESYWNE!!!! A było takowe montowane? Jestem zszokowany. A propos wspomagania, to jak się skręca w wersji bez wspomagania - znajoma opowiadała, że jak raz miała okazje jechać taką wersją to po kilkunastu kilometrach co zakręt to płakała.
  
 
Z pewnością nikt, z Was nie będzie chciał się ze mną zamienić.

Kombinuję, gdyż nie na rękę mi na chwilę obecną wyłożyć 750 PLN na jej regenerację.
  
 
Znacie kogoś, ktoby założył wspomaganie? Nie chodzi o zakup wozu ze wspomaganiem, a o INSTALACJĘ wspomagania w posiadanym esperalu.

Brzmi śmiesznie, ale pytam poważnie, bo łapki bolą :_(
  
 
Jutro zapytam i dam znać.
  
 
Tomek: ja mam z Maja 1996 roku i nie czuje zebym mial PROGRESYWNE chyba ze w druga strone im szybciej tym lzej chodzi Ale to pewnie jakas nowosc.

Apropo wiecie jak odkrecic zbiorniczek plynu od wspomagania ja go od nowosci nie otwieralem bo go jakis koreanczyk tak zakrecil ze nikt nie ma sily go odkrecic. A przydaloby sie bo nie wiem co w nim jest i czy wogule cos jest.

Pozdrawiam
  
 
A ja mam X.96 i tez mam wspomaganie w wersji PRO
ale myslalem ze wszystkie Esperaki tak maja... w poprzednim wozku mialem zwykle wspomaganie i to bardzo wydajne ( ATU+) i powezj 100 km/h to prawie nie dawalo sie jezdzic
  
 
witam
mam pytanie jaksprawdzic ze posiadam wspomaganie progresywne
moje espero to koreanczyk 95'
  
 
????????????????
a ja mam VIII.1999 i nie zauważyłem by przy dużych prędkościach coś było nietak, tzn. za lekko, ja tam uwielbiam wspomaganie mojej esperynki.... Tomek wyjaśnij mi różnicę między tymi dwoma rodzajami wspomagania....
  
 
Tak najprosciej to:
Wsp. NORMALNE - caly czas dziala z jedakowa sila.
Wsp. PROGRESYWNE - dziala coraz slabiej wraz ze wzrostem predkosci, czyli im szybciej jedziemy tym ciezej sie kreci fajera
  
 
Tak więc zasięgnełem języka odnośnie ewentualnego montażu wspomagania w espero.
Jak najbardziej jest to możliwe.
Cenowo do zapłaty:
1- z części używanych ok. 1.200 PLN,
2- z częsci regenerowanych ok 2.200 PLN,
3- z częsci nowych ok 3.500 PLN

Właściciel warsztatu przed weryfikacją właściwych części chce zobaczyć najlepiej auto, aby dobrać do danego modelu właściwy osprzęt.

Natomiast co do wspomagania progresywnego w espero
to człowiek z w/w zakładu, który zajmuje się tymi sprawami od lat nie spotkał się jeszcze z p-mpami wspomagania tego typu i specjalnie o nich nie słyszał. Dla niego typowe wspomaganie progresywne to już układy, które faktycznie redukują ciśnienie proporcjonalnie do prędkości auta,.
W espero siła wspomagania zależna jest od stanu zaworu przy maglownicy, który przepuszcza takie ciśnienie ile potrzebuje maglownica. Natomiast pompa podaje ciśnienie stale zależne od prętkości obr. silnika. Takie mam informacje.
  
 
mówisz 1.200 minimum. Jak to bywa przy ograniczonych zasobach trzeba będzie wybrać - albo wspomaganie, albo gaz

Ale te cena nie brzmi nierozsądnie, gdzie ten warstat?
Irek
  
 
Cytat:
albo wspomaganie, albo gaz



najpier gaz a potem z tego co zaoszczędzisz kup za rok wspomaganie
  
 
Czyli sprawa sie rozwiazala. Nie mamy w Esperach progresywnego wspomagania, tak jak myslalem
  
 
IWO zakład jest w Wesołej. Trochę tam ciężko trafić na początku, bo miejsce znajduje się jakby w lesie i bardzo łatwo przejechać moment skrętu z drogi głównej.

Jak by co powołaj się na rozmowę osoby z klubu espero. Rozmawiałem z właścicielem, bo są tam też i pracownicy tel. 773-74-06.
e-mail: regenauto@poczta.onet.pl[addsig]