Tabela obrotów i prędkosci na poszczególnych biegach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy ktoś ma jakąś tabele obrotów i prędkosci na poszczególnych biegach ?
Chce sprawdzić licznik - na ile oszukuje
Sonata 91/2,0i
Pozdrawiam.
Misio
  
 
tak z pamięci:
na V 1000obr=40km/godz czyli np. 3tyś=120km/godz
na IV 1000obr=32km/godz
III j.w=24km/godz
II j.w=16km/godz
jedynki nie pamiętam, oczywiście gumy standard
  
 
Troszke odswieze temacik
Dziwne te predkosci na poszczegolnych biegach
U mnie w sonacie na Vbiegu 105km/h przy 3000obr gumy standard
2000obr 65km/h
Czym to moze byc spowodowane ze Jarek_2 ma inne predkosci
Az tak moze licznik oszukiwac?
  
 
pytanie Karolu, jaki masz silnik i jaką skrzynię biegów.

ja np. mam Lantrę 1.6 16v (silnik: G4CR) ze skrzynią KM206 czyli tak jak wyjechało z fabryki i na V biegu przy 100 km/h notuję (niestety) 3000 rpm, przy 160 km/h obroty wynoszą 5000 rpm.

Zdaje się, że Sonaty II gen z 2.0 16v przy 100 km/h na V biegu mają ok 2500 rpm.

  
 
Czesc
Sorki zer dopiero teraz sie odzywam.
Sonata 10.1991r taka jak w profilu
Silnik mam 4G63 2.0i 8V z mitsubishi
Srzynia A60EKPH EX6156
Czy mam orginalna skrzynie?
Ja na V biegu ok 4500rpm +/-200rpm jechalem ok 180km/h
Albo cos oszukuje albo wzrok mi siada.
Wiem jedno ze przy 3000rpm mam 105km/h bo silnik przy tych obrotach delikatnie warczy

  
 
Cytat:
2006-10-26 13:25:30, e-gen pisze:
pytanie Karolu, jaki masz silnik i jaką skrzynię biegów. ja np. mam Lantrę 1.6 16v (silnik: G4CR) ze skrzynią KM206 czyli tak jak wyjechało z fabryki i na V biegu przy 100 km/h notuję (niestety) 3000 rpm, przy 160 km/h obroty wynoszą 5000 rpm. Zdaje się, że Sonaty II gen z 2.0 16v przy 100 km/h na V biegu mają ok 2500 rpm.


Juz myślałem, że z moją lantrą jest coś nie halo, ale mnie uspokoiłeś. Mam podobnie, 100 km/h przy 3krpm na V biegu.
  
 
Lantra 1,6 16V przy 140km/h 3980obr.
Całkiem nieźle jak na silnik 90KM
  
 
Porównywałem te parametry z innymi autkami (jadąc równo za nimi i ustalajac prędkosc przez CB) - niestety dość leciwymi i bez prędkościomierzy cyfrowych oraz też bez gpsów - ale mniej, wiecej parametry podane przez Jarek_2 (który coraz żadziej tu bywa, a szkoda bo ma potężną wiedze o tych autkach) wyglądają w porządku.

Liczniki mogą różnie oszukiwać, ale jak włąśnie sugerował kolega e-gen wszytsko jeszcze zależy od skrzyni i "seryjności" całego układu (koła, skrzynia, "przeniesienie prędkosci od licznika").

Co napisał toms55 i o co mu chodziło ... nie mam pojęcia, ale zaczynam sie do tego przyzwyczajać

Pozdrawiam.
Misio
  
 
Witam
Czytajac te posty to zastanawiam sie jak jest w ponym, czy u mnie licznik przeklamuje. Na V biegu przy 3000 tys tez mam cos w okolicach 105km/h. A jak w innych paczkach. Przeciez Pony to nie Lantra.
  
 
Cytat:
2006-11-02 08:16:58, dakro pisze:
Witam Czytajac te posty to zastanawiam sie jak jest w ponym, czy u mnie licznik przeklamuje. Na V biegu przy 3000 tys tez mam cos w okolicach 105km/h. A jak w innych paczkach. Przeciez Pony to nie Lantra.



Przy 3000 to 105 chyba nie ma ale blisko 100, tyle że ja gmerałem przy prędkościomierzu i cholera wie czy wskazówka siedzi na swoim miejscu.

P.S. poza tym chyba był jakiś czas temu taki wątek.
  
 
Cytat:
2006-10-29 20:31:27, _Misio_ pisze:
Porównywałem te parametry z innymi autkami (jadąc równo za nimi i ustalajac prędkosc przez CB) - niestety dość leciwymi i bez prędkościomierzy cyfrowych oraz też bez gpsów - ale mniej, wiecej parametry podane przez Jarek_2 (który coraz żadziej tu bywa, a szkoda bo ma potężną wiedze o tych autkach) wyglądają w porządku. Liczniki mogą różnie oszukiwać, ale jak włąśnie sugerował kolega e-gen wszytsko jeszcze zależy od skrzyni i "seryjności" całego układu (koła, skrzynia, "przeniesienie prędkosci od licznika"). Co napisał toms55 i o co mu chodziło ... nie mam pojęcia, ale zaczynam sie do tego przyzwyczajać Pozdrawiam. Misio



dzięki za uznanie

to co podałem zostało bardzo dokładnie sprawdzone tj. przełożenia każdego biegu, przekładni głównej oraz

dynamiczny obwód koła tj. uwzględniający ugięcie opony przy ciśnieniu w kołach 2,2atm

zauważyłem również że róznice we wskazaniach na startym bieżniku o 3mm w stosunku do nowej opony sięgają 5-7km/h
  
 
Porownanie licznika z GPS w dwu sonatach z 94 roku wykazalo, ze roznice sa minimalne - dokladnie 5 mil/h przy predkosciach powyzej 50mph. Ponizej licznik wskazuje zaskakujaco identyczne pomiary..
  
 
w moim pony przy około 4,5 tys na V biegu było 160 z malym haczykiem. mam fotke
  
 
4tys. - 150km/h Sonata 2.0 16V
  
 
Ciekawy post!! Widze, że niektórzy skarżą się że przy przyzwoitej pedkości auta, obroty są wysokie. A co ja mam powiedzieć
Śmigam Accentem'97 w wersji GT z silnikiem G4FK czyli 16V i DOHC. Wiadomo 16V budzi się pow 4000rpm. Ale to jeszcze nic. Skrzynia ma bardziej "sportowe przełożenia" i choć IV bieg jest dość elstyczny to juz "piątka" nie jest zbyt ekonomicznym przełożeniem.
2.000 obrotów na V biegu i pojawia się.... 60km/h
3.000 obrotów na v - to już nieco poniżej 85km/h
a żeby tak jechać z prędkością 100km/h to obroty już sięgają 3.500rpm
Do tej pory (a jeżdzę autkiem dopiero od pół roku) rozpędziłem go max do 150km/h a obrotościomierz pokazał 4.700 obrotów. Co prawda samochód zapakowany mocno (4os+ekwipunek na tydzień w góry).

A co do prędkości obrotowych silników 16zaworowych stosowanych w naszych Hultajach, to owe motory wykazują najwyzszą sprawność właśnie na wysokich obrotach. W końcu licencje na silniki Hyundai Motor otrzymywał od Mitsubishi.

Często fruwam z Wawki na Mazury. Preferuję jazdę późną nocą. I mierzac zużycie paliwa (LPG) Hultaj spalił mi bardzo podobne wartości gdy jechałem raz w obie strony z "90km/h" a drugim razem z prędkością 110km/h.
Strałem się wlewać przed każdym wyjazdem gaz na tej samej stacji, a warunki na trasie były bardzo zbliżone.

Największe róznice w zużyciu paliwa wychodzą w momencie kiedy w grę wchodzi dynamika jazdy. Jak trzymam go między 2 a 3tys obr to nawet w mieście (korki!!!) spalanie gazu nie przekracza 10dm3/100km. A jak kręce od 3 do 4,5-5 tys obr to spala ok 12,5dm3 gazu, a przy okazji jeszcze łyknie odrobinę oleju.

Pozdrawiam wszystkich

the-moonGT
  
 
V wrzucam gdzies przy 165 a 170 km/h i leci do 215km/h czyli jakies 6 tys rpm , a tego ile mam obrotow na V biegu i przy 100km/h nie wiem, bedzie trzeba sprawdzic ;]
  
 
Ty Makaron masz niewiadomo jaką skrzynię wsadzoną, co nie , więc Twoje wyniki mogą być nieco mylące dla innych użytkowników Lantr I gen 1.8 L.
  
 
Cytat:
2006-11-24 10:13:11, the-moonGT pisze:
Ciekawy post!! Widze, że niektórzy skarżą się że przy przyzwoitej pedkości auta, obroty są wysokie. A co ja mam powiedzieć Śmigam Accentem'97 w wersji GT z silnikiem G4FK czyli 16V i DOHC. Wiadomo 16V budzi się pow 4000rpm. Ale to jeszcze nic. Skrzynia ma bardziej "sportowe przełożenia" i choć IV bieg jest dość elstyczny to juz "piątka" nie jest zbyt ekonomicznym przełożeniem. 2.000 obrotów na V biegu i pojawia się.... 60km/h 3.000 obrotów na v - to już nieco poniżej 85km/h a żeby tak jechać z prędkością 100km/h to obroty już sięgają 3.500rpm Do tej pory (a jeżdzę autkiem dopiero od pół roku) rozpędziłem go max do 150km/h a obrotościomierz pokazał 4.700 obrotów. Co prawda samochód zapakowany mocno (4os+ekwipunek na tydzień w góry). A co do prędkości obrotowych silników 16zaworowych stosowanych w naszych Hultajach, to owe motory wykazują najwyzszą sprawność właśnie na wysokich obrotach. W końcu licencje na silniki Hyundai Motor otrzymywał od Mitsubishi. Często fruwam z Wawki na Mazury. Preferuję jazdę późną nocą. I mierzac zużycie paliwa (LPG) Hultaj spalił mi bardzo podobne wartości gdy jechałem raz w obie strony z "90km/h" a drugim razem z prędkością 110km/h. Strałem się wlewać przed każdym wyjazdem gaz na tej samej stacji, a warunki na trasie były bardzo zbliżone. Największe róznice w zużyciu paliwa wychodzą w momencie kiedy w grę wchodzi dynamika jazdy. Jak trzymam go między 2 a 3tys obr to nawet w mieście (korki!!!) spalanie gazu nie przekracza 10dm3/100km. A jak kręce od 3 do 4,5-5 tys obr to spala ok 12,5dm3 gazu, a przy okazji jeszcze łyknie odrobinę oleju. Pozdrawiam wszystkich the-moonGT


to sa cłaskowicie inne silniki a twój jest spsecfyficzny
ja tez 5 ierd...od 50 i sie nie dłswi
a sprawnosc takowa wykazuja w wysokich obrotacj. bo moc uzyskiwana jest na wysokich wlasnie .


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-03 17:24:57 ]