Nawiew zimnego powietrza w Esim z klimą problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem tego typu że od jakiegoś czasu podczas jazdy do kabiny poprzez otwór gdzie powinno być radio ( chwilowo brak ) dostaje się zimne powietrze. To zimne powietrze dmucha nawet gdy włączone jest ogrzewanie. Z kanałów nawiewowych dmucha ciepłe powietrze natomiast stamtąd zimne.Manualnie udało mi się zlokalizować wsadzając głęboko rękę że jest tam jakaś klapka przez którą to zimne powietrze się dostaje.Klapka jest ruchoma i widocznie podczas jazdy samoistnie się uchyla wskutek pędu powietrza. Czy ktoś mi może rozjaśnić co to za klapka i czy jest jakoś sterowana ( co się popsuło ). Z góry dziękuje za pomoc o którą proszę bo idzie zima i nie chcę zamarznąć.
  
 
powiedz o jaki model ci chodzi
  
 
Chodzi o MK VII rok 1999
  
 
Chodzi o MK VII rok 1999
  
 
Plissss pomocy bo zimno okrutnie.
  
 
Czy naprawdę nikt nie ma pomysłu na dolegliwość mego Esiego?
  
 
Sprawdz czy dziala ci zawor ktrory znajduje sie pod maska a dokladniej na obudowie klimy z tej strony co jest akumlator, lub czy nie poluzowaly sie nakretki ktore trzymaja cala wymiennik ciepla a sa to nakretki M8 i 4 sztuki
  
 
Dzięki za jakiekolwiek sugestie, sprawdzę na pewno ale dopiero za dwa dni,prędzej nie mogę.Dziękuję jeszcze raz i liczę na ewentualne inne propozycje.A tych nakrętek też mam szukać pod maską ? Sory za laickie pytanie ale jak mieć pewność to 100% pewność.
  
 
Dzięki zeberko. Miałeś rację jest tam zawór podciśnieniowy który odpowiada za dana klapkę. Nie wiem czy zawór działa bo nie mam pojęcia jak to sprawdzić.Kiedy dany zawór powinien zadziałać ( w jakiej sytuacji ). Jak ruszam dźwignia która jest przedłużeniem zaworu to klapka rzeczywiście otwiera się i zamyka. Proszę jeszcze raz o pomoc w temacie jak sprawdzić prawidłowość działania tego zaworu.
  
 
Dobrze było by byś miał druga osobe do pomocy, jedna osoba rusza pokretłem od regulacji nawiewu a druga sprawdza czy zawór pod maską działa nie pamietam czy ten zawór sterowany jest elektrycznie czy na powietrze a te 4 nakretki są pod maska.
  
 
Zawór jest chyba podciśnieniowy bo dochodzą do niego przewody powietrzne.Piszesz że należy przełączać pokrętłem od nawiewu ale którym ( od regulacji kierunku nawiewu , regulacji prędkości obrotowej wentylatora i obiegu zamkniętego , czy temperatury nawiewu ) ?.
  
 
Tym od regulacji predkosci obrotowej wentylatora. W prawa strone od punktu zero masz obieg otwarty. W lewo jak ustawisz zasysa powietrze ze srodka.

Przewody podcisnieniowe idace do zaworka sluza do wymuszania wyzszych obrotow, przy wlaczonej klimie.
  
 
Dziękuję darmcdoman za zainteresowanie moim problemem.Napisaleś o przewodach podciśnieniowych że służą do wymuszania wyższych obrotów, zatem sam zawór jest sterowany elektrycznie ?
  
 
napisał: darmcdoman

Wysłano: 2006-12-08 12:13:00 Re: klapka

samo sterowanie nawiewem odbywa sie mechanicznie zdaje sie. Za pomoca ciegiel.

odp:
nie widziałem tam rzadnych cięgien przy zaworze. Sądzę że sterowanie jest jednak pneumatyczne bo jak rusza sie dźwignią która wychodzi z zaworu to słychac syk powietrza.