MotoNews.pl
7 Cieknący szyberdach w BMW E-30 (95012/0) - PT
  

Cieknący szyberdach w BMW E-30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E - 30 318i kombi z 1992 roku. Super auto - przynajmniej jak dla mnie. Mam jednak problem z elektrycznym szyberdachem. Silniczek pracuje, ale otwieranie i zamykanie idzie opornie - trzeba nawet pomagać ręką. Poza tym ostatnio trochę pada i do środka dostaje się nieco wody przez szyberdach. Może ktoś z was miał podobny problem - proszę o podpowiedzi jak sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam,
Martinez
  
 
Ostatnio coś się nasłuchałem o elektrycznych szyber w mercedesach i VW i wszystko jest na duże NIE Tu jest mowa o BMW ale te dachy to pewnie jeden shit Masz tylko szczęście że się otwiera i nie rysuje dachu, co do szczelności to może uszczelki?



[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-05-05 10:41:38 ]
  
 
Cytat:
2005-05-05 10:22:56, don_martinez pisze:
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E - 30 318i kombi z 1992 roku. Super auto - przynajmniej jak dla mnie. Mam jednak problem z elektrycznym szyberdachem. Silniczek pracuje, ale otwieranie i zamykanie idzie opornie - trzeba nawet pomagać ręką. Poza tym ostatnio trochę pada i do środka dostaje się nieco wody przez szyberdach. Może ktoś z was miał podobny problem - proszę o podpowiedzi jak sobie z tym poradzić. Pozdrawiam, Martinez


coprawda mam manualny szyberdach i myślałem, że mi przecieka, tak kobinowałem, że podczas niedawnej ulewy zalałem sobie połowe podsufitki(naszczęście stało się to przed praniem wnetrza) Rozwiązanie(u mnie): trzeba sprawę wyczuć, już mi nie cieknie, wystarczy odpowiednio go ustawić. A co do twojego siłowania się z otwieraniem i zamykaniem to jedyne co mogę doradzić, to napsikaj tam wszedzie WD40 i może Ci pomoże. Może masz dach w kicie i jest lekko zdeformowany i może dlatego tak ciężko Ci chodzi, gdzies może większy opór napotyka...pozdr
  
 
powiem to tak mi tez ciekło i jakos kombinowałem ale w manualu i tak naprawiłem że korbe urwałem hehehe ale juz sie tego pozbyłem ale raz jak padało zjechałem przodem z podjazdu to mało sie nie utopiłem tak sie nazbierało hehe powodzenia z szybrem pozdrówka
  
 
hehe urwana korbka wiem coś o tym ale sie przykleiło i jest ok!
A co do zamykania ostatnio musze 'puknąć' żeby się domknął
na szczęscie jeszcze nie cieknie
(pomyśleć co się może dziać z dachami od cabrio... brr)
  
 
U mnie na szczęście korbki niet a co do przecieków to trzeba się nieźle nakombinować z uszczelkami (a i tak coś cieknąć będzie )...
  
 
uszczelke zawsze można wymienic... a jak to nie pomoże to przyklic na stałe a co!
  
 
Cytat:
2005-05-06 07:57:38, bemOLKA pisze:
uszczelke zawsze można wymienic... a jak to nie pomoże to przyklic na stałe a co!



No zawsze można nawalić 2kg kitu Kiedyś widziałem mercedesa z zakitowanym dachem do tewraz mnie na śmiech zbiera jak sobie przypomne
  
 
o kurcze heheh ale chyba nie takiego pomarańczowego?


[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-05-06 10:39:53 ]
  
 
Cytat:
2005-05-06 10:23:14, bemOLKA pisze:
o kurcze heheh ale chyba nie takiego pomarańczowego? [ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-05-06 10:39:53 ]



nie, to był 190D koloru "zgnita zieleń"


[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-05-06 10:40:43 ]
  
 
Chyba lepszy już kit niż taśma klejąca

ludzie to mają pomysły
  
 
znajomy na jesien, zime zakleja silikonem szyberdach ;]
  
 
Cytat:
2005-05-06 10:45:51, tolo84 pisze:
znajomy na jesien, zime zakleja silikonem szyberdach ;]


hehehe, trzba jakos sobie radzić...
  
 
kity taśmy itp to bzdura nawet nie domknięty szyberdach nie powinien cieknąć przyczyna przecieku jest banalnie prosta niedrożne są kanały odpływowe w słupkach spróbuj je przepchać a problem zniknie u mnie szyber nie domyka się idealnie mam dziurę że wpada zapałka a nawet w myjni nie wleje się do środka nawet kropelka
pozdr.
  
 
piotrfire ma racje!!! Ja miałem to samo. Wystarczyło tylko przepchać, najlepiej sprężarką z pistoletem do przedmuchiwania.
  
 
Mówicie o oryginalnym dachu fabrycznym tak? Gdzie te kanały odpływiowe powinny być?
  
 
Cytat:
2005-05-07 10:34:09, biem pisze:
Mówicie o oryginalnym dachu fabrycznym tak? Gdzie te kanały odpływiowe powinny być?


muszę zobaczyć u siebie, gdzie te kanały są, a gdzie jest wylot kanału odpływowego?
  
 
U mnie w E28 kanały te biegna w przednich słupkach a wylot jest gdzieś w progach na wysokości przednich słupków. W E30 może być inaczej ale wątpię w to. Najlepiej sprawdzić to wlewając wode do owych kanałów i sprawdzić skąd leci. Może być też tak, że przy konserwacji podwozia wyloty zostały zalepione. Dodam jeszcze że ja mam orginalny szyberdach. Pozdrawiam
  
 
W przednich słupkach? Od samego szyberdachu? Coś nie mogę sobie tego wyobrazić bo u mnie w e-30 nie ma żadnych kanalików odprowadzających wodę z szyberdachu...
  
 
jestes pewien ze to z szyberdachu cieknie u mnie troche sie sączyło z przedniej szyby i tez myslalem ze to szyber