1.4 glowica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,jesli ktos ma materialy dotyczace zalozenia glowicy(jakim momentem skrecac i kolejnosc srub) to bym bardzo prosil,a jeszcze jedno wiem moze ktos gdzie mozna kupic piercienie do 1.4 podobno sa dwa rodzaje pierscieni,potrzebuje zamiennikow bo orginalny kosztuja 430 zl,moze ktos kupowal zamienniki
  
 
Chodzi o silnik Rover?
  
 
tak to jest silnik rovera
  
 
Jeżeli tak to wszystko jest w książce Trzeciaka lub Morawskiego do Poloneza.Jedno co bym chciał zaznaczyć to :
-koniecznie kupić śruby nowe łączące silnik z głowicaą
-koniecznie splanować głowicę w warsztacie ponieważ prawie zawsze ulega ona skrzywieniu podczas odkręcania,ewentualnie mozna sprawdzić płaskość ale do tego trzeba mieć liniał krawędziowy
  
 
Jeżeli chodzi o dokręcanie śrub głowicy to nie mam możliwości zeskanowania schematu ale z momentami to leci tak:
-wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności 20Nm
-następnie 180stopni,czyli pół obrotu
-po czym nastę pne pół obrotu 180 stopni
Podobnie z odkręcaniem
-pół obrotu wszystkie
-pół obrotu wszystkie
  
 
Dokładnie tak panie WBR
  
 
Cytat:
koniecznie kupić śruby nowe łączące silnik z głowicaą
-koniecznie splanować głowicę w warsztacie ponieważ prawie zawsze ulega ona skrzywieniu podczas odkręcania,ewentualnie mozna sprawdzić płaskość ale do tego trzeba mieć liniał krawędziowy



niewiem na jakiej podstawie chcesz kupowac nowe sroby.
nawet w polmozbycie skladalismy na starych,
pozatym taka sroba to koszt ok 200zl X 10szt /chyba ze potanialy/-
faktem jest ze trzeba BARDZO uwazac aby klucz byl dobrze zalozony na srobe bo łeb tych szpilek jest BARDZO miekki

glowica nie zawsze ulega skrzywieniu.zwlaszcza gdy zdejmujesz ja jak nalezy.
w polmozbycie jako uczen rozebralem i skrecilem wiele silnikow i tylko kilka razy/policzysz na 1 rece/ mechanik wyslal glowice do planowania.

najwazrzniejsze jest aby uszczelka byla porzadna/ dobrej firmy/

  
 
Cytat:
2005-05-12 23:42:06, WBR pisze:
...
-koniecznie kupić śruby nowe łączące silnik z głowicaą
-koniecznie splanować głowicę w warsztacie ponieważ prawie zawsze ulega ona skrzywieniu podczas odkręcania
...



O Qa to mój silnik już niedługo wyzionie ducha. Ani nie kupowałem nowych śrub ani nie planowałem głowicy. Hmm Wniosek z tego że 3kkm ostrej eksploatacji od remontu to chyba wielki fart.

PS. Tak z ciekawości zapraszam na forum PTK www.fso.ptk.prv.pl (niestety chwilowo z niewiadomych przyczyn serwer nie działa)
Tam jest FAQ dla roverkowców a w nim odnośnik do tematu: "Operacja na otwartym sercu 1,4". Zawarłem w nim swoje doświadczenia z remontu głowicy. Jak masz wolną chwile to naprawdę polecam. Niestety i u mnie są odnośniki do serwisówki w postaci Trzeciaka lub Morawskiego.
  
 
Cytat:
2005-05-12 23:19:39, bolsx pisze:
Witam wszystkich,jesli ktos ma materialy dotyczace zalozenia glowicy(jakim momentem skrecac i kolejnosc srub) to bym bardzo prosil,a jeszcze jedno wiem moze ktos gdzie mozna kupic piercienie do 1.4 podobno sa dwa rodzaje pierscieni,potrzebuje zamiennikow bo orginalny kosztuja 430 zl,moze ktos kupowal zamienniki


Witam
ostatnio bawilem sie w wymiane pierscieni
wiec tak
generalnie tam gdzie kupowalem graty to sklep na aleji Krakowskiej zaraz przed petla tramwaji 7,25 na okeciu
ART-MOT sie firma nazywa
tel. 868 07 07
maja graty do polonezow i bardzo duzy asortyment do poldroverow
pierscienie oryginalne FAI kupowalem za 320 PLN
i masz racje sa dwa rodzaje wiec najlepiej dostarczyc na wzor tam do sklepu a oni na nastepny dzien zalatwia prawidlowe
a zamienniki ( polskiej produkcji podobno niezle sprzedaz@pierscienietlokowe.com.pl
www.pierscienietlokowe.com.pl
koszt 150 pln
tylko gosc z Łodzi wiec kupowanie na odleglosc to ryzyko, ale gwarantuje ze dostarczy prawidlowe typy pierscieni )
co do srub to nie trzeba ich wymieniac ... najpierw trzeba sprawdzic ich dlugosc ( opis how to w ksiazce trzeciak/morawski )



[ wiadomość edytowana przez: arabek dnia 2005-05-13 09:42:39 ]
  
 
Cytat:
2005-05-13 09:40:49, arabek pisze:
ART-MOT sie firma nazywa


Ja tylko dodam że to nasz Partner klubowy
i na podstawie legitymacji klubowej można dostać 5-10% zniżki
  
 
bardzo mi pomogles dzwonilem po te pierscienie i koszt to 40 netto + 10 zl za przesylke
  
 
pomylilem sie 140zl netto
  
 
komplet szpilek kosztuje 330zł na giełdach mozna dostac uzywki ale wtedy trzeba bardzo uwazac zeby ich nie pozrywac...Mnie taka pekła wiec wiem o czymn mówie...na stare szpilki(uzywane) nie dokrecałbym tak mocno jak pisze w ksiazce bo moment jest strasznie duzy jak na 60cm szpilke...Ja miałem nowe(kiedys kupione) i przy zakładaniu juz wracały z pod klucza...Tez nie planowąłem głowicy nie wygladała na krzywa...poza tym zwiekszona kompresja po planowaniu mogłaby negatywnie wpłynac na uszczelke pod głowica(tu mówie o zamienniku bo na oryginał nie miałem kasy)