MotoNews.pl
  

Kilka prostych pytań - Pony:-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie! Kupiłem właśnie ładniutkiego, białego Pony 1.3 z gaźnikiem za rozsądną cenę. I jako "młody" mam kilka pytań, na których nie doszukałem się dokładnych odpowiedzi na szanownym forum:
Otóż:
- jakie są prawidłowe wartości ustawień zapłonu dla tego silnika?
- założyłem nowy rozrząd, ile km mogę bezpiecznie na nim przejechać do następnej wymiany?
- co ile km należy wymieniać w nim filtry paliwa i powietrza?
Ogólnie autko zadbane i w dobrym stanie technicznym. To mój pierwszy kontakt z Hyundaiem i mam nadzieję, że go polubię
Z góry dzięki za odpowiedź i wybaczcie, jeśli gdzieś wcześniej padły już odpowiedzi na podobne pytania
Pozdrawiam!
  
 
Cześć


Jezdziłem Ponym przerz 3 lata i bardzo dobrze go wspominam. Mój był 1.5 gaźnik + gaz - praktycznie bezawaryiny i prosta konstrukcja, przez 3 lata zrobiłem ponad 100.000. Jeżeli chodzi ow ymiany to dokładni Ci nie powiem co i jak bo już nie pamiętam tego, ale jeżeli chodzi np o rozrząd to z tego co słysze i widze to nie ma reguły, znajomem pękł 500 km po wymianie, ja mam zrobione jakieś 15.000 ponad stan i jest wszystko ok (oby nie przechwalić). Filtr paliwa jeżeli będziesz jeżdził na gazie towydaje mi się że możesz go tylko profilaktycznie zmienić na początka i na kilka lat będziesz miał spokój. Filtr powierza proponuje oceniać Ci wizlualnie, po prostu kilka raz zadrzyło się tak że nawet po tych 20 tys km nie wymagał wymiany - nie był tak zanieczyszczon, ale to jest zależne gdzie się poruszasz.
Zycze Ci aby Pony służył Ci tak dobreze jak mi.
  
 
Dzięki!
Filtry powymieniałem od razu, jak zwykle przy używanym aucie. Filtr powietrza był bardzo brudny. Do wymiany poszedł też pasek alternatora (mocno zużyty), sworzeń wahacza z prawej i kilka drobnostek a reszta autka jest bez zarzutu. Jak na tylu letni samochód jest w stanie prawie idealnym. 0 rudy, technicznie też jest ok. Na razie nie planuję gazu bo tym autem akurat zbyt wielkich przebiegów nie zrobię zapewne. Pomyślę na wiosnę. Myślę, że nowy japoński rozrząd powinien chodzić jakieś 50 tyś.km.
Pozdrawiam wszystkich Hyundaiowców
  
 
ja rozrząd w poniaku 1.3 gaźnik wymieniam co 110 tys km i wszystko jest ok

nie pamiętam co mówi na ten temat instrukcja, ale chyba wyznaczaja ten przebieg na 90 tys km
  
 
Czesc
Wedkug instrukcji obslugi samochodu hyundai pony wydana w 1990r:
zaplon BTD C5st +/-1st
Rozrzad co 80tys km (48miesiecy) po 50tys (30 miesiecy)sprawdzenie stanu paska ewentualnie wymiana.
Filtr paliwa: co 20tys km(12miesiecy)
Filtr powietrza co 20tys km(12miesiecy)

Gdybys potrzebowal jeszcze jakis danych to daj znac.
Pozdrawiam
  
 
Serdeczne dzięki!
Jeśli byłbyś tak miły i znalazł dane regulacji zaworów oraz wartości prawidłowego ciśnienia silnika byłoby fantastycznie. Dziś autko wylądowało u mechanika, gubi olej. Wygląda na jakiś simmering, ale na razie ciężko powiedzieć dokładnie. Powinno wrócić do zdrowia bez większych problemów i kosztów. Humorek mi jednak się trochę pogorszył :/

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_T dnia 2006-11-22 22:29:01 ]
  
 
Swieca zaplonowa: BP6ES
N9YC
Przerwa na swiecy: 0,7-0,8 mm
Luz zaworowe(oczywiscie na cieplym silniku): ssacy0,15mm
wydechowy0,25mm
Kolejnosc pracy: 1-3-4-2
Skrzynia biegow: HP Gear oil SAE 75W/85 lub API GL-4 SAE 75W/85 ilosc 1,8l
Wspomaganie: ATF DEXRON II
Uklad Chlodzenia: 5,3l
Plyn hamulcowy: Rownozedny DOT3
Alternator 12V 65Ah
Akumulator 12V 45Ah
Rozrusznik 0,7kW
Zbiornik paliwa 45l
Compresion min 10,5 kg/cm' (1050 KPa, 150 psi)/250-400 rpm

[ wiadomość edytowana przez: karol208 dnia 2006-11-22 23:10:34 ]
  
 
Serdeczne dzięki Karolu!
Wyposażony dzięki Tobie w taką wiedzę będę mógł sprawdzić i ustawić wszystko co potrzeba.
Pozdrawiam!
  
 
Proponuje wymienac rozrzad i rolke co 60 tys km
  
 
I jak z tym olejem?Ja mam kucyka z grudnia 1991 na gazie i 1.5 ale jesli chodzi o olej to srednio raz na dwa tygodnie musze robic dolewke.Wiem ze to mankament poniaczy w tym wieku.Nie wspomne juz o spalaniu!Mi pali gdzies 10l gazu na 100% no ale trudno.Poza tym nie ma zadnych problemow omijajac usterke z hamulcem w lewym kole ktorej nie poreafie usunac

pozdrawiam!!
  
 
A jaka to usterka?
  
 
moj problem umiescilem na forum przeczytaj moze bedziesz cos wiedzial na ten temat! http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=166887&c=89&f=7
  
 
Oj chwilkę mnie nie było. Z olejem sprawa się wyjaśniła. Kupiłem nową uszczelkę pod dekiel (zamiennik) i ta szuja po zamontowaniu śkurczyła się o prawie 2 centymetry!! Cały wyciek był właśnie spod dekla, po prostu skutecznie go rozchlapywało i to zmyliło i mnie i mojego mechanika. Założyłem teraz oryginał z serwisu i mam nadzieję, że wszelkie wycieki się skończą.
Pozdrawiam!