Lewe powietrze w V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie w moim silniczku 2,5 V6 zasysa lewe powietrze. powiem jak wyglada sytuacja a koledzy mi poradza. wiec jest tak lapie mi powietrze tymi dwoma rurkami ktore wchodza do silnika ktore to rurki sa obudwane napisem ecotec. dwie cienkie rurki na gorze silniczka. wlasnie tam gdzi ewchodza do metalowego elementu zaciaga powietrze tak ze az slychac. co mam zrobic czy to sie wyciaga czy cos innego sie z tym wyprawia?
  
 
To się wyciąga - ale może być kłopotliwe, ponieważ mniej więcej w środku tego platkiku jest inne doprowadzenie pod spodem - w dół kolektora - i blokuje "ruch wyciągający".

Lepiej odkręcić zespół przepustnic, i wtedy w razie potrzeby bez kłopotu ściągniesz też te plastikowe kanały (pod pokrywką z napisem są wkręty).

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
probowalem odkrecic zespol przepustnic ale oslona rozrzadu przeszkadza i nie wszyskie srubu mozna odkrecic. a czy w servisie opla naprawia mi to czy tylko zedra kaske.
  
 
Odgrzewam kotleta i podpinam się, bo dopadła mnie ta przypadłość.

Poniższe objawy występują tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym żyleta.

Podczas jazdy szarpie do 2500rpm, powyżej jest ok. Przerywa (i czasem strzela) na Pb i na LPG (na gazie bardziej). Sprawdziłem błędy na kompie - nic nie ma. Objawy wskazywały by na problemy z wypadającym zapłonem na którymś garze, ale świece są nowe, kable też, choinki pod maską nie mam. Zresztą na zimnym silniku objawy nie występują. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, ale nie tak idealnie równo jak do niedawna. Przy dodawaniu gazu, nawet delikatnym, słychać syczenie. Źle się wkręca, ewidentnie się dławi. Syczenie dochodzi gdzieś pomiędzy górnym a dolnym kolektorem ssącym (tyle stwierdziłem na ucho), ale gdzie dokładnie - muszę zdiagnozować. Czym najlepiej zlokalizować nieszczelności?

I jeszcze jedno - czy oringi pod górnym kolektorem ssącym i uszczelki między kolektorem a głowicą są jednorazowego użytku? Słyszałem 2 wersje ("tak" i "nie") i chcę się upewnić. Parę dni temu miałem zdejmowane obydwa kolektory w celu uszczelnienia pokryw zaworów, uszczelki kolektorów nie były zmieniane.
 
 
sprawdź zawór zwrotny wspomagania hamulców i wężyki dochodzące do niego (zaworek jest umieszczony między kolektorem ssącym a "przeponą wspomagającą hamulce)


6 oringów górnego dolotu są wg ASO jednorazowe, ale dają rade jako używane wieloktronie

uszczelki "baranów" nie wiem, ja je demontowałem już dwa razy i jako używane dają rade.

dla spokoju lepiej wymienić na nowe, ale kup oryginały GMa lepiej
  
 
Dzięki, sprawdzę dzisiaj tez zawór, a w weekend przyjrzę się dokładnie kolektorom. Oringi na wszelki wypadek zamówiłem nowe, moje były kilkakrotnie ściągane, może się nie układają już tak jak trzeba.
 
 
Zaworek jest szczelny, zostają kolektory i przepustnice do sprawdzenia

Przy okazji wyjaśniła się przyczyna strzałów, przynajmniej jedna świeca nie iskrzyła jak trzeba (nowe Briski ), po wymianie na komplet NGK jest poprawa.

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-12-15 12:16:13 ]