Jaką ustawić zbierzność?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam pytanie mam teoetyczne wiem że zbierzność ustawia się w zakładzie ale tam mi ustawią jak chcą a ja bym chciał wiedzieć jak sie ma ona do prowadzenia auta ja w swoim maluszku ustawiłem ok 0 na nieobciążonym aucie więc na obciążonym bedzie lekko rozbierzny chyba i zauważyłem że jak skręcam na szybkim łuku to w pierwszej fazie auto słabo reaguje na skręt aby za moment gwałtownie (stosunkowo) zacząć skręcać. luzu na przekładn i nie mam wcale ale lekki jest na jednej zwrotnicy i wsporniku. czy jeżeli ustawie koła na lekką zbierzność to dalej tak będzie czy może to zniknie? napiszcie swoje doświadczenia z różnymi ustawieniami
  
 
Ustaw tak jak fabryka radzi, przy tych ustawieniach auto dobrze się prowadzi i na prostej i w skręcie.

Niezależnie od tego to mam wrażenie że taki wątek już był, sprawdź w wyszukiwarce. Uprzedzam, że jak wpiszesz "zbierzność" to rzeczywiście możesz nic nie znaleźć.
  
 
na 0.
  
 
ustaw delikatna zbieznosc!
  
 
jq rqdzę zbieżność 1 do 1.5 stopnia pochylenie w granichach 0 do - 0.5
  
 
ja radze lekką rozbieżność 1-2st lepiej odbija kiera i auto jakby lepiej się kleiło asfaltu
  
 
Cytat:
2006-12-24 15:12:06, rosck pisze:
ja radze lekką rozbieżność 1-2st lepiej odbija kiera i auto jakby lepiej się kleiło asfaltu


w przednim napędzie rozbieznośc w tylnym zbieznośc, chodzi mi o przedią oś.
ja polecem tak jak kaza napisał, przy czym ustawiac z obciążeniem najlepiej jak ktoś w bagazniu siedzi
  
 
dzieki za odpowiedzi ustawiłem zbieŻność lekką tak po 1,5 mm przednia część koła jest bilżej siebie niż tylna i auto jakby lepiej mi reaguje na skręty, w bagażniku miałem 25kg cementu myślicie że to starczy czy lepiej tam kogoś posadzić? w każdym razie zauważyłem że z tyłu też mam coś poprzestaiwiane więc czekam na sugestie jak to ustawić i w jaki sposób najłatwiej a teraz już życze wszystkim smacznej kolacji super prezentów i nierdzeiwiejących aut
  
 
wow... temat rzaka. przerabialem go ze 27 razy. a wiec. pierwsza rzecz to zero (powtarzam ZERO) luzu na zwrotnicach inaczej nie ma sensu ustawiac bo zimą na sliskim bedziesz mial cieplo. katy i zbierznasc ustawia sie biorac pod uwage duzo czynnikow:
- jakie masz opony (szerokosc)
- jak chcesz maluszkiem jezdzic (szybko na prostym czy szybko na kretym)
to tak po krotce
im szersze oponki tym wieksze opory toczenia i "zbierznasc" trza ustawiac blizej zera. natomiast jesli chcesz zeby autko bylo nerwowe i szybko reagowalo na ruchy kierownica to ustawiasz zbieznie. ale za nim ust zbieznosc trza katy poustawiac. i tu zalezy jak wysoko co malacz stoi i jak twardy masz zawias. pamietaj ze jak kolo sie chowa do srodka to kola robia sie zbiezne (to bardzo wazne jaki masz skok zawieszenia) ogolnie do rajdowej jazdy polecam katy na minus 1 stopien a na zime zbierznosc na zero. z tylu najlepiej katy miec w negatywie.
  
 
No racja przedni napęd rozbieżność a za malucha robiłem na 0. Teraz problem w tym że kąty są na stałe w pozytywie
  
 
polecam:


bardzo dobrze auto sie prowadzi, przynajmniej przy szybkim skrecie, ale na normalnym mysle ze tez bedze git
  
 
taka zbieżność kół przednich to chyba dobra jest na szybkim skręcie do jazdy na dwóch kołach, ja tam wracam do ustawień typu negatyw i rozbieżność na oko (z dokł do pół stopnia)
  
 
negatyw jest, a na dwoch kolach to faktycnzie jezdzi ale jak sie ma przod w pozytywie jak mialem wczesniej
  
 
A te wszystkie komputery nie mierzą kąta wyprz. sworznia zwrotnicy to jak niby to dokładnie sprawdzić?
  
 
mierza ten meirzyl tylko nie ma na tej focie tego podane
  
 
Cytat:
2006-12-25 14:07:36, 3zeR_MDS pisze:
mierza ten meirzyl tylko nie ma na tej focie tego podane



To u mnie jakoś dziwnie bo tylko katy i zbieżność. Ale to tylko robił przód nie iwem czy nie lepiej jechać do takiego co coś tam świeci jakimiś laserami czy jakoś tam i robi to względem tylnego zawiasu
  
 
o tym mowisz:

??
  
 
Przepraszam za ten wpis wiem ze nie powinienem ale nie moge sie powstrzymac. JA CHCE TAKI WARSZTAT. Przeciez to bajka, wszystko mozna zrobic a nie jak ja trza sie pod chmurka meczyc kutfa. Jak ktos ma do sprzedania taki warsztat to prosze mi wyłac za pobraniem
  
 
hehehe....ten wasztat jest dosc pokaznej firmy i pewnie nie bylo by cie stac na niego