MotoNews.pl
  

Alfa 166 - BMW 525/525TDS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panie i Panów

Ktos z Was jest choć troche zorientowany nt. Alfy Romeo 166 2,4 JTD...zaczalem sie interesowac tym autem i chodzi mi o wiedze nt dostepnosci i cen czesci, awaryjnosci i w ogole auta.Jezeli ktos cos wie to bardzo prosze o opinie.

Druga sprawa to Bmw 525 lub 525TDS czy warto...chodzi mi o model E39

Ile pali 525 w benzynie i co sadzicie o TDs-ie, podobno to kiepskie silniki, trzeba o nie dbac ale jak sie dba i kupi dobry egzemplarz to czyt sie pojezdzi???

Bede dźwięczny za wszelakie opinie
  
 
witam.
Tak jak sam juz pisales tds jest bardzo awaryjnym motorem (glowica, latwosc przegrzania).
godnym polecenia jest td bez "s" choc mocy ciut mniej to prawie bezawaryjny jesli mozna tak powiedziec ,bo z tego co widze to wiekszosc kierowcow bmw nie kupuje ich po to zeby jezdzic z predkoscia "patrolowa"
525 w benie pali przy normalnej jezdzie okolo 10-12 l/100km
Ogolnie przed zakupem musialbym wjechac na serwis zeby poznac przeszlasc takiego autka (w wiekszosci przypadkow jest ona wypadkowa)
Pozdrawiam
Silan
  
 
Cytat:
2006-12-11 10:52:51, Petersen pisze:
Druga sprawa to Bmw 525 lub 525TDS czy warto...chodzi mi o model E39 Ile pali 525 w benzynie i co sadzicie o TDs-ie, podobno to kiepskie silniki, trzeba o nie dbac ale jak sie dba i kupi dobry egzemplarz to czyt sie pojezdzi??? Bede dźwięczny za wszelakie opinie


Takie pytania najlepiej zadawać TUTAJ.

Pozdrawiam.
  
 
alfy nie polecam ale bmw z vanosem mozna sie zainteresowac, a moze e38 ?
  
 
Cytat:
2006-12-11 15:46:15, maskekk pisze:
alfy nie polecam ale bmw z vanosem mozna sie zainteresowac, a moze e38 ?



nie ma to jak konstruktywna odpowiedz...

Nie polecam Alfy bo co?? Dzwonilem dzis do serwisu i czesci sa dostepne od reki, silnik 2.4 JTD polecaja bo jest niezły, czesci sa dostepne w zamiennikach i nie sa drogie (koncowki, klocki, tarcze, jakies tuleje wachaczy itd) Chodzi mi jedynie o opinie Wasza, moze ktos ma znajomego co ma takowy pojazd

Wiadomo ze Alfa nie ma trwałosci Toyoty ale moze nie jest z nia az tak zle, wiadomo ino tyle ze sporo traci na wartosci (jak to Alfa)
  
 
Więc tak

Wszystko zależy w jakiej kasie chcesz sie zamknąć.

Jeżeli myślisz o 30-35 tys zł to w gre wchodzić bedzie AR 166 2.4JTD z roku 2000-2002 z przebiegiem na liczniku ok 80-150 tys km KONTRA BMW e39 520,523,528 (ale marna) lub 525TD/TDS

Co do alfy - sam o niej myśle Czy nie zamienić e34 na 166 właśnie w dieslu.
Niestety problemem jest tragicznie marne zawieszenie - sypiące się bardzo czesto (amorki tylne raz na 30-40 tys km i nie jest to zadna bujda a wypowiedź sąsiada jednego z dyr ASO FIATA), silniki są wytrzymałe, ale padają turbiny jak i sprzęgła - bo są za slabe. Potrafi też zaświrować elektronika niczym w Fiacie Stilo. Tzn wystarczy jeden przymrozek i samochód może dostać szału ostrzegając ze zepsuło sie praktycznie wszystko ..... Jest tez problem z czesciami - zamienników jest bardzo mało, a oryginalne kosztują majątek.
Co jest na plus - super wnętrze, ładna sylwetka i fakt że jest to duży wygodny dupowóz.

Co do BMW - e39 w dobrym stanie, zresztą jak każdą beatke znaleźć będzie bardzo trudno. Te samochody nie mają łatwego życia, a mocny silnik + tylny napęd to gwarancja powypadkowości.

Silnik TD/TDS sobie daruj. Za słaby do tego auta. Nie powiem że to zła konstrukcja - bo problemem tds-ów nie jest jakaś mega wada konstrukcyjna (nie liczac pompy wtryskowej która pada raz na 200tys km - np w mesiu chodzi 2 razy dłuzej) a fakt że 99% samochodów z roku do 1998 ma przejechane 500tys km i wiecej - tak sie jeździ dieslem w reichu
Materiały użyte do wykończenia wnętrza pięknie maskują przebieg, wiec i wykrycie "odmłodzonego" auta trudne.

Jeżeli szukasz oszczędnosci a zodowolisz sie normalnymi osiągami - czyli 10 sekund do 100km/h i vmax ponad 2 złote szukaj e39 520i.
Za 30-35 tys znajdziesz zadbany samochód z przebiegiem do 200tys km z roku 1996-1998. Możesz przebierać w wyposażeniu, a i o bezwypadkowe auto znacznie łatwiej.

523i - to silnik 2.5 litra 170 koników to ten sam silnik co w 520 ale o zwiększonej komorze spalania.
Osiągi znacznie lepsze - 8 sekund do 100km/h ale i spalanie troche wyższe.
Za te pieniądze znajdziesz auto z porównywalnego rocznika co 520, ale o bezwypadka bedzie trudniej

528i - to silnik 2.8 litra 193 konie mocy. Daje już sporo radochy z jazdy choć do V8 jeszcze mu brakuje.
Spala umiarkowanie - w mieście ok 14 litów więc tragedii nie ma. W trasie spokojnie da sie utrzymać 10 litrów.
Niestety za 30-35 tys znajdziesz auto starsze 1996 max 1997 z przebiegiem ponad 200tys km, o bezwypadkowy samochód bedzie bardzo trudno.

Generalnie pomimo natłoku aut na rynku wtórnym wybrać coś dobrego jest bardzo trudno. Nie sugeruj sie cenami na allegro - nikt nie odda Ci dobrego BMW za darmo.
życze miłego szukania

aa i wystrzegaj sie starych automatów (bez steptronica) potrafią padać. Dobra skrzynia to od 5HP24 w górę

  
 
Tomek...jestes wielki

bardzo dziekuje za te wypracowanie

Powiem od razu o co mi chodzi...Bede mial najprawdopodobniej do wydania ok 20 000 i w tym przedziale szukalbym beemki 525 najlepiej - patrzac na oferty z allegro jest jakis wybow ale jak piszesz ich historia moze byc rozna.Co do Alfy to kusi mnie cena, wyglad i wyposazenie.
  
 
Jeszcze gdy byłem piękny i młody... cóż, młody nadal jestem, gorzej z tą urodą - pracowałem w Carserwis' ie.

Alfiątek 166 obsługiwaliśmy faktycznie sporo i z doświadczenia mogę napisać, że faktycznie w kwestii zawieszeń Alfa nie jest autem na nasze drogi.
Niestety problemu nie rozwiązuje zastosowanie wysokiej jakości zamienników, np. w kwestii amortyzatorów, gdyż sama konstrukcja zawieszenia, tj. mocowanie wachaczy, konstrukcja elementów gumowo - metalowych i mocowanie (np.) sworzni wpływa na ich szybkie zużycie w przypadku eksploatacji na nierównych drogach.

Jeśli natomiast chodzi o konkretną jednostkę JTD to sam silnik jest rewelacyjny pod względem osiągów, przy jednocześnie reletywnie niedużym zapotrzebowaniu na paliwo.
W silnikach 2,4 prócz elementów ciernych sprzęgła o których pisał Tomek zdarzało się nam wymieniać kompletne skrzynie, gdyż stosunkowo dynamiczna jazda pociągała za sobą jej wysoką awaryjność.
Dużym problemem były awarie tzw. wodzików skrzyni, które odpowiadają za załączanie konkretnego przełożenia.

Generalnie w przypadku jakiegokolwiek defektu skrzyni polecam każdy warsztat, który potrafi ogarnąć skrzynię, byle nie wymieniać całości (... pod warunkiem, że uszkodzeniu nie uległ któryś z wałków skrzynki).
Samą wymianę wodzików można wykonać za stosunkowo nieduże pieniądze, czyli w okolicach 600 - 800 zł.

Podsumowując...
166 2,4 JTD wymaga:
- ragularnego serwisu
- eksploatacji na dobrym oleju w skrzyni biegów
- dobra "łoliwa" silnikowa z pewnością też mu nie zaszkodzi
- systematyczną kontrolę elektroniki, gdyż jest to przysłowiowa "pięta" nowszych Alf

I jeszcze jedno zalecenie...
Chcąc cieszyć się długo fabrycznym ukł. wtryskowym sugeruję tankowanie ropy na stacjach z odpowiednią renomą.
Konieczność wymiany elementó układu paliwowego "zabiła finansowo" już nie jednego entuzjastę włoskiej myśli technicznej, choć obecnie tyczy się to niemalże wszystkich nowych dieselków.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
po pierwsze witaj speedR kope lat widziałem Twoje espero na rakowieckiej jakiś czas temu

a odnośnie wątku Petersena - niestety za 20 tys zł nie kupisz dobrego e39 - choć sprzedający tak będzie zapewniał.

Dobre e39 to te wspomniane wyżej 30-35 tys zł - i to też bez żadnych fajerwerków.

Za 20 tys zł kupisz e34 czyli taką piątke jak moje 520i.
Rocznik to 1995.
Oczywiscie jest na allegro pełno aut za 10-12-15 tys zł - ale możesz być pewien że to śmiecie i jeżdzące skarbonki.
To auta budujące mit Będziesz Miał Wydatki

za 18-20 tys znajdziesz naprawde ładne auto.....ale będziesz musiał baaaaaaaaaardzo długo szukać.

525 ma 192 konie i spalanie niewiele większe od 520 wiec radze szukać tego silnika. Naprawde daje sporo radochy z jazdy. Wracałem kiedyś taką 525 z Torunia w nocy, wiec wiem ze jeżeli chodzi o przyśpieszenie to 520 może sobie tylko powarczeć (a sama zawalidrogą tez nie jest )

Jak chcesz napisze wiecej - na co patrzeć, co obmacać, co sprawdzić aby nie kupić skarbonki.

Dodam jeszcze że moja e34 1995r ma już 256 tys km i nie ma z nią żadnych problemów. Mam ją już ponad dwa lata i przez ten okres zmieniałem jedynie klocki, tarcze, sprzęgło, 3 wahacze przednie, jeden łacznik stabilizatora, przednie amorki i spręzyny - czyli tylko materiały podlegające naturalnemu zużyciu.
Dodam ze wszystkie wymieniane elementy - nie licząc oczywiscie klocków hamulcowych były fabryczne
Częsci zmieniałem prawie zawsze na oryginały lub zamienniki firm produkujacych na oryginały i cenowo nie wypadają najgorzej

na zakończenie ciekawostka - akumulator mam fabryczny....11-sto letni. Chce go już 3 raz zmienić (3 zima) a ta małpa nadal jest sprawna i tester pokazuje że jest OK
  
 
Cytat:
2006-12-13 01:31:35, Tomek-Mydlowski pisze:
po pierwsze witaj speedR kope lat widziałem Twoje espero na rakowieckiej jakiś czas temu



Witam równie serdecznie.
Faktycznie, ostatnimi czasy nie było dane spotkać się nam osobiście

Myślę, że przyjdzie czas by to nadrobić

Pozdrawiam
  
 
Co do alfy to speeder napisal. Skrzynia turbo elektronika. I to wystarcza. Malo w polsce jest warsztatow robiacych elektornike(nie mylic z elektryka) co umieja ogarnac wloski debilizm techniczny i wspaniale dzieal firmy MM. e34 ostatnio kupil moj kolega. 91rok klima elektryka abs szyberek wspomaganie silnik m50b20 bez vanosa dal za nia 3.9 na polskich blachacH nie psuje mu sie w ogole a ju z 15tysi nia zrobil. Jak gadalem z jednym fachowcem z BMW to powiedzila ze ostatnie prawdziwe dobre bmw to e30 e32, e32, e34 i e36 i jak kupowalsobie auto to zamiast e 38 kupil e 32 i raczej tutaj bym popatrzyl tylko to dos stare fury sa
  
 
ALFA

Niestety zawias mało wytrzymaly, ale za to jaka trakcja

Jak się chce wygladać, to trzeba troche pocierpieć.

CUDO:

http://moto.allegro.pl/item150602831_alfa_romeo_166_salon_nowa_185_000zl.html



[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2006-12-17 00:59:00 ]
  
 
jak chcesz wiedzieć na co zwrócić uwage kupując używane BMW zapraszam do kiosku/empiku po nowy BMW TRENDS - strona 60
  
 
Tomek skany bys wkleil