MotoNews.pl
7 Wypalone zawory - czy wystarczy regulacja? (166124/0) - PT
  

Wypalone zawory - czy wystarczy regulacja?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pare miesiecy temu kupilem zagazowana Toyote Carine E 1,6 16V. Na wolnych obrotach pracowala

troszeczke nierowno i jak byla zimna zdarzalo jej sie zgasnac.
Zostalo zrobione wszystko z elektryka, jednak problem pozostal.

Postanowilem wiec przyjrzec się zaworom i okazalo sie ze tylko 4 dolotowe maja prawidlowy

luz.. reszta duzo poniżej normy (zwlaszcza wylotowe), a 4 zawory podparte.
Umowilem się czym predzej na regulacje, jednak musialem jeszcze pojechac w jedno miejsce

(przyznam ze dawalem troche ostro na trasie).
Po dojechaniu na miejsce (około 15 km) okazalo sie ze silnik zaczal chodzic jeszcze bardziej

nierowno, przy obciazeniu slychac strzaly w kolektorze wylotowym (jak sadze), auta nie

ruszam.. w poniedzialek odstawiam do warsztatu.

Powiedzcie mi proszę, czy regulacja zaworow zalatwi sprawe?.. Czy moze sie zdarzyc ze mimo

regulacji nie będzie odpowiedniej szczelnosci i bedzie konieczna np. wymiana zaworow, albo

szlifowanie gniazd?
Chcialbym sie przygotowac na ewentualne dodatkowe koszty i to jak sadze niemale...

Pozdrawiam


Virtuozik
  
 
Jeżeli zawory się nadpaliły choć minimalnie regeneracja lub wymiana napewno cię nie minie. Sama regulacja nic nie da. A zostawiając to w takim stanie i dalsza eksploatacja bryki doprowqadzi do zniszczenia głowicy i zaworówi wtedy poleci gruba kasa.
Powodzenia.

  
 
Witam

No i dostalem prezent na Mikolaja!.. Cari wrocila cala i zdrowa.. kosztowalo mnie to 1600 zl ale chodzi teraz jak zloto

Do wymiany poszedl jeden zawor wylotowy, do tego ponoc prowadnice zaworow i uszczelniacze.. w tym rowniez docieranie lacznie 11 zaworow i gniazd.
Dodatkowo wymiana uszczelki pod glowica i uszczelek kolektorow..
Samo wymontowanie i zamontowanie glowicy 350 zl (Automatic Service w Poznaniu na ul. Kaczej 19).

Trwalo to wszystko masakrycznie dlugo bo 2,5 tygodnia.. z czego tydzien auto stalo w sumie bez sensu... ale w zasadzie bylem umowiony tylko na regulacje zaworow, a dopiero jak pomierzyli luzy i stwierdzili ze lepiej zrobic glowice, to sie okazalo ze mieli juz inne zlecenia, w miedzyczasie okazalo sie ze ich szlifierz nie ma terminow w najblizszym czasie itd.....

No nic w koncu sie doczekalem i mam nadzieje ze oplacilo sie wydac te 1600 zl.. jak na razie moge powiedziec ze TAK! Auto chodzi rowniutko, rowniez na wolnych obrotach, nie gasnie!! (to mnie najbardziej cieszy!) silnik chodzi wyraznie ciszej, chociaz chyba szumi jakies lozysko, jutro pojade do nich jeszcze zeby sprawdzili co to takiego...

Poza tym chce jeszcze jutro pojechac do znajomego diagnosty na sprawdzenie spalin ...


Pozdrawiam serdecznie !!!