Falujące obroty na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzień dobry.
Jestem nowym forumowiczem i czytając Wasze posty mam nadzieję, że będziecie mogli udzielić mi jakichś wskazówek dotyczących problemu z moją instalacją.
Mam Skodę Fabię 1.4 MPI, 60 koni, metalowy kolektor. Instalacja ponoć BRC, zwykła. Piszę zwykła bo nie wiem, do której generacji należy ale od początku.
Założyłem gaz 3 lata temu. Zakład wybrany po znajomości bo były duże kolejki a mi się śpieszyło.
Instalację założyli szybko. Praca dobra, żadnych rewelacj za to na trasie dopadło mnie zdziwienie bo wyszło 15 litrów na setkę, czyli delikatnie mówiąc za dużo. Jeździłem kilkanaście razy. Kręcili, regulowali i nic. Kazali nawet wymienić sondę lambda (dzień wcześniej sprawdzana w serwisie-stan super). Wreszcie wykręcili mi silniczek krokowy i zrobili na "śrubę". Zaczął mniej palić ale są inne dokuczliwe objawy:
1. Na zimnym silniku nie ma mowy o uruchomieniu na gazie.
Zasadniczo nie jest to aż taki problem gdyż zawsze rozgrzewałem silnik na benzynie a dopiero potem przełączałem na gaz ale zimny silnik oznacza u mnie do 90 stopni.
2. Przy rozgrzanym silniku często falują obroty 200-1500 i silnik zdaje się zamierać .
3. Gdy jadę na prostym odcinku i włączę gaz ręcznie to od 2000 obrotów takie objawy nie występują. Gdy włączę na luz-gaśnie.

Co można by wyregulować ? O czym może świadczyć takie wariowanie obrotów? Dodam, że gdy jest dobrze rozgrzany 15-20 km to to zjawisko nie występuje. Gdy np. wyłącze rozgrzany na 10-15 minut to po uruchomieniu znowu wariuje.
Z góry dziękuję za Wasze cenne rady i opinie

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_orzel dnia 2006-12-10 14:13:37 ]
  
 
Witam.
trudno ocenić od razu przyczynę ale zacząłbym od średnicy zwężki mixera gazowego. mozliwe,ze zalewa silnik na wolnych obrotach.



Cytat:
2006-12-10 13:06:39, mariusz_orzel pisze:
Dzień dobry. Jestem nowym forumowiczem i czytając Wasze posty mam nadzieję, że będziecie mogli udzielić mi jakichś wskazówek dotyczących problemu z moją instalacją. Mam Skodę Fabię 1.4 MPI, 60 koni, metalowy kolektor. Instalacja ponoć BRC, zwykła. Piszę zwykła bo nie wiem, do której generacji należy ale od początku. Założyłem gaz 3 lata temu. Zakład wybrany po znajomości bo były duże kolejki a mi się śpieszyło. Instalację założyli szybko. Praca dobra, żadnych rewelacj za to na trasie dopadło mnie zdziwienie bo wyszło 15 litrów na setkę, czyli delikatnie mówiąc za dużo. Jeździłem kilkanaście razy. Kręcili, regulowali i nic. Kazali nawet wymienić sondę lambda (dzień wcześniej sprawdzana w serwisie-stan super). Wreszcie wykręcili mi silniczek krokowy i zrobili na "śrubę". Zaczął mniej palić ale są inne dokuczliwe objawy: 1. Na zimnym silniku nie ma mowy o uruchomieniu na gazie. Zasadniczo nie jest to aż taki problem gdyż zawsze rozgrzewałem silnik na benzynie a dopiero potem przełączałem na gaz ale zimny silnik oznacza u mnie do 90 stopni. 2. Przy rozgrzanym silniku często falują obroty 200-1500 i silnik zdaje się zamierać . 3. Gdy jadę na prostym odcinku i włączę gaz ręcznie to od 2000 obrotów takie objawy nie występują. Gdy włączę na luz-gaśnie. Co można by wyregulować ? O czym może świadczyć takie wariowanie obrotów? Dodam, że gdy jest dobrze rozgrzany 15-20 km to to zjawisko nie występuje. Gdy np. wyłącze rozgrzany na 10-15 minut to po uruchomieniu znowu wariuje. Z góry dziękuję za Wasze cenne rady i opinie [ wiadomość edytowana przez: mariusz_orzel dnia 2006-12-10 14:13:37 ]

  
 
Albo za mocno wkręcona jest śruba od regulacji mieszanki a mocno od bypasu .
  
 
odpowiem ci na wszystie twoje pytania ale musze zobaczyc jaki masz zamontowany mikser . spotkałem sie z takimi problemami które wynikały głównie z nie orginalnego miksera
  
 
Dziękuję za odpowiedzi. Chyba znalazłem lekarstwo. Może nie najtańsze ale chyba skuteczne. Umówiłem się na montaż nowej instalacji w serwisie Skody. Tą, którą mam po prostu wywalę lub ewentualnie sprzedam elektronikę jeżeli jeszcze dobra. Parownik jest raczej do kitu. Ze starej instalacji zostawię butlę, wielozawór i przewody.
Widziałem u kolegi w Fabii skodowską instalację i jestem pod wrażeniem. Chodzi też bez zarzutu i 2lata gwarancji. Wstawiają Elpigaz
  
 
Gdy masz skode powyżej 2002 r. zaczynaja sie problemy gdyż sonda ma przekaz cyfrowy i jakikolwiek komputer gazowy do zwykłej instalaci 1,2,3 generacji sobie nie poradzi .jeżeli jest starszy to blad polega na tym iz jest zle dobrany mikser .wymiana instalacji nie pomoże wystarczy wymiana miksera jest tańsza i bardziej ekonomiczna .Jeżeli chcesz znać wiecej informacji jestem dostępny pod nr gg 2517806