Wymianiał ktoś rozrząd w V6 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie zastanawiam się czy ktoś z was zmieniał rozrząd samodzielnie? Z tego co czytałem w TISie to robota prosta jest niesłychanie, problem jest tylko z ustawieniem faz rozrządu do których trzeba mieć specjalny przyrząd. W ASO chcą 420zł. U zwykłego mechanika ok. 200zł ale on zrobi dokładnie to co ja (tzn. bez przyrządu nie ustawi dokładnie faz).


[ wiadomość edytowana przez: stapoz dnia 2004-03-16 09:33:14 ]
  
 
Z ustawieniem kol rozrzadu nie ma problemu - sa wyrazne znaki na kolach i na obudowie rozrzadu.

Najwiekszy klopot to ustawienie walu silnika w punkcie zz. TIS do tego celu sugeruje przyrzad, ale ja ustawialem sam 2x i jest OK. Oczywiscie jest znak na kole pasowym walu i na korpusie pompy oleju. Problem w tym, ze sa one w pewnej odleglosci od siebie i na oko niedokladnie widac czy jest idealnie. Trzeba wykazac sie cierpliwoscia lub pomyslowoscia. The good news is, ze pomaga w tym pasek rozrzadu i oznaczenia na nim (na nowym ). Poza tym przez otwor swiecy mozesz sprawdzic czy tlok nr 1 ustawil sie w gornym martwym punkcie.

Jesli mechanik ma doswiadczenie to zrobi to dobrze bez przyrzadu.
A jesli masz zaciecie mechaniczne, zrob to sam. Bedziesz mial satysfakcje. Tylko zanim, po robocie, wlaczysz rozrusznik, poobracaj wal kluczem (najlepiej grzechotka) kilka razy, zeby sie upewnic ze tloki nie koliduja z zaworami, czyli ze cos Ci sie nie pomylilo przy ustawianiu.
  
 
Wiem, że to stary temat ale może komuś sie przyda.
Ja po prostu zablokowałem koła pasowe wałków rozrządu przed zdjęciem paska.
W tym celu ustawiłem te koła tak, że tam, gdzie są najbliżej siebie trafiają na zagłębienia zębów.
W te miejsca włożyłem po jednym wiertle fi 5,1 (ew. fi 5,0) , które zablokowało każdą parę.
Wiertła (lub inny pręt) można skrócić bo potem trochę przeszkadzają.

  
 
Witam,
zastanawiałem się czy nie zrobić tego samodzielnie,
ale w końcu zdecydowałem że wymienie w warsztacie - zaletą jest to że dostałem na tą robotę gwarancje

pozdrawiam

mich@el
  
 
Cytat:
2004-12-09 14:02:20, ms12 pisze:
zaletą jest to że dostałem na tą robotę gwarancje



Święta prawda.
  
 
Ja wymieniałem w ASO we Wrocławiu na Karkonoskiej i odradzam ten serwis każdemu.
Zostawiłem autko w serwisie na wymianę paska rozrządu na drgi dzień ma być odbiór a facio (szef zmiany) dzwoni i mówi, że pasek wymienili ale coś im stuka cyt. jakby młotkiem walić przez szmatę po silniku. Po prostu wymiękłem.
Następnie stwierdził, że muszą jeszcze raz wszystko rozebrać i zobaczyć co spieprzyli.
Fakt I przyznali się do błędu (ponoć jakaś rolka napinacza była z wadą fabryczną).
Fakt II dostałem na 24h za darmo auto zastępcze Astrę II.

Za wymianę zapłaciłem 760 rozrząd kompletny + 300 robocizna

Do nich już więcej nie pojadę - zdziercy i kompletnie niekompetentni w V6
  
 
Cytat:
2004-12-09 22:15:15, VITO_MV6 pisze:
Za wymianę zapłaciłem 760 rozrząd kompletny + 300 robocizna



To chyba jakaś promocja. W Wawie ASO chce.... 1900 za całość
  
 
chyba sie z koniem na lby pozamieniali. Oryginalny rozrzad SKF kompletny kupilem za 520zl, robocizna 270zl w ASO.
  
 
Cytat:
2004-12-10 09:59:46, stapoz pisze:
chyba sie z koniem na lby pozamieniali. Oryginalny rozrzad SKF kompletny kupilem za 520zl, robocizna 270zl w ASO.



Czy na pewno cały komplet SKF-u?? Pasek też czy to może GATES-a (czy jakoś tak). Jak się nie mylę (jesli jest odwrotnie to poprawcie mnie) to SKF nie robi pasków ja mam rolki SKF-u i pasek CONTITECH całość za 720zł + 200zł za wymianę nie w ASO ale gwarancję na robotę mam.
  
 
Cześć
pięc lat jeżdziłem X20XEV i sam wymieniałem rozrząd 3 razy, od roku pomykam X25XE i za 2 tys. czeka mnie wymiana przy 120 tys. Proszę o kilka rad w skrocie w jakiej kolejności to zrobić.
Oma jest z 1998 roku z automatyczna klimą. Częsci zamówiłem oryginalne i z upustem 26% wyszło 770PLN. Zastanawiam się tylko nad wymianą pompy wody, czy wymieniać teraz czy przy 180 tys.
Jak wymieniałem przy X20XEV to nie słychac było żadnego zużycia łożysk. Co radzicie z pompą (koszt z rabatem 26% to 375 zl) no i w jakiej kolejności zabrać się za tą robotę. Oprócz rozrzadu wymienię jeszcze termostat.
Marcin

[ wiadomość edytowana przez: Marcin_71 dnia 2006-11-09 10:44:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Marcin_71 dnia 2006-11-14 17:52:11 ]
  
 
No i już po bólu. Sam z ojcem zmieniłem rozrząd w sobotę (cały dzień to nam zajęło) porobiłem fotki, przy okazji zmieniłem termostat (ależ go schowali, już głębiej sie nie dało).
Wszystko działa jak należy a ja mam pełną satysfakcję, że to zrobiłem sam.

[ wiadomość edytowana przez: Marcin_71 dnia 2006-12-05 16:39:07 ]
  
 
Cytat:
2006-12-05 16:38:06, Marcin_71 pisze:
No i już po bólu. Sam z ojcem zmieniłem rozrząd w sobotę (cały dzień to nam zajęło) porobiłem fotki, przy okazji zmieniłem termostat (ależ go schowali, już głębiej sie nie dało). Wszystko działa jak należy a ja mam pełną satysfakcję, że to zrobiłem sam. [ wiadomość edytowana przez: Marcin_71 dnia 2006-12-05 16:39:07 ]



A gdzie te foty i jak rozwiązałeś ustawienie rozrządu?
  
 
Cytat:
2006-12-06 08:13:52, egon20041 pisze:
A gdzie te foty i jak rozwiązałeś ustawienie rozrządu?


Proszę linki do zdjęć:
http://img385.imageshack.us/my.php?image=1axe9.jpg
http://img379.imageshack.us/my.php?image=2ajx8.jpg
http://img474.imageshack.us/my.php?image=3afg4.jpg
http://img477.imageshack.us/my.php?image=4avg1.jpg
http://img459.imageshack.us/my.php?image=5aqc3.jpg
http://img297.imageshack.us/my.php?image=6alp6.jpg
no a tu widać już nowy termostat i teraz w drugą stronę
http://img148.imageshack.us/my.php?image=7buj4.jpg
http://img148.imageshack.us/my.php?image=8bqy6.jpg
http://img206.imageshack.us/my.php?image=9bff2.jpg
http://img138.imageshack.us/my.php?image=10btn7.jpg
A to zostało:
http://img296.imageshack.us/my.php?image=11gj5.jpg


[ wiadomość edytowana przez: Marcin_71 dnia 2006-12-10 22:58:13 ]