| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-06-20 15:41:46 Witam wszytskich posiadaczy Hultaji. A w szczególności tych mających wersje GT.
Wiem, że nie jest nas wielu w PL, ale na pewno kilku z Was takimi rodzynkami hula po polskich drogach. Zatem pomyślałem dlaczegoby nie spróbować się troszeczkę zjednać!! W końcu posaidamy coś szczególenego, malo powtarzalnego, limitowanego.... unikalnego. Można by się wymieniać uwagami dot. eksploatacji naszych autek, ewentualnie sugerować jakieś mniej lub bardziej istotne modyfikacje, a także pochwalić się stanem i/lub zmianami w naszych Hultajach.
Liczę na silny odzew z waszej strony i do usłyszenia (napisania ).
the-moonGT |
nakedbike HF MEMBER Accent Piaseczno | 2006-07-07 15:58:40 ja mam na tylnej klapie naklejkę GT no i oczywiście raczej w okolicy nie znajdę drugieko takiego,może i w polsce? |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-10-31 15:33:01 Haha!! Cieszy mnie że jest Nas coraz więcej!!
Zgadza się - Accent GT to fajna namiastka... Oczywiście brak sportowego zawieszenia, krótszego skoku lewarka zmiany biegów i ... ale co z tego. Nawet Coupe można traktować jak namiastkę. W porównaniu ze zwykłymi wersjami Accenta to naprawdę fajna wersja!! Jeżeli chodzi o spalanie to jako mieszkaniec stolicy, to wiem co znaczy "cykl miejski" Mam autko zgazowane i średnie w mieście zużycie LPG wychodzi od 9.5 do 12 litrów. Można przyjąć, ze jak nie zasypiam do pracy zbyt często to 10-10,5 l/100km.
Na trasie - najczęściej na Mazury, albo w Bieszzczady to spalanie średnie 8,5 l na setkę przy prędkościach 90-110km. Minimalnie wyszło mi na trasie 7,8 l gazu. Jak na GT to może być. Dobrze że od wymiany do wymiany oleju samochód nie połyka zbyt wiele. Jeżdże na Lotosie półsyntetyku i co 10 tys km nie muszę dolewać ni grama, a przebieg Hultaja to 145 tys km. Podoba mi się w tym autku to, że jest dynamiczny, fajnie się prezentuje i możena mówić o rewelacyjnym stanie blachy (jak 9 letni samochód) to oprócz tego jest bardzo pakowny. Z tyłu na kanapie sporo miejsca a i bagażnik dość duży. Jeżdzę nim od wiosny - już nim przejechałem 15 tys km. Praktycznie większy wydatek to na samym poczatQ rożrząd kompletny, olej, filtry i dolewki płynów, a ostanio amorki (i tu zabolało mą kieszeń). Jednak narzekałem na niego że za miękki i nie mozna przycinać szybkich łuków, więc włożyłem KAYABY olejowo gazowe. I miodzio. Teraz nic nie stuka nie puka i zacząłem się cieszyć z jazdy jak nigdy
Mam nadzieję że przez jakiś czas nie będe musiał w niego wkładać prócz paliwka i drobiazgów. Piszcie opinie, przbiegi, usterki, co wymienialiście, ciekawostki, na jakich olejach jeździcie, co warto zmienić, a co wam się podoba w Hulatajach GT. Pozdrawiam serdecznie i życzę radości i frajdy z jazdy Waszymi GT. W końcu jesteśmy jak by nie było elitarnym towarzystwem wśród posiadaczy Hyundaiów.
|
sabciu HF MEMBER Hyundai Accent 1,5 1 ... Zielona Góra | 2006-11-02 16:35:28 a z ciekawosci ile placiles za zagazowanie?
jaka instalacja, butla itp??? |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-13 12:33:08 Witam,
Kupiłem autko już z instalacją. Jest to 2giej generacji LPG firmy BRC. Butla w kole. Jeśli chodzi o jej sprawność to nie można narzekać, z wyjątkiem tego, że jak się po odpaleniu przerzuci na gaz i przejedzie ok 11,5 km to wyskakuje kontrolka "Check engine". Ustalałem to z fachowcem i nie jest to coś złego. Po prostu nie pracują wtryskiwacze i podają to jako błąd w strowaniu silnikiem. Jednak wystarczy dosłownie na chwilke przełączyć na benzynę, a jak zgasnie to spowrotem na gaz i dalej jedzie bez żadnych kontrolek. Podobno można się tym zająć żeby nie było takiej zabawy - zwiększyć sygnał zagłuszający kody błędu silnika. Ale zajmę się tym dopiero za jakiś czas - bo wcale mi to nie utrudnia życia. Pod koniec października bedę dokonywał przeglądu inst gazowej - wymiana filtra LPG, pewnie zmienię świece a może i wypadałoby zmienić kable zapłonowe. Są to jakies wydatki, ale za to łatwiej można się gdzieś wybrac na weekend, bo kalkuluje się to bardziej niż na bezynce. Teraz staram się dbać o silnik w ten sposób, że nie dopuszczam do przełączenia na gaz od razu po rozruchu. Z początku jadę na benzynce aż silnik choć trochę nabierze temperatury i dopiero po tym przełączam na LPG. Wierze, że to ma jakieś pozytywne aspekty. A Ty? Jeździsz na benz? Napisz coś więcej o swoim GT. Pozdrawiam, the-moonGT |
nakedbike HF MEMBER Accent Piaseczno | 2006-11-22 16:09:45 mój jest fajny bo to wersja amerykańska,co w nim GT to nie wiem,może białe zegary z podświetleniem indiglo,automatyczna skrzynia w GT??dziwna sprawa,jak dotąd spisuje się rewelacyjnie,nie zawiodłem się na marce bo to mój drugi accent.Niestety teraz muszę go sprzedać i przesiąść się do komunikacji miejskiej ( |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2006-11-23 11:45:46 Skrzynia biegow jest taka sama jak w standartowej wersji 1.5 ? [ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2006-11-23 11:48:04 ] |
nakedbike HF MEMBER Accent Piaseczno | 2006-11-23 22:30:56 jeżeli chodzi o moją skrzynię to nie mam pojęcia,tu mam silnik 1.6 |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-25 12:55:20 Vex, jesli mówimy o wersji GT z silnikiem 1,5 16V to w porównaniu z wersjami 1,5 ale na 12V to są zastosowane inne przełożenia skrzyni. Jest przez to zrywniejszy, ale na wyższych biegach, czyli na IV i V to prędkość obrotowa jest ciut większa. Np. (już o tym pisałem na jakimś post'cie). Na poczatku mnie to martwiło, bo spodziawałem się większego zużycia paliwa (ze względu na wyższe obroty), jednak przy stabilnej jeździe nie ma dużych róznic.
A ty, Vex masz 1.5 12V. Różnice w przełożeniach możesz znaleźć na stronie hmaservice.com. Po zalogowaniu możesz wejść w zakładkę Service information i bedziesz miał opis wybranej wersji. Pozdrawiam |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2006-11-26 08:55:41 Tak, ja wiem, mam 12V, moze zle wytlumaczylem o co mi chodzi. Nie chodzilo mi o przelozenia skrzyni, chodz krotsze biegi to i tak juz bez sensu, bo i tak sa bardzo krotkie, po co meczyc silnik
Mialem na mysli czy biegi tez zmienia sie jak w JELCZu ? machajac lewarkiem po 15cm W koncu to wersja sportowa. Ma ktos takiego z Wawy ? ![]() |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2006-11-26 10:58:02 Chodzi o to ze ta skrzynia sprawia wrazenie straszie delikatnej, moze sie myle, ale wydaje mi sie ze dynamiczna zmiana biegow zabije ja
Dlatego pytalem czy w GT to jest to samo |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-27 17:46:37 Wiesz, jeżeli chodzi o przełożenie nazwy GT na walory mojego Hyundai'a to powiem, że głównie zmieniono silnik i przełożenia skrzyni. Natomiast skok lewarka jest niestety ten sam co w zwykłych. Niestety zawieszenie tez nie uległo zmianie. Nie jest usztywnione, nie jest obniżone. Gdyby nie spojler(y) i dwa wałki na 16-stce to mogli by napisać GLS a nie GT.
Owszem jest zrywniejszy, bardziej elastyczny na wyskokich obrotach, ale czasem bardzo trudno to wykorzystać. A ja nie zamierzam obiżać prześwitów, ciać sprzężyn, zakładać opon 195. Bo tak na prawdę dla mnie całkowice wystarcza. Znajomy ma Coupe i tam też nie ma zbyt wielu walorów "sportowych". Ale to juz inna sprawa. A jeżeli ktoś planuje usportawiać bryki to polecam wybrać Hondę Civic 1,6 Vtec i troche podłubać i wtedy coś można z tego zrobić. W Accent'cie wymagałoby to duzo dużo wiecej pracy. Pozdr |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-11-27 19:47:47 e tam
za bardzo pesymistycznie podchodzisz do tego wsadz sobie sprezynki jakies dobre i zobaczysz nawet te 40 mm rozporki i jesli teraz juz widzisz poprawe własciwosci jezdnych to pomysl co bylo jakbys mial conajmiej 15/16 i do tego oponki niskoprofil
co do skrzyni masz tylko ciut zmienione przełożenia a na 5 biegu jest ono naprawde długie i to wlasnie zrobione jest w celu obnizenia zuzycia paliwa wiem bo moim miedzy wersja ls a gt jest tak samo |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-29 16:40:44 Taki jakis pesymista tej jesieni jestem....
Zgadza się, parę zmian i mogłoby być lepiej. Ale i tak nie da się narzekać. Autko bryka w sposób mnie zadawalający i to najważniejsze. Ale tak patrząc na rynek samochodów, to jak juz ktoś robi GT to róznic jest wiecej. Ale teraz to inne czasy. Focus ST, Golf GTI, i moja ulubiona Civic Type-R. Ale to już prawdziwi "sportowcy"
Teraz mam bardziej przyziemne problemy. Mianowicie zmieniam gumy na zimówki Pirelli Winter Carving 175/65/R14, czyli dokładnie taki sam rozmiar co mam teraz. Szkada mi aluminiowych oryginalnych felg, więc szukam felg stalowych. Czy ktoś z was wie jaką szerokość felgi dobrać do mojego Hultaja. 5,0Jx14 czy 5,5Jx14?? Pozostałe wymiary to: 4x114,3 ET46 otwór 67. Może ktoś wie gdzie okazyjnie mozna zakupić takie fele. Nowe lub używane w db stanie? Pozdrawiam |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2006-11-29 23:59:56 Na zime gumy powinny byc wezsze a tak swoja droga to jakies duze masz te kolka. W standartowej wersji kolo ma mniejszy obwod czyli 185/55/14 , lub 175/60/14 bedzie blizsze, byc moze GT mialo wiekszy obwod kola, ale guma nizsza zapewni lepsze prowadzenie. Mam tutaj na mysli raczej okres wiosenno - letni Takich wlasnie oponek bede szukal na lato Niestety 175/55/14 nie robia a 50 to juz za niskie ![]() |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-11-30 10:34:00
mhmhm jakie malutkie kolka macie ![]() , nie wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek do accenta nie gt wsadzano
oponki o wys prof 55 nawet 60,
mysle ze moon gt ma normalne kolka, i powiem wam ze nie zmniejszalbym rozmiaru na nizszyz 175/165 poniewaz accenty maja za male i za waskie oponki , dotyczy to zreszta wiekszosci starszych hyundai ja pamietam czasy jak w accencie 1,3 3d wsadzali kolka nie wim czy nie 155 lub 165 13 cali nie pamietam ale to bylo na samym poczatku akcji sprowadzania w 95 roku, przegiecie tymbardziej ze wiadomo jakie jeszce oponki to były
a oponki w rozmiarze 185/50/14 znajdziesz np dunlopy sporty [ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-11-30 10:38:49 ] |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-30 14:53:35 Poszukałem sobie specyfikacji rozmiarów felg i opon do mojego Hultaja na stronie serwisowej Hyundai'a. W mojej wersji standardem jest to co mam w chwili obecnej. 175/65 R14, na feldze 5Jx14.
Niestety kupiłem autko na oponach wielosezonowych. Poprzedni właściciel jeździł w zimie na aluskach oryginalnych i to niestety widać. Trochę odpada farbka. Dlatego zdecydowałem się na zakup Pirelli Winter Carving 175/65 R14 i szukam stalówek. Niestety nie mogę znaleść jakis ofert na felgi o szerokości 5,0J. Dlatego pewnie będę kupował 5,5Jx14. Pytanie - co może oznaczać małe odstępstwo od osadzenia. Czy ET46 może być zmienione bez wpływu (negatywnego wpłyu) na walory jezdne i mocowanie koła. PS. Kiedys faktycznie stosowali potworne rozmiary kół. Np mój znajomy jeździ Accentem 1,3 12V na kółkach 155/70 R13. Bomba |