Problem z olejem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, dzisiaj narobilem sobie troche klopotu... :/
rano wrocilem ze sklepu, i po uplywie 30-40min poszedlem do esperka, zeby przeczyscic dysze od spryskiwaczy, profilaktycznie sprawdzilem bagnetem stan oleju, wskazanie mnie przerazilo - praktycznie susza w misce olejowej, a do tego silnik pracowal jak DIESEL 20 letni.

Pojechalem po olej, zalalem 10w40 Mobila Super S (taki sam jaki wlalem w marcu). Chwile po zalaniu oleju silnik zaczal pracowac normalnie czyli cichutko, efekt starego diesla znikl.
Po powrocie do domu po mniej wiecej 2h'ach sprawdzilem stan oleju i wskazanie na bagnecie wprawilo mnie w oslupienie... za duzo o mniej wiecej 2,5-3 cm (1cm powyzej tego zagiecia).

Nie wiem czemu po 30 minutach olej nie splynal do miski olejowej ?!?!? nie wiem co teraz robic, serwisy sa pozamykane a boje sie, ze jak pojade w poniedzialek do pracy wywali mi korek albo co gorsza uszczelke wydmucha... jakies rady ?

od razu powiem, ze nie mam ani umiejetnosci ani mozliwosci aby spuscic olej samemu (brak kanalu i tak dalej).

pozdrawiam i prosze o jakies sugestie/porady/opinie.
  
 
Kolego a ile tej oliwy wlałeś litra czy wiecej??
niewiem czy bagnet 1,5 i 2,0 jest taki sam ale jest oznaczenie min max i pomiedzy tym jest odznaczony 1 litr moze poprostu przelales go
  
 
prolem w tym, ze wlalek caluuutki 4litrowy olej, bo bylem pewien, ze po 30-40 min caly olej juz splynie do miski olejowej a do tego ten dziwny dzwiek zaworow... przelalem na pewno, tylko teraz czy moge np. w pon jechach do pracy, wrocic i po pracy do mechaniora (mam na mysli jazde z obrotami < 2500-3000)
  
 
połóż sie z miską pod auto i upusc mu ze 2 litry klucz 13 albo 15
  
 
"19"
  
 
chetnie bym to zrobil, ale Tata powiedzial, ze nie pozwoli mi klasc sie pod autem i grzebac tam (nie znam sie na mechanice, w prawdzie srube odkrecic umiem, ale ktora ?!?!.... wole nie strzelac zeby czegos nie zepsuc)

Jak sadzicie, bede mogl bezpiecznie przejechac kilka kilometrow (jakies 25 w sumie, glownie po miescie w korkach?)

  
 
No to jak się boisz śrubę odkręcić, to weź zobie wieklą strzykawke/plastikową butelkę...podłącz do niej szczelnie wężyk, taki aby wlazł przez szczeline bagnetu...i wysysaj olej.
Kur...kombinatorstwo

Mam chyba jeszcze prostrzy sposób...jedź poprostu na wymianę oleju.

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-12-09 19:11:36 ]
  
 
problem w tym, ze serwisy w niedziele sa zamkniete, a dzisiaj jak to zauwazylem, bylo po 15 wiec tez byly pozamykane, a w poniedzialek trzeba jechac do pracy (15km w jedna strone w tym 10km przez miasto) :/
  
 
Pod żadnym pozorem nie jeździj z takim stanem oleju w silniku.
Ciśnienie w skrzyni korbowej może spowodować spore spustoszenie w silniku.

Na skali bagnetu między "min" a "max" jest różnica dokładnie 1 litra poziomu "oliwy".

Jeśli wlałeś całe 4 l. to spooooooro przesadziłeś.

Jeśli nie chcesz kłaść się pod autem proponuję cienkościenną rurkę igielitową i strzykawkę. Czeka Cię trochę pracy, ale radzę pozbyć się nadmiaru oleju.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-12-09 19:15:33, bobson pisze:
problem w tym, ze serwisy w niedziele sa zamkniete, a dzisiaj jak to zauwazylem, bylo po 15 wiec tez byly pozamykane, a w poniedzialek trzeba jechac do pracy (15km w jedna strone w tym 10km przez miasto) :/



kładz sie pod niego i odkrecaj srune na klucz 19 najbliżej ziemi
innej niema
  
 
dobra, dzieki za wskazowki, jutro bede z nim walczyl )

a niewiecie gdzie znajde filtry od nawiewiu ? przeczytalem w autoswiecie, ze zapchane/brudne filtry czesto bywaja przyczyna parowania w aucie. co Wy na to ? (wiem wiem, jest osobny topic ale tam nic nie ma o filtrach)
  
 
tak jak napisal kula69 sruby od spuszczania oleju sie nieda pomylić z żadną inną-jednak niejest to do konca takie latwe jesli chcesz spuscic tylko troche oleju- poniewaz jak juz odkecisz tą srube to ciezko ją zakręcic spowrotem kiedy olej sie ciurkiem leje-SPRAWDZALEM-wiec albo ci caly olej zleci albo ci sruba wpadnie do zbiornika do którego bedziesz spuszczal olej a jak bedzie olej gorący to sie jeszcze poparzysz...jednak jeździc z bardzo wysokim poziomem oleju zdecydowanie niewolno

Ja robie tak jesli mi sie uda czasem przelac-nalac za duzo oleju-ale nie o 2 litry

Odkrecam filtr oleju-nie do samego konca i zlatuje jakies 200ml-potem zakrecam go spowrotem zapalam silnik na moment i znowu to samo

W 1,5 do filtra oleju mozna bez problemu podejsc od góry -czyli otwierając tylko maske i go odkręcić-ja zawsze to robiłem ręką- bez żadnego klucza-tylko trzeba sie dobrze przymierzyc i olej musi byc cieply bo jak bedzie zimny to bedzie ciezej odkrecic ten filtr.
Numer z bagnetem-tak podobniez robią w ASO ale to juz wieksza kombinacja...

Życze powodzenia a na przyszlosc po nalaniu oleju zapal silnik na moment a nastepnie odczekaj 5 minut i wówczas sprawdzaj stan na bagnecie
POWODZENIA
  
 
a filtru tzw przeciwpyłkowego ani zadnego który by filtrował powietrze dostające sie wewnątrz auta niema-chyba ze se sam jakis wynalazej założył-a wiem ze niektórzy tak robili
  
 
Cytat:
2006-12-09 21:05:46, bobson pisze:
.. a niewiecie gdzie znajde filtry od nawiewiu ? przeczytalem w autoswiecie, ze zapchane/brudne filtry czesto bywaja przyczyna parowania w aucie. co Wy na to ? ...



lepiej przeczytaj INSTRUKCJĘ OBSŁUGI SAMOCHODU DAEWOO ESPERO !...jak czytam Twoje wpisy to widzę że powinna być pierwsza Twoja lektura wykuta na pamięć..!

Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2006-12-09 22:37:59, bogdan1 pisze:
lepiej przeczytaj INSTRUKCJĘ OBSŁUGI SAMOCHODU DAEWOO ESPERO !...jak czytam Twoje wpisy to widzę że powinna być pierwsza Twoja lektura wykuta na pamięć..! Pozdrawiam!



Kolego BOGDANIE-forum jest po to aby pytać -a niektórzy są po to zeby odpowiadac, "piotr-ek" jest po to aby krytykować ("i zeby forum pajęczynami niezarosło"-jak to mówi) a ty ....???


W instrukcji obsługi Espero niemożna przeczytac o czyms czego niema-czyli sie o tym filtrze który w espero seryjnie niewystepował

  
 
Cytat:
2006-12-09 22:49:25, tommi3737 pisze:
...W instrukcji obsługi Espero niemożna przeczytac o czyms czego niema-czyli sie o tym filtrze który w espero seryjnie niewystepował


Ja widzę że traktujesz sprawę "po amerykańsku"...czytałem artykuł o pewnym "mądrym" gościu z USA (oni tam prawie wszsycy tacy stąd instrukcje obsługi dla nich są objętości 6-krotnie większej niż nasze )
Kupił nowego campusa , wybrał się w trasę , poza miastem włączył Cruise Control i.....poszedł zrobić "na zaplecze" coś do jedzenia !!

Skutek wiadomy...ale gość przeżył .

Tylko 1 sprawa w sądzie (USA oczywista) ...dostał nowy wóz i b.wysokie odszkodzowanie bo .....w instrukcji obsługi campusa NIE BYŁO JEDNOZNACZNIE NAPISANE , że Cruise Control NIE JEST autopilotem !!

a forum jest faktycznie po to żeby pomagać naszym Kolegom i Koleżankom w motoryzacyjnej (i nie tylko) potrzebie ...

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-12-09 22:49:25, tommi3737 pisze:
W instrukcji obsługi Espero niemożna przeczytac o czyms czego niema-czyli sie o tym filtrze który w espero seryjnie niewystepował


Ale można przeczytać, że do silnika 1.5 mieści sie tylko 3.75 litra oleju. Więc nie wiem jak mozna mysleć, że wleję jeszcze 4 litry i będzie oki

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2006-12-09 23:06:42, Adam4302 pisze:
Ale można przeczytać, że do silnika 1.5 mieści sie tylko 3.75 litra oleju. Więc nie wiem jak mozna mysleć, że wleję jeszcze 4 litry i będzie oki





Gdybys przeczytal mojego posta, wiedzialbys, ze sprawdzialem stan oleju na bagnecie, podczas gdy auto stalo jakies 30-40 minut po jezdzie, i na owym bagnecie nie bylo praktycznie oleju.... a do tego silnik chodzil jak diesel (glosno i klekotal) sam pewnie zalalbys caly olej, no moze nie caly.

Dzieki wszystkim zyczliwym kolegom za porady, jutro tj. dzisiaj bede walczyl... a tym mniej kolezenskim dziekuje za to, ze sa... bez was zycie byloby nudne


pozdrawiam
  
 
Cytat:
sam pewnie zalalbys caly olej, no moze nie caly.


masz nauczke na przyszlosc... wskazanie zerowe bagnetu nie oznacza ze oleju nie ma w silniku... jak juz dolewac to po trochu i sprawdzac... a nie tak z grubej rury od razu )
  
 
Cytat:
2006-12-10 00:12:14, ETomek_GT pisze:
masz nauczke na przyszlosc... wskazanie zerowe bagnetu nie oznacza ze oleju nie ma w silniku... jak juz dolewac to po trochu i sprawdzac... a nie tak z grubej rury od razu )




no widzisz, wlalem mu polowe tego oleju, odczekalem ze 3-4 min i dalej bylo ponizej dolna kropa wiec stwierdzilem, ze doleje wszystko. Mam nauczke, zeby troche bardziej z takimi rzeczami uwazac =))

Czlowiek sie uczy na bledach, szkoda tylko,ze glownie na swoich