Hamulce tył różnica 65%

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam byłem na przeglądzie i komputer znów wykazał różnice w sile hamowania na tylnej osi rok temu było to samo więc wymieniłem szczęki w obu kołach i dodatkowo w tym lewym cylinder i potem nie sprawdzałem dopiero po roku na owym przeglądzie i znów to samo czy ktoś ma pomysł jaka to może być przyczyna ??? Z góry dzięki za rady
  
 
A jak wyglądają okładziny na szczękach? Czy jest różnica w grubości okładzin na lewym i prawym kole. Opisywana sytuacja może być spowodowana zatkaniem/zagnieceniem przewodu hamulcowego tego elastycznego jak i stalowego biegnacego pod autem. Czy po zmianie okładzin były sprawdzane hamulce?
  
 
rok temu były wymnieniane szczęki razem z okładzinami i jak dobrze pamiętam to była duża różnica w zużyciu okładzin i jak pisałem cylinderek w lewym kole był wymieniony a ręczny też nie hamuje
  
 
Czyli wtedy albo "winny" był cylinderek, albo to co pisałem, czyli mniejsze ciśnienie płynu hamulcowego na tym konkretnym kole. Trzeba by rozebrać i zobaczyć jak wygladają okładziny. A co do ręcznego to pewnie zapieczone samoregulatory.
  
 
ok dzięki za pomoc czyli jak znów nie równo będą zużyte okładziny to te przewody jakoś sprawdzić?
  
 
Organoleptycznie. Poza tym korektor może szwankować.
  
 
Do kolegi wilk co zanaczy organoleptycznie???
  
 
Tzn. przy pomocy zmysłów - wzroku, dotyku itp., a nie przyrządów pomiarowych. Poza tym w moim przekonaniu po naprawie zeszłorocznej trzeba było podjechać na sprawdzenie działania hamulców a nie poprzestawać na przekonaniu, że jeżeli się coś wymieniło to musi być dobrze.

Wracając do meritum. Przewody hamulcowe mogą być gdzieś zgniecione, lub zwyczajnie niedrożne - chociażby z powodu nie wymieniania płynu hamulcowego, a to dość częste u polskich kierowców.
  
 
Sprawdź działanie tłoczków na zdemontowanych szczękach czy swobodnie się wysuwają,najlepiej przy pomocy drugiej osoby,być może sam tłoczek w cylinderku jest zapieczony i wysówa się tylko do pewnego momentu,dobrze jest pod osłonkę tłoczka nacisnąć smaru do tłoczków chamulcowych.Sprawdź również śrenice samych bębnów czy jest duża różnica pomiędzy lewym a prawym.Pozdrawiam