POmocy!!!!!Problemy z sądą Lambda czy napewno??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam Porblem z VW Polo 1.6 z 1999 z LPG.Problem polega na tym iz samochód na bezynie nie utrzymuje wolnych obrotów i gaśnie. Po podłaczeniu komputera wyskakuje usterka uszkodzona sonda Lambda interesuje mnie czy problemy z utrzymaniem obrotów są związane z sądą.Ewentualnie jak ją można sprawdzic.
  
 
Jaka generacja LPG? Kurcze piszcie ludzie co macie w autkach, bo nikt nie jest wróżką. Poza tym szukajka Twoim przyjacielem .
  
 
własnie odciołem gaz i problem jest ten sam
  
 
A korzystałeś z szukaczki? W poście obok pisałem o złej emulacji lambdy przez kompa LPG (dotyczy instalacji II gen.) . Poza tym dalej nic nie piszesz jaka to instalacja I II III-IV czy V gen. A ma to spore znaczenie.
Nie dziwcie się ludziska potem, że nikt nie chce pomóc (pisać), bo ileż można zgadywać. Takie szukanie przyczyn na odległość to i tak już niezła zgadywanka, a jak jeszcze trzeba wróżyć z fusów to już full hardcore.
A sondę sprawdza się za pomocą oscyloskopu. Z braku takowego można użyć woltomierza.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-11-11 20:04:25 ]
  
 
Popieram Danka. Na tak zadane pytanie odpowiedź może być tylko jedna: Zmień auto!

... dużo warta odpowiedź, prawda?
  
 
Witajcie. Mam od dłuższego czasu problem z CC 900 LPG II generacji. Zimny silnik odpalam na benzynie i odpala bardzo ładnie, kiedy zaczyna "łapać" temperaturę ( ciągle na benzynie) zaczyna w pewnym momencie przygasać i nierówno pracować. Podczas jazdy objawia się to tym, że po prostu gaśnie na luzie. Kiedy silnik ma temperaturę roboczą jest wszystko ok. Na gazie takie cyrki nie występują. Po odłączeniu akumulatora przez pewien czas jest ok ale na krótko. Pojechałem na ustawienie emulacji sondy lambda - nie pomogło. Za drugim razem gazownik powiedzial, ze sonda wskazywała wysokie napięcie powyżej 1,3 V nawet. Podpiął nową masę do przewodu z sondy i stwierdził, ze po tym sonda już dobrze pracuje. Niestety zabawa zaczęła się od początku. Sonda ma 6 miesięcy - gdzie szukać przyczyn takiego jej zachowania. I czy to na pewno wina sondy. Ah, jeszcze cechą charakterystyczną jest zwiększne kopcenie z rury wydechowej po nagrzaniu silnika.
  
 
Pablo, zalewa Ci silnik. Proponuję reset ECU i pojeżdżenie tylko na benzynce jakiś czas i sprawdzenie, czy problem jest w układzie benzynowym czy w pochodzi od LPG. Jeśli po tej próbie wszystko będzie cacy to przyczyny trzeba szukać (a jakże) w emulacji lambdy. Jeśli również na samej benzynie będzie się chrzanić to szukaj przyczyny w układzie benzynowym (pompka, wtrysk, regulator ciśnienia, czujnik temp. silnika itp. itd.)
  
 
dzięki za odpowiedź. Jak długo pojeździć na benzynie? Po ustawieniu emulacji sondy lambda przejeździłem na benzynie 100 km - nie pomogło :/ najgorsze jest to, ze auto na benzynie gasnie tylko w pewnym momencie nagrzewania się silnika .. zimny nie, lekko ciepły tak, ciepły nie, gorący nie .. Pytanie jeszcze takie: niedawno ustawiałem emulację, czy możliwe jest, że ona się tak szybko rozregulowywuje?
  
 
To nie emulacja się rozregulowuje, tylko ECU, źle ustawione czasy emulacji powodują, że ECU podczas jazdy na LPG modyfikuje mapę wtrysku właśnie pod tą emulację. Dłuższa jazda (ok. 50-100km) tylko na benzynie powoduje, że ECU modyfikuje te mapy ponownie do porawnych wartości.
Dlatego pisałem, żebyś zrobił reset ECU i pojeździł tylko na benie. Jeśli problem w tym czasie nie wystąpi to ewidentnie wina emulacji.
Natomiast jeśli w tym czasie dalej coś jest nie tak (mimo resetu i jazdy tylko na benie) to przyczyna tkwi w układzie benzynowym, a LPG nic tu nie ma do rzeczy.
  
 
jak odpowiedział danek miał częściowo rację - jeżeli jest to wtrysk 1 punktowy to podejżewałbym potencjometr przepustnicy jeżeli nie to złą emulacje . Jeżeli podajesz taki problem prosiłbym zebys podał kod silnika to uprości sprawę .
  
 
Kopci z rury - przelewa silnik. Za bogata mieszanka. Czyli rozjechana mapa wtrysku.

Zrób tak jak Danek napisał. Reset ECU i na samej benie 50km.