Check engine nie świeci, pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Kupiłem wczoraj espero silnik 2Litry, ale obroty mu falują 1200 - 800 i czasami gaśnie, poczytałem trochę na forum i wyczyściłem silnik krokowy - nic nie dało, teraz chciałem sprawidzić błędy komputera ale okazało się że moja kontrolka się nie świeci. Myślę że poprzedni właściciel ją w jakiś sposób wyłączył lub się spaliła, proszę o pomoc - jak to sprawdzić.

Pozdrawiam,
Łukasz
  
 
po pierwsze sprawdź żaróweczkę w lampce (myślę że na to sam wpadłeś)

po drugie jeśli żarówka jest ok weź miernik i zdejmij osłonę komputera i wyjmij go (nie odpinaj kabli)
włącz zapłon i sprawdź, czy na pinie C1 pojawia się masa (powinna być)
Czasami gazownicy aby wyeliminować świecenie kontrolki odłączali ją fizycznie by w ten sposób uniknąć reklamacji klienta i zaoszczędzić sobie problemów z regulacją

  
 
Cytat:
2006-12-06 21:43:55, saqul pisze:
Witam, Kupiłem wczoraj espero silnik 2Litry, ale obroty mu falują 1200 - 800 i czasami gaśnie, poczytałem trochę na forum i wyczyściłem silnik krokowy - nic nie dało, teraz chciałem sprawidzić błędy komputera ale okazało się że moja kontrolka się nie świeci. Myślę że poprzedni właściciel ją w jakiś sposób wyłączył lub się spaliła, proszę o pomoc - jak to sprawdzić. Pozdrawiam, Łukasz

zacznij od zarowki..musisz albo miec wprawne male dlonie albo wymontowac zegary..w tym celu zdejmij:
1. kiere
2. plastiki kolumny
3. plastik z przyciskami dookola zegarow
4. same zegary

zarowka albo sie przepalila albo jakis burak nie umial wyregulowac instalki i wyjal zarowke o ile masz lpg..jesli nie masz i zostal taki zabieg wykonany to prawdopodobnie zeby ukryc jakas usterke

tak czy siak..sprawdz czy jest i czy jest sprawna sama zarowka a potem pogadamy

robert mnie ubiegl

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-12-06 22:28:20 ]
  
 
dzięki chlopaki za porady, jutro się tym zajmę myślałem o tej żarówce ale miałem nadzieje że da się jakoś uniknąć rozbierania zegarów nie mam instalacji gazowej, ale planuje założyć
  
 
Cytat:
2006-12-06 22:27:28, qbaj pisze:
zacznij od zarowki..musisz albo miec wprawne male dlonie albo wymontowac zegary..w tym celu zdejmij: 1. kiere 2. plastiki kolumny 3. plastik z przyciskami dookola zegarow 4. same zegary zarowka albo sie przepalila albo jakis burak nie umial wyregulowac instalki i wyjal zarowke o ile masz lpg..jesli nie masz i zostal taki zabieg wykonany to prawdopodobnie zeby ukryc jakas usterke tak czy siak..sprawdz czy jest i czy jest sprawna sama zarowka a potem pogadamy robert mnie ubiegl [ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-12-06 22:28:20 ]



nie trzeba zdejmować kierownicy,
jeśli masz regulację to opuszczasz ją na maxa w dół,
jeśli nie masz - też da się to zrobić, (głównie chodzi o wyjęcie ramki z przyciskami dookoła zegarów) tylko trzeba się troszkę nagimnastykować
  
 
Cytat:
2006-12-06 22:48:46, Robert_S pisze:
nie trzeba zdejmować kierownicy, jeśli masz regulację to opuszczasz ją na maxa w dół, jeśli nie masz - też da się to zrobić, (głównie chodzi o wyjęcie ramki z przyciskami dookoła zegarów) tylko trzeba się troszkę nagimnastykować

ja u siebie zdejmuje bez zdejmowania kiery..ale tylko dlatego ze nie daje razy sciagnac kierownicy jest niezla polka zeby ramke z przyciskami wysunac..chociaz jak kolega ma 2.0 to faktycznie powinien miec i regulacje kierownicy
  
 
Nie trzeba nic rozkręcać żeby wymienić żarówki od kontrolek!!!
Włącz postojówki, żeby podświetlić obudowę wskaźników, ułóż się z głową koło pedałów i jak popatrzysz w górę deski rozd. to zobaczysz oprawki żarówek. Troszkę gimnastyki i można do nich sięgnąć dłonią żeby je wyjąć.
Pamiętaj, że najpierw trzeba przekręcić oprawkę w prawo lub lewo (nie pamiętam już w którą stronę) i dopiero ją ciągnąć .
  
 
szkoda że tak późno bo już rozkręciłem - ale nie musiałem odkrecać kiery, rzeczywiście lampka była spalona, podłączyłem i sprawdziłem błędy kompa, wywaliło 33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie. Sprawdziłem ten czujnik - okazało się że jest sprawny, teraz wywala błąd 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie - podobno można go jakoś wyczyścić? objawy są takie że pali się komputer na wolnych obrotach i dalej falują.
Poza tym wszystkim znalazłem dwa odłączone przewody w kabinie silnika, jeden (dwu stykowy) podłączyłem do jakiegoś czujnika na końcu przepustnicy (po prawej stronie) nie wiem czy nie zamieniłem + z -, a co do drugiego nie mam pojęcia gdzie może iść, też dwu stykowy, wieczorem mogę podesłać fotki to może ktoś bedzie wiedział a poza tym jestem bardzo zadowolony z waszego wsparcia, wcześniej pisałem na forum forda i było bardzo ciężko uzyskać jakiekolwiek informacje. Myślę że wstąpię do klubu bo podoba mi sie ten wózek
  
 
na przepustnicy jest właśnie tps
co do map - sprawdź wężyk podciśnieniowy który do niego prowadzi
zrób fotki to zobaczymy co i jak
  
 
tps wyczyszczę wieczorem, a teraz poszukałem na forum i dzięki twojej Robert_S fotce silnika 1.8 wiem już co to za czujnik do którego podłączyłem ten kabelek - MAT - Manifold Air Temperature - czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym - tylko nie wiem czy dobrze to zrobiłem bo ma urwaną osłonkę i można podłączć kabel na dwa sposoby
a co do map to sprawdzałem już miernikiem napięcia i weżyk też - map jest ok.
  
 
ten blad mapa to mogl byc jakis stary a gazu nie zakladaj bo bedziesz mial problemy. u mnie zegary wychodza bez sciagnaia kiery ale na t by wymienaiz zarowki lezac na podlodze nie wpadlem. Dzieki.
  
 
Problem rozwiązany, okazalo się że żaróweczka do wymiany, przeczyściłem czujnik TPS i MAP oraz silnik krokowy i wszystko wróciło do normy silniczek równo pracuje, komp nie wywala błędów i jest git dziękuje wszystkim za porady i jestem zachwycony forum - sporo problemów rozwiązałem korzystając z wyszukiwarki.
  
 
hehehehe sorry ale musialem to napisac.... ale z was agenci, zeby sprawdzac czy zaroweczka niejest przepalona to kazaliscie chlopakowi zegary rozkrecac, a nie lepiej bylo sie zapytac czy po przekreceniu kluczykow w pozycji zaplon swieci sie check engine ??? jesli nie to albo zaroweczka poszla albo bezpiecznik od ECM.
  
 
Cytat:
2006-12-08 02:09:07, Outcast pisze:
hehehehe sorry ale musialem to napisac.... ale z was agenci, zeby sprawdzac czy zaroweczka niejest przepalona to kazaliscie chlopakowi zegary rozkrecac, a nie lepiej bylo sie zapytac czy po przekreceniu kluczykow w pozycji zaplon swieci sie check engine ??? jesli nie to albo zaroweczka poszla albo bezpiecznik od ECM.

nieprawda..wystarczy ze zostal odpiety albo uskodzy przewod do tej zaroweczki..cokolwiek co powoduje ze zaroweczka nie dostaje pradu..chocby uszkodzona sciezka jak przekrecisz kluczyk i nie zapali sie check to moze oznaczac cokolwiek
  
 
Cytat:
2006-12-07 22:08:29, maskekk pisze:
ten blad mapa to mogl byc jakis stary a gazu nie zakladaj bo bedziesz mial problemy.



  
 
Cytat:
2006-12-06 21:43:55, saqul pisze:
Witam, Kupiłem wczoraj espero silnik 2Litry, ale obroty mu falują 1200 - 800 i czasami gaśnie, poczytałem trochę na forum i wyczyściłem silnik krokowy - nic nie dało, teraz chciałem sprawidzić błędy komputera ale okazało się że moja kontrolka się nie świeci. Myślę że poprzedni właściciel ją w jakiś sposób wyłączył lub się spaliła, proszę o pomoc - jak to sprawdzić. Pozdrawiam, Łukasz



A jak kupowałeś to po odpaleniu obroty nie falowały ? A ile za niego dałeś ? Jedź do sprzedawcy i oddaj mu ten samochód, przecież wybór jest duży...


[ wiadomość edytowana przez: MarEsp20 dnia 2006-12-15 04:21:35 ]
  
 
MAP - Spadł Ci wężyk.

Sprawdź, to 30 sekund.
  
 
Cytat:
2006-12-06 22:39:05, saqul pisze:
nie mam instalacji gazowej, ale planuje założyć


przekalkuluj czy się to opłaca
  
 
Cytat:

A jak kupowałeś to po odpaleniu obroty nie falowały ? A ile za niego dałeś ? Jedź do sprzedawcy i oddaj mu ten samochód, przecież wybór jest duży...



Jak kupowałem to falowały, ale sprzedawca mnie zapewniał że to pierdoła jakaś i rzeczywiście tak było, poza tym opuścił za to 200zł, a naprawiłem za darmo, dałem 3600zł więc to chyba niewiele , wybór jest duży ale znajdź coś porządnego w tydzień czasu bo tylko tyle miałem na zakup

Cytat:
MAP - Spadł Ci wężyk.

Sprawdź, to 30 sekund.



Dzięki za poradę, ale kilka postów wcześniej napisałem że problem już rozwiązany

Cytat:

przekalkuluj czy się to opłaca



dlaczego miało by się nie opłacać? myślę o gazie z BLOS z tego co wiem osiągi dzięki temu tylko nieznacznie się pogarszają, a spalanie też nie idzie bardzo w górę
  
 
Cytat:
2006-12-15 16:04:54, saqul pisze:
dlaczego miało by się nie opłacać? myślę o gazie z BLOS z tego co wiem osiągi dzięki temu tylko nieznacznie się pogarszają, a spalanie też nie idzie bardzo w górę

ano dlatego ze za dobra instalke z blosem zaplacisz ponad 2tys zl..pomysl czy aby napewno masz zamiar na tyle duzo km przejechac tym samochodem zeby ci sie to zwrocilo..bo moze za pol roku bedziesz chcial go sprzedac..a zapewniam cie ze ani zlotowki wiecej nie dostaniesz od nowego nabywcy za to ze auto ma gass

po za tym..zeby zakladac gass muszi miec w nienagannym stanie instalacje benzynowa i ogolnie caly uklad silnika i zasilania w paliwo w tym tez uklad elektryczny...zanim wiec zalozysz lpg musisz do tego "przygotowac" auto..bo potem faktycznie moga sie dziac rozne polki z gazem na ktore gazownik nie bedie umial nic poradzic w ogole gass to zlo mowie to jako uzytkownik tego paliwa przez 150tys km w espero