| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-08 22:13:22 Nie wiem czy ktoś już próbował bo w wyszukiwarce nie udało mi sie zlokalizować - wyciąć z plexi wskazówki do tarcz licznika i podswietlić je np na czerwono diodą...??? Bo udało mi sie znalezc sklep gdzie tną to na metry i wziąłbym troche za 10 zł i może spróbował... Widziałem post z przekładką z licznika nexii ale to za drobie rozwiązanie Pozdrawiam |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2006-12-09 01:08:44 mi sie w esperaku marzy podswietlenie zagerow takie jakie jest np. w nowym accordzie, ale to nierealne |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-09 10:13:49
hmm jak kupie nawet stare zegary to i tak problem przkładki samej wskazówki na bolec przecież pozostanie... a mi chodzi tylko o to zeby ten długi patyk wywalić i wkleić ładnie wycięty kawałek plexi w kształcie takiego półksiężyca zwęzającego sie ku końcu - tak np jest w volvo zrobione i wygląda swietnie...trzeba by jedynie powiercić dziury na swiatło diód od spodu ![]() |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-09 19:13:26 kolega tommi naprzekładal sie chyba tych podświetleń zeby pokazac mozliwości kolorystyczne - ale najlepsze jest chyba podświetlenie niebieskie i czerwone wskazówki jak na ostatniej focie...chociaż to ocena subiektywna --> no i cieżko odwzorowac czerwone pola na skali...
co do równomierności podświetlenia to na fotach niżej nie jest zbyt perfekcyjnie ale ja rozlozylem jeszcze kilka dodatkowych diodek pod zegarami (główki kruszylem żeby uniknąć punktowości) i wyszło mi praktycznie idealnie...(koszt to n*72gr - czyli niewiele) mam pytanie tylko --> czy bezproblemowe jest ściąganie wskazówek z iglic i później ich justowanie po założeniu ??? i drugie --> czy trzeba wiercić dziurke na diodke pod wskazówke i czy łatwo ona tam wchodzi (zakładam średnice główki 3mm) - bo przeciez pod spodem jest cały szkielet podtrzymujący tarczę a nie pamietam juz odkad robilem niebieskie podswietlenie jakie tam są warunki jeśli chodzi o ilość wolnego miejsca... [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2006-12-09 19:17:46 ] |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-12-09 22:14:17 no na tych fotkach wygląda super-tylko powiedz kolego:
-jak wyglada sprawa ze zdjeciem tych wskazówek i zalozeniu nowych -czy ty specjalnie aby pokazac "nam" wymieniales te diodki czy zalozyles takie diodki które swiecą na rózne kolory co mozna przełączać -do czego sluzy ta zielona diodka? -mogłbys opisac lub pokazac jak wyglada twój licznik od tyłu?tzn czy wlozyles dodatkowe diodki?jakie te diodki? w których miejscach ewentualnie |
tommi-j Renault małopolska | 2006-12-10 19:37:03
Nic nie przekładałem, a jedynie przestawiłem przełącznik w odpowiednie położenie .
W zegary mam wstawione 3 kolory LED: super jasne białe, super jasne czerwone i ultrafioletowe. Pod wskazówkami są umieszczone LEDy 3mm czerwone i ultrafioletowe. Całość podłączona jest pod przełączniki schowane pod deską. Podświetlenie zegarów i podśw. wskazówek sterowane jest osobnymi przełącznikami
W rzeczywistości jest b. równomiernie, praktycznie idealnie. Główki diodek też mam zeszlifowane i w dodatku skierowane tak, aby nie świeciły bezpośrednio na cyferblaty. Na 1 zegar przypada ok. 5 diód jednego koloru. Z samych cyferblatów zmyłem "raster" od wewnetrznej strony, aby podśw. było równomierne.
Ponieważ w zestawie wsk. nie ma kontrolki zapalonych świateł mijania, często zdarzało mi się że w dzień jeździłem nieświadomie na postojówkach. Dlatego wykonałem taką kotrolkę czyli zieloną diodę zapalającą się po włączeniu świateł mijania.
Ze zdjęciem starych nie ma żadnych problemów. Wskazówki mocowane są na wcisk na ośkach i wystarczy podważyć lub delikatnie pociągnąć i schodzą. Trochę więcej kłopotów jest z założeniem nowych. Wskazówka od obr. lub prędk. pasuje idealnie. W drugiej trzeba minimalnie rozwiercić otwór pod ośkę, A małe wskazówki mają z kolei ciut za duże otwory- wkleiłem je na kleju silikonowym na gorąco z pistoletu
Mam gdzieś na kompie fotki z operacji zmiany podświetlenia. Jak je odgrzebię to wstawię na forum. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2006-12-11 07:53:43 Wszystko ładnie i pięknie ....nie da sie ukryć że super wygląda, tylko czy po kilku godzinach jazdy w nocy nie będzie to zbytnio denerwujące ? oczy nie wysiądą ? |
wacho_czk Chrysler Neon Czarnków | 2006-12-11 09:50:43 A mam takie małe pytanko: Pod tarcze zegarów zakładałeś diody 5mm czy 3mm?? |
tommi-j Renault małopolska | 2006-12-11 10:05:03
Nie!! Zasilanie diód podpiete jest do fabrycznej regulacji podświetlenia wskaźników, więc można sobie dowolnie regulować natężenie podświetlenia od 10% do 100% jasności diody.
Pod tarczami są diody 5mm, a pod wskazówkami po 2 diody 3mm każdego koloru |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-11 12:40:49 po oczach faktycznie nie daje - kwestia przyzwyczajenia oka, a co do reguacji jasności to jest ona chyba zrobiona na modulacji wypelnienia (szerokości) impulsów - jak sie mocno sciemni to widać pulsowanie światła diód - tak jak odświeżanie w monitorach crt, natomiast żarówka takich rzeczy nie czuje za bardzo i nie widać takiego pulsowania [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2006-12-11 12:41:23 ] |
tommi-j Renault małopolska | 2006-12-12 12:54:19 skręcałem wielokrotnie podświetlenie do minimum i nigdy nie zauważyłem jakiegokolwiek pulsowania
Swieci dokładnie tak jak zwykła żarówka. |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-12 13:18:36 a u mnie widać ![]() |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-12-14 02:25:43
![]() |