| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-12-19 13:52:46 może padł zaworek zwrotny, bądż nieszczelności w układzie paliwowym powodują problem, sam to też przerabiam z tym że w atmosferycznym 1.8d |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2005-12-19 14:23:36 paliwo ci sie cofa |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2005-12-19 16:30:08 między pompe paliwową a taką małą okrągłą kostke(chyba czarna)która jest na tym przewodzie paliwowym który wychodzi z filtra paliwa wstaw kawałek rurki bezbarwnej, jeżeli po dłuższym czasie będzie pusta w środku to paliwo sie cofneło bo ci zaworek zwrotny nie trzyma(ten okrągły októrym pisałem), rurka ta powinna być cała zapełniona ropą, bez żadnych śladów powietrza. |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-12-19 18:37:41 Dokładnie jak mówi Kris - pojedź i powiedz żeby ci zawory płytkami wyregulowali, to połowa powie że są ok po "osłuchaniu", połowa ci powie że się nie reguluje.
Albo byłem u pompiarza, który sprawdzając wtryski nie zatyka przewodów od wtryskiwaczy - bo po co .
A pokaż jakiemus książkę z momentami dokręceń czy innymi danymi serwisowymi to usłyszysz że "nie potrzeba" - przecież już jedną przeczytał w 3 klasie zawodówki samochodowej 20 lat temu. Ja swojego kupiłem 14letniego, zrobiłem 30kkm, nigdy mi nie odmówił jazdy i nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Uważam że jak na swoje lata daje radę. Pewnie że są silniki które łatwiej palą w zimie (francuzkie diesle) wytrzymują większe przebiegi (merc) czy lepiej znoszą oranżadę (vw). |
markko666 Sympatyk FEFK ESCORT CABRIO GHIA E ... Warszawa | 2005-12-20 21:25:02 A filtr paliwa? W nim może być własnie przyczyna Twojego problemu. |
walkman Escort (Orion) Sedan Wrocław | 2006-01-18 10:42:43 Dziwią mnie niektóre wypowiedzi na temat 1.8 TD
Mam rocznik 97 i ostatnio, po dłuższym postoju przy -12 stopniach bez problemu pali po jednym kręceniu (dodam, że kręci dosłownie momencik i łapie przyjemnym dzwiękiem diesla )
Wystarczy zagrzać świece dwa razy i problem z głowy. |
PETERENZO Ford Escort Kombi Katowice | 2006-12-06 21:48:05 Witam
Bardzo mnie interesuje jak zakończył się ten temat. Mam taki sam problem. Mój ESSIk zapala dopiero za 3 lub 4 razem. Był już u 4 "mechaników" - jednym z nich było nawet ASO i dalej echo. W ASO wymienili mi jakieś urządzenie na pompie ale to nie pomogło. Jak jest ciepły pali idealnie - nie czekam nawet 2 sekund i pięknie mruczy. Zakochałem się w tym samochodzie mimo, iż sprzedawca poważnie mnie naciągnął. DOłożyłem już 2000zł a problem dalej ten sam. Mimo wszystko NIE SPRZEDAM GO. Ci co twierdzą, że ESIK jest do niczego niech kupią sobie melexa. Tam przynajmniej jedno co może wysiąść to akumulator lub bezpiecznik do jego zasilania a i jego wymiana niektórym sprawia problem. Przykład - mój szef ma Renault Velsatis - piękna bryka, miałem okazję prowadzić ją kilka razy. Wszystko byłoby świetnie tylko, że od roku samochód stoi na serwisie w sumie jakieś 4 miesiące a gość jeździ zastępczą Laguną. POWODZENIA. Ja wolę sowjego ESIK-a. Pomocy. Myslicie, że na prawdę może to być problem wracającego paliwa? Na jednym warsztacie zarzekali się, że to sprawdzili i podobno ciśnienie paliwa jest OK. CO dalej??? |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-12-06 22:00:04 Kawalek przezroczystej rurki warto wstawic przy takich problemach tuz przed pompa wtryskowa. Juz za zaworkiem chroniacym przed cofaniem sie paliwa.
Ale ja mysle, ze problem tkwi gdzies w elektryce TD. Tylko nie wiem gdzie. Moze zaworek odcinajacy na pompie dostaje za pierwszym razem za niskie napiecie aby sie uniesc? W koncu 1.8D nie ma elektronicznego sterowania katem wyprzedzenia zaplonu przy zimnym silniku a zachowuje sie dokladnie tak samo! Przed swietami bede mial dostep do miernika. Nie mam oslony na zaworku odcinajacym na pompie to sprobuje to wybadac. Moze to jakis przekaznik, ktory daje tam prad. Kiedys latem, po ulewie mialem takie efekty z odpalaniem jak zima. |
thomos_pn Escort w sedanie Poznań | 2006-12-06 22:28:59
Gdyby tak było to by nie ładowali tego silnika do fiesty, transita, couriera, mondeo, sierry... Niestety nie każdy mechanik zna się na dieselu... Ja zakotwiczyłem u trzeciego - no i w końcu jestem zadowolony... Dotychczas poprawiał robotę po poprzednich dwóch mechanikach!!! Zwykle nie owija w bawełnę - rzekł mi, ze jak będę dbać o wszelakie wymiany płynów, za mocno nie przeciągać samochodu na każdym biegu, to właśnie ten silnik jest bardzo wdzięczny i będzie długo i bezawaryjnie pracować... |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-12-06 22:46:03 a może świece żarowe już padły ?? |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-12-06 22:48:34
ja osobiście przejechałem escortem 1.8d 158tyś km i jeszcze nie miałem przypadku żeby odmówił posłuszeństwa, w garażu odpalał nawet gdy miałem spalone świece żarowe. 1. Dobre paliwo 2. Czyste filtry 3. Dobre świece żarowe 4. Konkrety akumulator jak wszystkie 4 warunki sa spełnione to nie ma bata, musi odpalić |
PETERENZO Ford Escort Kombi Katowice | 2006-12-07 21:38:11 Hallo ToFastMKIV
Jeżeli są to jedyne warunki to niestety ale musi być jakiś piąty?!?! Paliwo Shell albo BP, filtry nowe, świece grzeją jak wściekłe, aku ma 1,5 miesiąca i dalej to samo. Znam twierdzenia niektórych mechaników, że jak świece grzeją i jest paliwo to musi odpalić. Jednak w tych modelach jest jeszcze elektronika, która niestety zawodzi i powoduje problemy. Mam wrażenie, że właśnie tu tkwi mój problem ale u kogo się poradzić? PETER |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-12-10 23:15:56
a moze rozrzad jest przestawiony ?? , przy pompie wtryskowej jest elektrozawor odcinajacy doplyw paliwa (np jak gasisz silnik) moze cos w nim nie laczy i nie otwiera doplywu paliwa ?? |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2006-12-10 23:28:17 PETERENZO
Escort User Czy elektromagnes pozwala paliwu do wtrysków dolecieć ? Czy wtryski dostają paliwo ??? |
kASIAG FORD ESCORT BYTÓW | 2006-12-11 07:58:05 Czesc witam tez mialam taki sam problem tez mowili mi ze trzeba regenerowac pompe wtryskowa, a wymienilam tylko filtr paliwa i nowe przewody paliwowe przezroczyste z nowym zaworkiem zwrotnym bo stary byl uszkodzony i paliwo sie cofalo jak stal ponad 15 godzin bez odpalania. Pozdrawiam |
kaes Astra II 1.7 DTI Edi ... krotoszyn | 2006-12-11 18:10:04 Nasze 18D I TD odpalaly by duzo lepiej gdyby nie montowany w nich powolny strasznie rozrusznik ktory strasznie opoznia i uprzykrza odpalanie. |
PETERENZO Ford Escort Kombi Katowice | 2006-12-13 00:18:01 Witam
Dzięki za liczne podpowiedzi. Własnie jeżeli chodzi o docieranie paliwa do wtrysku. Mam wrażenie, że powinno zgodnie z nazwą "wytryskiwać" a raptem płynie. Ale coś jest na rzeczy jeżeli chodzi o rozrząd - dlaczego? Otóż zaraz po kupnie mojego ESSI kiedy pojawił się problem z odpalaniem poszedłem do "fachowca" od fordów, który stwierdził, że wymiana rozrządu rozwiąże problem. Otóż po tej wymianie jakiś miesiąc wszystko było w porządku. Jeżeli zdarzyło się, że nie odpalił od razu to zawsze za drugim razem palił, ale z regóły jeden raz wystarczało. Jednak jak mówiłem problem po miesiącu zaczął się pojawiać ponownie i to nie od razu a coraz częściej a teraz to zostaje mi głaskanie po kierownicy i czułe słówka do mojego samochodzika aby zapalił kiedy tego potrzebuję. Jednak gdy jest ciepły pali już perfekcyjnie dlatego problem rozrządu jakby jest mało realny bo gdyby on był powodem to nie miałoby znaczenia chyba czy ciepły czy zimny. Czyż nie? Wiem, że mogę się mylić. Myślicie, że tak szybko mógł się przestawić??? Co radzicie???
RGDS PETER |