Luz w wale kierowniczym ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w luzach między kierwonicą a przekładnią (wał kierownicy)w Omci B ? Jadąc po kocich łbach albo przez tory słysze że coś tam tłucze i rownocześnie rwie mi kierownice w jedną i drugą strone, dzisiaj przejeżdzałem przez przejazd to coś wpadło w takie wibracje że jeszcze przez kilka sekund coś mi tam tłukło i wyrywało kierownice w jedną i drugą strone. Z tego co wyczytałem dwie rzeczy mogą mieć tam luz podpora obudowy wału lub luz na przegubie wału. Jest też chyba łożysko (sprzedają na allegro) ale na schematach od omci nie widziałem. Jeśli ktoś miał z tym jakieś doświadczenia byłbym wdzięczny za rade.
  
 
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA...
  
 
na początek podkasuj ewentualny luz na przekładni kierowniczej
  
 
A Ja miałem luz na tym przegubiku! Objawiał się tak, że jak samochód stał, dało się wyczuć nie duży bezwładny luz, tzn. tak jak by kierownica nie była do niczego podłączona, na małym kawałku! Sprawdzić luz na przekładni, a potem jeśli masz dalej taki luz, to schyl się pod kierownicę i zacznij minimalnie ruszać kierownicą i sprawdź czy tak samo się rusza przed przegubem, jak i za nim!!!
  
 
Tego typów luzów nie mam kiedy kręce kierownicą od razu reaguje, pozatym to wszystko dzieje się bliżej koła kierownicy. Czy ktoś może rozbierał kiedyś całą deske i widział jak wygląda podporu obudowy wału kierownicy ? Byłbym wdzięczny za fotki gdyby ktoś miał taką rozbebeszoną na podwórku


Cytat:
2006-12-23 19:09:42, GrzesiekK pisze:
A Ja miałem luz na tym przegubiku! Objawiał się tak, że jak samochód stał, dało się wyczuć nie duży bezwładny luz, tzn. tak jak by kierownica nie była do niczego podłączona, na małym kawałku! Sprawdzić luz na przekładni, a potem jeśli masz dalej taki luz, to schyl się pod kierownicę i zacznij minimalnie ruszać kierownicą i sprawdź czy tak samo się rusza przed przegubem, jak i za nim!!!