| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2007-02-12 11:18:05
Nie ale mamy wiecej dyrektorow i kierownikow do utrzymania |
kapkar corolla 1,6 vvti lif ... małopolska | 2007-02-13 08:10:03 no fajnie że ktoś to wreszcie poruszył.. tak konkretnie i pozytwnie dla użytkowników... a nie robiliście przypadkiem fotek tej roboty? może by opisać i do FAQ póki jeszcze pamiętacie jak to było... |
_atr_ ->Toyota Parking Only<- Toyota Avensis Łazy/Kraków | 2007-02-13 08:49:27 Fotek nie robiliśmy, ale kilka rad praktycznych:
- wymonotowani silniczka i dotarcie do płytki jest banalne - potrzebne 2 klucze, bodajże 12 i 10 oraz mały śrubokręt lub długie paznokcie
- wymontowanie płytki jest trochę utrudnione, bo gniazdo wtykowe jest zalane plastikiem i trzeba je wylutować (odsysanie cyny i inne takie), - potem już jest z górki, wymiana diody jest banalna; W moim wypadku padła dioda, ale uszkodzone może być coś innego - np tranzystor (ten jeszcze da się dobrać) lub któryś z układów scalonych z drugiej strony płytki - z doborem tych może już być gorzej, - kolejny nieciekawy element to ponowne przylutowanie płytki do gniazda - trzeba sobie przygotować zestyki poprzez położenie odpowiedniej ilości cyny, zanim się rozpocznie lutowanie - Na koniec pozostaje założyć pokrywę płytki, przykręcić, podłączyć i sprawdzić, czy działa. W moim wypadku sprawa była prosta - silnik był nieuszkodzony, bo wycieraczka sama się włączała (i pracowała poprawnie) - probemem było sterowanie. Byłem przygotowany, aby w wypadku kiedy nie będzie możliwa naprawa sterownika przerobić go na najprostszy, działający na zasadzie włącz - wyłacz. Jeśli ktoś miałby problemz silniczkiem mogę dać namiar do znajomego - pracuje na AGH w Krakowie. [ wiadomość edytowana przez: _atr_ dnia 2007-02-13 08:50:54 ] |