MotoNews.pl
  

Moje toczydełko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak narazie za wiele tzw.tuningu jeszcze nie ma,ale mam już swój projekcik w główce i postaram się go jak najszybciej zrealizować i informować Was w tym wątku na bierząco.
Troszke o aucie:
Jak widać na poniższych zdjęciach jest to mkVII w cabrio wersjia karmman.Silniczek 1.8 16V XR3i zaledwie 105km (przepustnica i wałeczki od wersji 130km leżą już w garażu,poszukiwania kompa trwają).Dotychczas założyłem tylko alusy power tech 16,tył 9 cali przód 7.5 cala.Reszta serjia jak narazie.








Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Wodz dnia 2006-12-16 22:26:32 ]
  
 
piękny dla mnie zawsze MKVII a cabrio to jush czczególnie górą!!!
  
 
no fajny fajny silnik mam ten sam jeśli myślisz o przeróbce go na 130KM to Ci się niestety może nie udać Problemem będzie zrobienie natrysku oleju na tłoki, chłodzenie czy cuś... ale próbować możesz... tylko czy nie taniej zmienić silnik?

a najpierw to w ogóle rzuć go na glebę bo za wysoki jest i pewnie buja strasznie


[ wiadomość edytowana przez: kauczuk-krk dnia 2006-12-16 23:10:01 ]
  
 
toczydełko Jasne że to nie rs ale zbiera sie troszku szybciej niz 1,4 czy 1,6.

Patrzac na tylne kółko to wydaje mi sie ze opona ciut za wąska.
Jaki jest zakres stosowania konkretnych opon do felg? Chodzi mi o to jaka najlepiej onone na felge stalowa np.6,5 cala ?
a tak to autko git
  
 
Ladnie pieknie ale gleba musi byc
Tylko cos strasznie twardego na tył i zaklepane ranty sie przydadza przy 9calach
Jak coś to komp od 130KM jest w garazu
  
 
Tylnie błotniczki na wiosne zostaną poszeżone i wtedy założe czoś szerszego niź 215.Gleba musi być i napewno bedzie do wiosny,jak nie znajde gwintu(strasznie o niego ciężko)to posadzimy toczydełko na jakieś firmowej zawiesce min 40mm.(tak żeby opona była równo z nadkolami Z natryskiem oleju na denka tłoków nie powinno być problemu,orginalne otwory w bloku są zaślepione tylko"wzdryzgiwacze" w nie wsadzić

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-12-17 00:52:18, Wodz pisze:
natryskiem oleju na denka tłoków nie powinno być problemu,orginalne otwory w bloku są zaślepione tylko"wzdryzgiwacze" w nie wsadzić Pozdrawiam.



widzę że zorientowany jesteś w temacie fajnie fajnie... jak już uporasz się z przeróbką może kiedyś wykorzystam rady
  
 
natrysk oleju to jest tylko dodatkowe chłodzenie, ale bez tego tez mozna jezdzic.
  
 
Cytat:
2006-12-16 23:15:24, arti31 pisze:
Patrzac na tylne kółko to wydaje mi sie ze opona ciut za wąska.



Tak ma byc ,o to chodzi
  
 
Cytat:
Patrzac na tylne kółko to wydaje mi sie ze opona ciut za wąska.
Jaki jest zakres stosowania konkretnych opon do felg? Chodzi mi o to jaka najlepiej onone na felge stalowa np.6,5 cala ?



Na tej stronce (KLIK!) jest trochę przydatnych informacji na temat felg i ich różnych rozmiarów. Jest między innymi informacja, jakie szerokości opon stosować na dane szerokości felg. Według tego co jest tam napisane na felgi 9" powinieneś zastosować oponę minimum 245. A optymalna byłaby 255. Tak jak masz teraz jest zdecydowanie nieprawidłowo. Opona jest zbyt mocno naciągnięta na felgę.
arti31- dla felgi 6,5" najlepsza byłaby opona o szerokości 195mm.
  
 
Autko ładne.

Ale dlaczego dałeś różną szerokość felg?
Inny rozmiar opon zwłaszcza przy takim zawieszeniu i przednim napędzie pogorszy tylko właściwości jezdne. Pomijam fakt, że zwiększy również żyżycie zawieszenia.
  
 
Piękne autko Piszesz, że nic jeszcze prawie nie zrobiłeś, ale czasami umiar jest najważniejszy Jak narazie piękne koła i już auto wygląda dobrze. Ja na Twoim miejscu bym obniżył autko ok. 4 cm, zmienił kierunki na clear i na przód zapodał angel's eyes I to by było już mocno wystarczająco jak na razie
Twoje autko wygląda na mocno zadbane Ale może to tylko tak umycie sprawia wrażenie?
  
 
Cytat:
2006-12-17 12:15:55, Piots pisze:
Autko ładne. Ale dlaczego dałeś różną szerokość felg? Inny rozmiar opon zwłaszcza przy takim zawieszeniu i przednim napędzie pogorszy tylko właściwości jezdne. Pomijam fakt, że zwiększy również żyżycie zawieszenia.



Ale tak wyglada ladniej i to jest tez wazne a co do prowadzenia to watpie by byly tak ogromne roznice skoro wiele aut tak jezdzi
  
 
Piots,z kąd masz takie info że autko bedzie się gożej prowadzić i zawiecha straci na żywotności Mówimy tu o jednej osi napedowej,a nie 4x4(wtedy bym Ci przyznał 100% racji).Tył mamy w essim lżejszy i czasem jak przecholujesz w zakręcie może Cię wy przedzić .Zakładając szerszą fele na tylnią oś zwiekszasz przyczepność"dupci"do asfaltu.W moim przypatku mam za wąskie oponki jak na 9cali i w ostrym zakrcie przy dużej pretkości jest możliwe ściagnięcie opony z felgi,ale zakładając odpowiedni rozmiar opony poleprzam właściwości jezdne.Jeśli chodzi o zawieszenie to ucięrpią tylko łożska kół.

Pawel_AMG,autko jest zadbane i sam o nie również dbam,ma parę elemętów do poprawy, ale z czasem je wszystkie,zregeneruje,wymienie(np:tylni zderzak,dach ).Angel's eyes ma brat w tigi i ładnie wyglądają,ale świecą gorzej od seryjnych lamp .Na pewno autka nie obwieszę spojlerkami,diodami i wydechem od tatry.

Seba, dobrze gadasz ,ale nie idzie to w parze z bezpieczeństwem(sam się zastanawiam czy nie zostawić takich naciągniętych gumek).


Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-12-17 15:27:05, Wodz pisze:
Zakładając szerszą fele na tylnią oś zwiekszasz przyczepność"dupci"do asfaltu.



przyczepność jest większa dopóki nie popada ;]

PS: autko naprawde fajne, tak jak chlopaki pisza lekko w dół i bedzie cacy
  
 
Cytat:
2006-12-17 15:27:05, Wodz pisze:
Piots,z kąd masz takie info że autko bedzie się gożej prowadzić i zawiecha straci na żywotności Mówimy tu o jednej osi napedowej,a nie 4x4(wtedy bym Ci przyznał 100% racji).Tył mamy w essim lżejszy i czasem jak przecholujesz w zakręcie może Cię wy przedzić .Zakładając szerszą fele na tylnią oś zwiekszasz przyczepność"dupci"do asfaltu.W moim przypatku mam za wąskie oponki jak na 9cali i w ostrym zakrcie przy dużej pretkości jest możliwe ściagnięcie opony z felgi,ale zakładając odpowiedni rozmiar opony poleprzam właściwości jezdne.Jeśli chodzi o zawieszenie to ucięrpią tylko łożska kół. Pawel_AMG,autko jest zadbane i sam o nie również dbam,ma parę elemętów do poprawy, ale z czasem je wszystkie,zregeneruje,wymienie(np:tylni zderzak,dach ).Angel's eyes ma brat w tigi i ładnie wyglądają,ale świecą gorzej od seryjnych lamp .Na pewno autka nie obwieszę spojlerkami,diodami i wydechem od tatry. Seba, dobrze gadasz ,ale nie idzie to w parze z bezpieczeństwem(sam się zastanawiam czy nie zostawić takich naciągniętych gumek). Pozdrawiam.



Mniej groźne by to było w aucie z ESP.
Tutaj będziemy mieli inną charakterystyke pracy zawieszenia i inną trakcje. Tył zawsze może wyprzedzić przód nawet w aucie wyczynowym kwestia jazdy, a escort autem sportowym nie jest wiec nie przesadzajmy. Może ktoś twierdzić, ze tak lepiej wygląda moim zdaniem jest całkowicie odwrotnie ale to kwestia gustu i te aspekty pomijam- podobac sie ma włascicielowi nie innym. Zakładanie szerszych opon to tak naprawde półśrodek. Trakcje nalezy poprawiać lepszym zawieszeniem, to jest znacznie stuteczniejsze. Nie tyle obiżenie co zakup odpowiedniego zestawu. Bo obniżone sprężyny też nie polepszą sprawy przy seryjnych amortyzatorach, ale już zestaw pełny jak najbardziej.
Pozostaje kwestia co chcemy styl (kazdy go rozumie inaczej) czy poprawe właściwości

Pozdrawiam




[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2006-12-17 16:13:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2006-12-17 16:14:22 ]
  
 
Cytat:
2006-12-17 16:06:25, Piots pisze:
Tutaj będziemy mieli inną charakterystyke pracy zawieszenia i inną trakcje.


Charakterystyka pracy niestety nie może się zmienić, trakcja owszem, lecz na plus. Zmiana szerokości felgi ma się nijak do zmiany charakterystyki tłumienia i skoku zawieszenia. Zatem nie siejmy zamętu .

Ponadto, nie jest prawdą, że przy byle zakręcie opona zjedzie nam z felgi, bo setki takich zestawów przechodzą badania TUV. Tu nie ma prawa wystąpić żadne zagrożenie, bo nikt by tego w UE nie założył. 215/40/16 przy feldze 9x16 jest jak najbardziej zgodne z przepisami. Problemem może być tylko parkowanie i "łatwość" uszkodzenia o krawężnik lub dziury, których u nas dostatek. Z uwagi na rozsądek w polskich warunkach, takiego zestawu kół nie zaleca się absolutnie. Jeśli jednak ktoś nie może bez tego żyć, nie ma problemu.

Zgodzić się natomiast można z tym, że trakcję lepiej poprawiać porządnym zawieszeniem, a nie ekstremalnym ogumieniem.
  
 
Cytat:
2006-12-17 12:15:55, Piots pisze:
Ale dlaczego dałeś różną szerokość felg?


Bo zastosowanie (bardzo popularnej w UE) tzw kombinacji felg daje znakomity efekt optyczny.

Cytat:
Inny rozmiar opon zwłaszcza przy takim zawieszeniu i przednim napędzie pogorszy tylko właściwości jezdne.


Teoria iście kosmiczna. Zapytam - na jakiej podstawie oparta ?

Cytat:
Pomijam fakt, że zwiększy również żyżycie zawieszenia.


Zużycie zawieszenia z uwagi na polskie warunki drogowe przyspiesza zastosowanie niskiego profilu opony, a nie kombinacji szerokości felg. Taki sam wpływ na zużycie miałoby założenie 4 identycznych felg o tym samym profilu.
  
 
Koniec tematu Właśnie wródiłem ze szpital,jakiś dziany frajer chrajslerem vojadzer(nie wiem jak to się pisze)skasowałmi autko wjeżdzając we mnie na czołówke Dzięki Bogu ja i pasażer jesteśmy cali(pasażer został w szpitalu ale jego stan jest stabilny)Wbrew pozorą cabrio to bezpieczne auto,poduszki też sie spisały znakomicie.


Pozdrawiam.
  
 
o fak... niedobrze...

grunt że z Wami jest ok, a autko rzecz nabyta...
będą pieniążki z odszkodowania to sobie kupisz drugie (MK5 albo 6 z ładniejszym przodem ) w wersji 130KM i przynajmniej nie będziesz musiał się babrać z przeróbkami... głowa do góry!