[126] tlok z frezami pod zawory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma moze ktos jakis rysunek z wymiarami jak to powinno wygladac??? Ewentualne wskazowki jak pozadnie wykonac te wyzlobienia pod zawory mile widziane

[ wiadomość edytowana przez: cichy_b0b dnia 2006-12-19 22:19:32 ]
  
 
Wszystko zależy od tego jakie masz zawory i ile głowice dziabniętą. Bo zawory są pod kątem w stosunku do osi tłoka. Dlatego zależnie ile głowa dziabnięta, to frezy powinny być w innym miejscu.

Ja mam takie frezy, ale nie pożyczam. Mogę jedynie zrobić komuś wybrania w tłokach za małą opłatą
  
 
Zalezy na jakim walku...pod 555 i st. spr. 12-12,5 mam wzor...
  
 
Ok wiec zna ktos jakas skuteczna metode na wyznaczenie tego?? Z tego co wiem to zawory sa pod katem 75 stopni od poziomu. Wiecj ak pozanm metode wyznaczenai odleglosci powiedzmy do osi denka tloka tych frezow to reszta bedzie z gorki
  
 
Pisalem to już kiedyś ale chyba nie na f&f.
Mój patent jest taki: jeśli zawory są fabryka to bierzesz jakieś stare i robisz coś a'la frez. Zakladając że wiesz ile glówka jest niżej i wys na jaką wystaje zawór w serii/u ciebie, wkladasz zawór do prowadnicy i przykręcasz glowice (wcześniej ustawiwszy tloki w GMP). Można sobie zaznaczyć na zaworze gdzie albo o ile mamy się "wgryźć" w tloki. Następnie przykręcasz do zawory-frezu wiertarke i "wiercisz" ile będzie potrzebne. Później tylko wszystko z opilek wyczyścić i zdaje egzamin (sam potwierdzam).
  
 

  
 
O prosze dzieki panowie wielkie, teraz mam pytanie, ma ktos na zbyciu jeden jaksi przykatowany zaworek 35 ssacy i 30 wydechowy???
  
 
Cytat:
2006-12-19 23:07:10, Parnel pisze:
FOTO


No bez przesady, to już bardziej profi, ja mialem coś takiego (widok z góry ):

FREZY

Efekt podobny, a mniej roboty z wykonaniem narzędzia
  
 
A takei pytanie jeszcze na jaka glebokosc wgryzac sie w tlok przy walku 555 i glowicy okolo -6mm ??
  
 
zaloz glowice nasmaruj tloki smarem i krec walem. zobaczysz jak mocno, i rob otwory sposobem jak ponizej az w koncu bedziesz mial delikatny luz. kazda glowica / blok / cylindry sa inne.

btw 6mm dla 555 to za duzo, polecam 4.5mm (jest wtedy szansa ze nie spotka sie zawor z tlokiem ale to tez trzeba sprawdzic).
  
 
wedlug obliczen dla 555 i rekomendowanego przez kaluze stopnia sprezania 12.6 najbardziej optymalnym planem jest 4,3 mm. co do frezow to ja robilem z zapasikiem - po 5-5.5 mm




[ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2006-12-20 21:53:38 ]
  
 
A policzyłeś ile ci ucieknie kopresji przez te wybrania pod zawory? Niechce mi sie liczyć ale przy tak drastycznym wybraniu z tłoków żeby uzyskać właściwy st spręzania trza by było jeszcze doplanować głowe.
  
 
no to wiem wlasnie ma za malo komprechy przy 3,8 mm planie dlatego idzie jeszcze w dol
  
 
Ja u siebie liczac wszystko uwzglednilem lacznei z drobnymi zmianami ksztaltu komory spalania ze wzgledu na wieksze cylindry