Klima - reanimacja :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie bo koło 7 miechów temu przestała mi działać klima.

pojechałem do serwisu DEAWOO w Jaworznie i pan powiedział że jakiś czujnik padł. jednak okazało się iż jest dziura w chłodnicy. Panowie w deawoo tego nie zauważyli.

zmieniłem chłodnice w Katowicach i podobno cały układ jest szczelny ale po włączeniu nie działa jak go sprawdzic

gościu wyjął sprężarkę i podobno po podłączeniu działa ale w cały zestawie nie bardzo


co może być ??

i 2 prośba potrzebuję namiaru na jakiś porządny warsztat od klimy w okolicach Jaworzna, Katowic itp..

  
 
skoro panowie z dełu powiedzieli że jakiś czujnik padł to warto to sprawdzić.
Wg mnie podejrzany jest czujnik niskiego ciśnienia. znajduje się na przewodzie wysokiego ciśnienia w pobliżu filtra powietrza. Odepnij jego kostkę, zapal silnik, włącz dmuchawę i klimę, i śrubokrętem zewrzyj styki kostki czujnika. Jeśli klima ruszy - masz winowajcę. jeśli nie - szukaj dalej.
Trzeba oczywiście sprawdzić wszelkie połączenia elektryczne klimy io bezpiecznik oraz przekaźnik. Czasem szwankuje także sam włącznik w kabinie.
Elektrycznie klima wygląda tak:
gdy włączysz dmuchawę +12V idzie do włącznika klimy
gdy włączysz klimę prąd biegnie sobie przewodem do komory silnika w okolice akumulatorapotem gdzeiś dołem pod chłodnicą do wyłącznika niskiego ciśnienia na przewodzie klimy, dalej do wyłącznika wysokiego ciśnienia na tylnej ścianie sprężarki i biegnie do kabiny po stronie filtra powietrza do komputera do pinu D5.
Gdy komputer stwierdzi, że nie ma ku temu przeciwskazań załącza masę poprzez pin A10 do przekaźnika klimy. Przekaźnik włącza zasilnie cewki sprzęgła sprężarki i klima rusza. To tak pokrótce
Ważne jest, by sprawdzić czy na całej linii pomiędzy włącznikiem a pinem D5 komputera jest +12V, a jeśli nie to sprawdzić, gdzie ucieka.
  
 
Dodam jeszcze z własnego doświadczenia że sprzęgiełko ka kole pasowy klimy też potrafi "narozrabiać" jeśli mówisz że na sucho łapie , i czynnika w układzie masz wystarczająco to sprawdż jeszcze ładowanie akmulatora, jak dobre to włącz klimę i pogazuj trochę....
(cewka elektromagnesu jest zasilana z 12V jak spręzynki w sprzęgiełku dobrze trzymają to woltów może ciutkę braknąć, tak jak to miało miejsce u mnie po rewitalizacji....)

ps. z dobrym warsztatem to ciężko, wszędzie chcą cię oskubać i zaczynają od wymiany skraplacza (ASO Katowice już trzy razy mi proponowali nie znając przyczyny usterki).
  
 
Robert_s: a w którym miejscu w tym wszystkim jest włączenie wentylatora?
Bo u mnie zapala się lampka włącznika, rusza wentylator, słychać "klick" (pewnie przekaźnik - który to?) i ... sprężarka nie pompuje. Czy wygląda to na sprzegiełko?

--
Wiesiek
  
 
Cytat:
2007-01-17 00:05:59, Maestro pisze:
Robert_s: a w którym miejscu w tym wszystkim jest włączenie wentylatora? Bo u mnie zapala się lampka włącznika, rusza wentylator, słychać "klick" (pewnie przekaźnik - który to?) i ... sprężarka nie pompuje. Czy wygląda to na sprzegiełko? -- Wiesiek



wentylator jest na innym obwodzie niż sprzęgło sprężarki, więc mogą pracować niezależnie. Generalnie jednak wraz z włączeniem wentylatoraów powinna startować sprężarka...
Wg mnie coś masz nie tak z połączeniami przy sprężarce lub padł przekaźnik (w skrzynce przekaźników za akumulatorem), ewentualnie coś nie tak ze sprzęgłem sprężarki.
Można też sprawdzić czy komputer uruchamia sprężarkę. Komputer włącza sprężarkę podając masę na pin A10. Wentylator na niskie obroty włącza natomiast podając masę na pin A9
KOmputer nie uruchamia sprężarki lub ją odłącza gdy:
- wciskasz gaz do dechy
- obroty silnika spadną poniżej 750 obr/min
- temperatura silnika wzorśnie powyżej jakiegoś tam wysokiego progu,
- gdy ciśnienie w układzie wzrośnie powyżej zdaje się 30 bar
- no i oczywiście gdy zabraknie czynnika w układzie



[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-01-17 11:29:08 ]