Turbina - 2.5 DTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od niedawna turbina zaczęła mi przepuszczać olej, tak że po nocy mam na ziemi kilka kropel. W serwisie zostało już stwierdzone, że to wina turbiny.

I dlatego moje zapytanie:

1. Czy ktoś z Was zna jakiś zakład w pomorskim (najlepiej Trójmiasto), który zajmuje się regeneracją turbin?

Chodzi mi o jakiś zakład o którym coś wiecie, bo w necie znalazłem jeden w Sztumie a drugi pod Elblągiem, ale nic o nich nie wiem.

2. Czy turbina w tym silniku (2.5DTI - Y25TD) jest taka sama jak w 2.5TD (X25TD)?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
  
 
Regeneracja? Moja turbinka po regeneracji wytrzymała 3K. Może dlatego, że był ten nieszczęsny BOX założony. Gdzieś tu, na forum ktoś juz pisał, że nie będzie się więcej bawił w regenerację, tylko kupi nową. Bo regenerowana wytrzyma max. 10k i będzie znowu do roboty.
  
 
Hmm, no niby masz rację, tyle że moja jest sprawna jeśli chodzi o doładowanie a tylko cieknie. Zakładam więc, że wystarczyłoby wymienić jakieś uszczelniacze w niej (nie znam dokładnej budowy turbo) no i pewnie ją później wyważyć.

W niektórych serwisach dają nawet 12 miesięcy gwarancji na regenerowaną turbinę.

Swoją drogą przeszukiwałem wcześniej forum i akurat o tym co piszesz nie znalazłem nic, natomiast było kilka postów o regeneracji turbiny, ale nikt nie pisal że padła im ponownie tak szybko.
  
 
Ej tam Kubo... jak mowiles ze robiles na obozowej to przeciez oni daja dwarancje rok - nie pojechales do nich z reklamacja?

Ja mam od regeneracji (wlasnie stalo sie tak ze zaczela cieknac na zewnatrz - przy okazji okazalo sie ze padniety byl elektromagnes otwierajacy turbine) przejechane 15 tys (pol roku) i wszystko w jak najlepszym porzadku. Ja placilem 900zl - a ciekawe ile nowa?
  
 
Rozumiem, że chemik333 robiłeś to gdzieś w Wawie?

Wymontowywałeś sam turbine, czy robił to ten zakład co regenerował?
  
 
W Trójmieście turbinami zajmuje się znany kierowca i wielokrotny mistrz Polski wyścigów płaskich - Tadeusz Myszkier.
Słyszałem o nim (czyt. jego "robocie") kilka pozytywnych opinii, więc myślę, że warto spróbować. Podaje namiary:

TURBOSPĘŻARKI
(naprawa, wyważanie)
TADEUSZ MYSZKIER
Kolbudy, Wojska Polskiego 50
Tel. 58 682 60 88
0 690 50 17 74

Pozdr.
Eryk
  
 
Cytat:
2006-12-22 14:01:32, chemik333 pisze:
Ej tam Kubo... jak mowiles ze robiles na obozowej to przeciez oni daja dwarancje rok - nie pojechales do nich z reklamacja?



Pewnie dla tego nie pojechałem, bo
Cytat:
....Może dlatego, że był ten nieszczęsny BOX założony.




Acha. Jeszcze jedna rzecz Ostry. Jak już będziesz ją regenerował, to wstaw im cały samochód. Niech turbinkę sami wymontują, zregenerują i założą z powrotem. Bo w razie reklamacji usłyszysz : "reklamacji nie uwzględniamy, bo turbina została źle załozona ".

[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2006-12-22 15:18:29 ]
  
 
Ale mogles wymontowac turbinke i zawiezc im sama - ja zrobilem wlasnie tak (zreszta powiedzieli ze oni nie wymontowuja turbin) - wtedy nie wiedzieliby o zadnym bxie, a Ty po naprawie gwarancyjnej bys wiedzial, zeby boxa zdemontowac
  
 
Jak elektromagnes tzn. do turbimy dochodzi jakaś elektryka jestem w błędzie czy też nie.

Pozdrawiam
  
 
Elektromagnes otwiera i przymyka przepust w turbinie ktorym leci okreslona ilosc spalin dla okreslonych obrotow (dlatego np. na niskich obrotach turbiny prawie nie ma)
  
 
chemik, wastegate sie to nazywa...
na "szybkim" forum była spora dyskusja o regeneracji turbosprężarek, dobrą opinię miała też Ream Poland z Lublina
  
 
A czy ktoś z Was zna jaki typ sprężarki jest w tym silniku?

A propo Myszkiera, znalazłem w necie kilka niezbyt przychylnych opini również, ale w pobliżu są jeszcze do wyboru dwie firmy o których nic nie wiem:


http://www.turbo.cdi.pl/
http://www.fmsztum.hg.pl/
  
 
Apropos turbiny. Regeneracja ma wtedy sens, gdy luz na wałku jest niewielki - sprawdzić czy łopatki wirnika powietrza nie ocierają się o obudowę. Gościu z allegro chciał mi wcisnąć w b.db stanie (jak się ogłaszał)... kompletna ruina.
Regeneracja mojej, polegała na czyszczeniu (piaskowaniu), wymianie "uszczelniaczy", wyważeniu... 800 zł.
Przede wszystkim zakład specjalizujący się w regeneracji turbin powinien mieć do tego odpowiedni sprzęt. Przykładowo, nowa maszyna do wyważania wałków turbiny nie jest duża, a kosztuje tyle, co średniej klasy samochód. Ważne jest również czy zakład ma dostęp do oryginalnych części, a nie wytacza/przetacza sam np. tulei na tokarce... z 55 roku . No i do tego dochodzi jeszcze zabawa w sprawdzanie podciśnień i innych parametrów. Kiepski fachowiec nie naprawi, albo naprawi na któtko turbinę, która ma ~120 tyś obr. przy maksymalnym obciążeniu... "to nie je suszarka"

Zalecenie dla zregenerowanej/nowej turbiny:
- tuż po założeniu turbiny, "kręcić" silnikiem bez odpalania przez około 45 sekund (musi napłynąć do niej olej),
- nie "przemęczać" turbiny na zimnym silniku, do ok. 10 km od odpalenia,
- po normalnej jeździe gasić silnik dopiero po minucie,
- po jeździe w długiej trasie czy autostradzie gasić silnik po 5 min.
- stosować oleje syntetyczne/półsyntetyczne. Mineralny szybko zapiecze turbinę (tworzy nagar).
- sprawdzić czy przypadkiem nie za dużo oleju wypływa z otworu odpowietrzania silnika.
Turbina, dobrze zregenerowana może niekiedy przeżyć karoserię jeżeli jest użytkowana zgodnie z zasadami.

Ponieważ dawno regenerowałem turbinę, więc o ile dobrze sobie przypominam, do 96 r. były to turbiny Gareta, a później stosowali Mitsubishi. Różniły się też kształtem połączenia z kolektorem wylotowym.