Zlacze oktanowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,od jakiegos czasu moj samochod jest zamulony.Gdzies na konkurencyjnym forum wyczytalem ze istanieje cos takiego jak zlacze liczby oktanowej i ze to moze byc wina tego zlacza.Ma ktos z was jakis opis gdzie moge tego u siebie szukac?Bo jakis czas temu rozbieralem wtyczki i czyscialem i moze wtedy cos zle podlaczylem i dlatego tak muli.
moj samochod to 1.3 na gazniku z katalizator3em.pozdrawiam.
  
 
A jak chodzi na wolnych obrotach ???
Zamykasz obrotomierz ???


1,6 16V 1993 żyleta
  
 
takie zlacze istnieje ale nie wiem czy w 1.3 w 1.6 na pewno jest
  
 
no wlasnie..... gdzie to jest? bo z tego co pamietam to ono jest ustawione na 95 chyba.. prawda? a jak jezdze tylko na 100?
  
 
ono jest gdzies przy reflektorze ale gdzie dokladnie i ktorym nie powiem choc WKŁ pisze "......Złącze korektora liczby oktanowej, umożliwiające ten wybór, znajduje się w przedziale silnika na lewym przednim nadkolu."

  
 
Cytat:
2006-12-27 18:50:01, maciobyk22 pisze:
A jak chodzi na wolnych obrotach ??? Zamykasz obrotomierz ??? 1,6 16V 1993 żyleta



przepraszam,ze spytam,ale jaki zwiazek z muleniem ma 'zamykanie obrotomierza' na wolnych obrotach ? mysle nad tym juz dobre 10min i nie pojmuje tej logiki. btw zlacze liczby oktanowej raczej nie jest winne zamulaniu silnika.
  
 
witam
ja mam te złącze tutaj
  
 
i to jest wlasnie to zlacze
  
 
W MKVI to jest złącze do diagnostyki sterownika za pomocą lampki i kodów migowych
  
 
Złacze do diagnostyki silnika raczej nie jest korektorem liczby oktanowej. W moim poprzednim autku na tym złaczu był wyraźny napis pojednej stronie 95, a po drugiej 91

  
 
Nie wiem jak w innych silnikach, ale np w RSie, to złącze miało 4 ustawienia (91 - 95 - 98 - 110) i w zależności od tego ile zary została ta "wtyczka" wyjęta i włorzona zmieniało się ustawienie liczy oktanowej. Ale moim zdaniem to ma nie wiele wspólnego ze złą pracą silnika. Poprostu jak masz złe ustawienie liczy oktanowej do paliwa na którym jeździc to silnik nie będzie w stanie dobrze wykorzystać tych dodatkowych oktanów, ale praca nie powinna się pogoryszyć, a już napewno nie do tego stopnia zeby np nie wkręcał się na obroty
  
 
to foto to samodiagnostyka...

w 1,6 efi z katalizatorem tego złącza nie ma.....
jest w wersji bez
  
 
Potwierdzam. Zlacze na zdjeciu to zlacze diagnostyczne.
  
 
Pozatym kolega pisze ze ma gaźnik z katalizatorem. Nie wiem jak w Fordzie ale w np. Daewoo Tico ma gaźnik+ katalizator. Elektroniki tam jest zero. Jeśli jest faktycznie gaźnik to nie istnieje cos takiego jak selektor oktanów. Wszystko jest zalatwiane mechanicznie przez sam gaźnik