Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() PowerUser Ford Escort kombi Warszawa | 2006-12-28 01:19:04 Witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Essiego kombi '95 1.8 TD. Ostatnio miewam problemy z rozruchem.Chciałbym wymienić pare rzeczy, które nie będą drogie a trochę go odświerzą. W związku z tym mam kilka pytań do każdej części. 1. Aku-jaki najlepiej do diesla? Wiem że liczy się moc rozruchowa ale czy moge dać np. 720 czy to juz przesada? Wogóle to da sie jakoś wymienic klemy czy muszę szukać z płaskimi? Na co jeszcze zwrócić uwagę? 2. Olej-chcę wymienić olej. Ostatnio był mineralny SHPD 15w40. Jaki olej zastosować? Czy isc w taki http://allegro.pl/item151894377_oryginalny_olej_ford_10w_40_najtaniej.html czy lepiej jakiś innej marki? 3. Filtry-które filtry najlepiej wymienić? 4. Rozrusznik-wiem ze cos jest nie tak z rozrusznikiem ale nie wiem co. Gdzie najlepiej to sprawdzic? Czy warto inwestowac w nowy czy wystarczy powymieniac kilka elementów? 5. Co warto jeszcze sprawdzic i wymienic w granicach rozsadku? Świece itp.? 6. W dalszej perspektywie będe przymierzał się do naprawy/wymiany sprzęgła. Na co zwrócić uwagę? Jakiej firmy przy wymianie? Czy są Motorcrafty czy może dobre są Sachtsy? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-12-28 06:36:17
Oryginalnie zalecany jest 71Ah, prąd rozruchowy najlepiej powyżej 640A. Jeśli o mnie chodzi, brałbym akumulator 72Ah/720A...
Mobil Super S 10W40 w moim przypadku bardzo dobrze się sprawdzał. Ile przejechałeś na mineralu? Jeśli niewiele, to szybciutko zmieniaj na półsyntetyk... Turbina będzie Cię za to kochała... A szybkość kręcenia rozrusznika przy znacznych ujemnych temperaturach będzie znakomicie lepsza...
Powietrza, paliwa. Jeśli masz klimę i przeciwpyłkowy, to przeciwpyłkowy też - szyby będą znacznie mniej parowały...
Remont rozrusznika będzie moim zdaniem bardziej opłacalny. Po zakupie używki może się szybko okazać, że wymaga ona również regeneracji i znajdziesz się w punkcie wyjścia...
Ja wymieniałem świece przed każdą zimą niezależnie od stanu, w jakim były. W efekcie mój escort zawsze był zdolny do odpalenia zimą...
Ja w sklepie Forda kupowałem nie motorcrafty, ale Lucasa. Co prawda nie mam już essiego, ale mój kolega właśnie dojeżdża na tym sprzęgle 60kkm i działa bezproblemowo dalej. Różnica w cenie - to Lucasa kosztowało połowę ceny oryginalnego nowego, z tego co pamiętam zapłaciłem niecałe 500PLN... Jakby co, to było ono mniej więcej TAKIE, tyle że do 1.8 TD (też średnica 240mm)... Poza tym - sprawdziłbym rozpylacze, za 200PLN plus regulacja i wymiana (paredziesiąt PLN) może się sporo zmienić in plus jeśli chodzi o poranne rozruchy... [ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-12-28 06:40:13 ] |
![]() Horhe Sympatyk FEFK Citroen Xsara Picasso front wschodni | 2006-12-28 10:02:10 i świat jest piękny ![]() |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-12-28 14:29:41
![]() Moja rada to taka że rozrusznik zregeneruj a jak to opisałem TU |
![]() PowerUser Ford Escort kombi Warszawa | 2006-12-28 14:49:59 Nie ma to jak pomoc fachowców. Dzięki chłopaki wielkie jeszcze raz. |