MotoNews.pl
  

Escort "95 1.8 TD - aku, rozruch, olej...???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Essiego kombi '95 1.8 TD. Ostatnio miewam problemy z rozruchem.Chciałbym wymienić pare rzeczy, które nie będą drogie a trochę go odświerzą. W związku z tym mam kilka pytań do każdej części.

1. Aku-jaki najlepiej do diesla? Wiem że liczy się moc rozruchowa ale czy moge dać np. 720 czy to juz przesada? Wogóle to da sie jakoś wymienic klemy czy muszę szukać z płaskimi? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
2. Olej-chcę wymienić olej. Ostatnio był mineralny SHPD 15w40. Jaki olej zastosować? Czy isc w taki http://allegro.pl/item151894377_oryginalny_olej_ford_10w_40_najtaniej.html czy lepiej jakiś innej marki?
3. Filtry-które filtry najlepiej wymienić?
4. Rozrusznik-wiem ze cos jest nie tak z rozrusznikiem ale nie wiem co. Gdzie najlepiej to sprawdzic? Czy warto inwestowac w nowy czy wystarczy powymieniac kilka elementów?
5. Co warto jeszcze sprawdzic i wymienic w granicach rozsadku? Świece itp.?
6. W dalszej perspektywie będe przymierzał się do naprawy/wymiany sprzęgła. Na co zwrócić uwagę? Jakiej firmy przy wymianie? Czy są Motorcrafty czy może dobre są Sachtsy?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-12-28 01:19:04, PowerUser pisze:
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem Essiego kombi '95 1.8 TD. Ostatnio miewam problemy z rozruchem.Chciałbym wymienić pare rzeczy, które nie będą drogie a trochę go odświerzą. W związku z tym mam kilka pytań do każdej części.
1. Aku-jaki najlepiej do diesla? Wiem że liczy się moc rozruchowa ale czy moge dać np. 720 czy to juz przesada? Wogóle to da sie jakoś wymienic klemy czy muszę szukać z płaskimi? Na co jeszcze zwrócić uwagę?


Oryginalnie zalecany jest 71Ah, prąd rozruchowy najlepiej powyżej 640A. Jeśli o mnie chodzi, brałbym akumulator 72Ah/720A...
Cytat:
2. Olej-chcę wymienić olej. Ostatnio był mineralny SHPD 15w40. Jaki olej zastosować? Czy isc w taki http://allegro.pl/item151894377_oryginalny_olej_ford_10w_40_najtaniej.html czy lepiej jakiś innej marki?


Mobil Super S 10W40 w moim przypadku bardzo dobrze się sprawdzał. Ile przejechałeś na mineralu? Jeśli niewiele, to szybciutko zmieniaj na półsyntetyk... Turbina będzie Cię za to kochała... A szybkość kręcenia rozrusznika przy znacznych ujemnych temperaturach będzie znakomicie lepsza...
Cytat:
3. Filtry-które filtry najlepiej wymienić?


Powietrza, paliwa. Jeśli masz klimę i przeciwpyłkowy, to przeciwpyłkowy też - szyby będą znacznie mniej parowały...
Cytat:
4. Rozrusznik-wiem ze cos jest nie tak z rozrusznikiem ale nie wiem co. Gdzie najlepiej to sprawdzic? Czy warto inwestowac w nowy czy wystarczy powymieniac kilka elementów?


Remont rozrusznika będzie moim zdaniem bardziej opłacalny. Po zakupie używki może się szybko okazać, że wymaga ona również regeneracji i znajdziesz się w punkcie wyjścia...
Cytat:
5. Co warto jeszcze sprawdzic i wymienic w granicach rozsadku? Świece itp.?


Ja wymieniałem świece przed każdą zimą niezależnie od stanu, w jakim były. W efekcie mój escort zawsze był zdolny do odpalenia zimą...
Cytat:
6. W dalszej perspektywie będe przymierzał się do naprawy/wymiany sprzęgła. Na co zwrócić uwagę? Jakiej firmy przy wymianie? Czy są Motorcrafty czy może dobre są Sachtsy? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.


Ja w sklepie Forda kupowałem nie motorcrafty, ale Lucasa. Co prawda nie mam już essiego, ale mój kolega właśnie dojeżdża na tym sprzęgle 60kkm i działa bezproblemowo dalej. Różnica w cenie - to Lucasa kosztowało połowę ceny oryginalnego nowego, z tego co pamiętam zapłaciłem niecałe 500PLN... Jakby co, to było ono mniej więcej TAKIE, tyle że do 1.8 TD (też średnica 240mm)...
Poza tym - sprawdziłbym rozpylacze, za 200PLN plus regulacja i wymiana (paredziesiąt PLN) może się sporo zmienić in plus jeśli chodzi o poranne rozruchy...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-12-28 06:40:13 ]
  
 
Dziękuję kolego za odpowiedź.
Zobaczę jeszcze co powiedzą inni użytkownicy i nie pozostaje mi nic tylko brać się za mojego essiego.

[ wiadomość edytowana przez: PowerUser dnia 2006-12-28 09:58:23 ]
  
 
Niczego więcej się nie dowiesz, w sensie na zadane przez ciebie pytanie. Mariobros wyczerpał temat i niepozostaje ci nic innego jak zastosować się do jego rad. Może z tymi świecami żarowymi rozciągnąłbym się do wymiany co 2 lata ale zainwestował w Beru lub Motorcrafty, u mnie się to sprawdzało natomiast 3 zimy to jak się okazało w bieżącym roku już zadużo
Pamiętaj o filtrze oleju.
  
 
i świat jest piękny
  
 
Akumulator im mocniejszy tym lepszy, ja mam centre futurę. Klemy mozna przerobić, dokupiłem końcówki okragłe i przykreciłem do starych klem, chyba centra produkuje akumulatory równiez z płaskimi klemami. Najlepiej kupić rzeczywiscie bezobsługowy akumulator.

Jeżeli był mineralny to nastepny może byc tylko mineralny bo syntetyki rozpuszczaja nagar i mógłbys zatrzec silnik. Ford zaleca mobil i ja go stosuje. Cena ok 110 zł za 5 litrów. Mój essi na razie przejechał 270 tys. i nie miałem kłopotów z silnikiem ani z turbo.

Przy wymianie oleju tj. co 10 tys.wymieniasz filtr oleju i powietrza a jeżeli tankujesz dobre paliwo to filtr paliwa znacznie rzadziej ja wiem raz na rok, dwa lata.

Rozrusznik, najczęstrze problemy to wytarte szczotki i potrzeba wymiany łożysk. Moim zdaniem trzeba go rozebrac i poddac konserwacji i szkoda kupowac inny. Sp[rawdzic u elektromechanika.

Dobrze jest sprawdzić świece zarowe i końcówki wtryskiwaczy. Wszystko to za jednym razem bo dojście jest takie samo.

Sachs z tego co wiem to bardzo dobra firma i dosyc droga.

Pozdrawiam

Olek

  
 
Cytat:
2006-12-28 09:54:20, Kris75 pisze:
Niczego więcej się nie dowiesz,

jeszcze coś doda Darmcdoman(chociaż już nie ma co dodawać) i cała ekipa fachowców-dieslowców Ci pomogła.
Moja rada to taka że rozrusznik zregeneruj a jak to opisałem TU
  
 
Nie ma to jak pomoc fachowców. Dzięki chłopaki wielkie jeszcze raz.