Siłownik centralnego zamka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam od jakiegos czasu nie dzialal mi silownik centralnego zamka. dzis sie zabralem i wymontowalem go z tylnych drzwi. i teraz mam pilka pytanek:
1) czy silownik a raczej jego "glowka" powinna bez oporow latac w obie strony??
2) czy prad do silownika jest przesylany jedynie podczas zamykania ??
chodzi mi dokladnie o to czy napiecie na kablu pojawia sie tylko w momencie zamykania gdyz jak podlaczylem probowke zrobiona z zarowki to zapalila sie ona tylko w momencie zamykania drzwi ale przy otwieraniu juz nie?
3) ktory wybrac??
- link 1
- link 2

a moze jeszcze inny? czekam na odpowiedz

[ wiadomość edytowana przez: Jabuszko dnia 2007-01-03 22:30:48 ]
  
 
w spoczynku na obu kablach jest masa
w czasie pracy na jednym kabli pojawia się +12V

wg mnie masz przetarty kabelek pomiędzy drzwiami a słupkiem.

Główka oryginalnego siłownika powinna bez oporów dawać się wyciągać i wciskać. W tym z allegro już nie (i jest to wg mnie wada - te tanie nie mają sprzęgiełek i chodzą ręcznie baardzo ciężko)
  
 
co do tych siłowników z allegro to wyglądaje na to ze sa takie same a i ja mam u siebie zamontowany taki najtanszy i dziala bez problemu juz dwa lata-dziury do montarzu pasują idealnie w standardowe otwory wystarczy tylko ten stary pałąk troche wygiąć tak aby pasowal do nowego silownika-caly montaz jest bardzo prosty

Co do pytania kiedy sie pojawia prąd to sprawa jest bardzo prosto a najprostsza juz przy silowniku typu slave-dwa kable:
-podczas zamykania jednym przewodem na silownik przychodzi impuls "+" a podczas otwierania na drugi przewód tez impuls "+"

jesli chcesz wymienić stary silownik z nowym to tylko odcinasz przewody od starego i na krótko łaczysz przewody z nowym -jezeli bedzie działał na odwrót tzn wszystkie dni drzwi się zamkną a tylko te jedne otworzą tzn ze przewody trzeba zamienić

Moim zdaniem wymiana tego siłownika niejest trudniejsza od wymiany żarówki w popielniczce
  
 
Cytat:
2007-01-04 01:58:54, tommi3737 pisze:
Co do pytania kiedy sie pojawia prąd to sprawa jest bardzo prosto a najprostsza juz przy silowniku typu slave-dwa kable: -podczas zamykania jednym przewodem na silownik przychodzi impuls "+" a podczas otwierania na drugi przewód tez impuls "+" jesli chcesz wymienić stary silownik z nowym to tylko odcinasz przewody od starego i na krótko łaczysz przewody z nowym -jezeli bedzie działał na odwrót tzn wszystkie dni drzwi się zamkną a tylko te jedne otworzą tzn ze przewody trzeba zamienić



aha w takim razie musze sprawdzic kabelki bo na jednym sie pojawia + a na drogim nie
Cytat:
Moim zdaniem wymiana tego siłownika niejest trudniejsza od wymiany żarówki w popielniczce



to w popielniczce jest zarowka??
  
 
Cytat:
2007-01-04 08:52:50, Jabuszko pisze:
to w popielniczce jest zarowka??


  
 
Cytat:
2007-01-04 12:06:54, tommi3737 pisze:




a w ktorym miejscu ?? ;p
  
 
Cytat:
2007-01-04 08:52:50, Jabuszko pisze:
to w popielniczce jest zarowka??


nad
w jest jak się ją wyrzuci
  
 
Cytat:
2007-01-04 12:14:09, Jabuszko pisze:
a w ktorym miejscu ?? ;p


jak wyjmiesz popielniczke to w srodku na górze po prawej stronie bedziesz mial taką okrągłą dziurke-ale zeby wymienic tą zarówke musisz wyjąc ten caly element-czyli wykrecic 4 srubki
  
 
Ja miałem problemy kolejno z wszystkimi, z czego najgorsze było wadliwe działanie siłownika od drzwi kierowcy, który oczywiście "zarządza" wszystkimi jako centralny. Wymieniłem wszystkie na te bez sprzęgiełka, dzięki czemu mam święty spokój. Faktem jest, że działają głośniej i słychać wyraźnie otwierania i zamykanie drzwi. Muszę jednak przyznać, że przy starych nieraz nie miałem pewności, czy polecenie pilota faktycznie zostało wykonane, bo działały bardzo cicho. Bywało np tak, że nie domykały się drzwi i po chwili się otwierały bez mojej wiedzy
Polecam wobec tego te tańsze i sprawniej działające jak wiem - mają większy power
Pozdrawiam, Darek.
PS Wszystko zrobiłem w Fox'ie(OK) "na plecach" Polmozbytu(wrrr...) w Krakowie ul. Radzikowskiego.
  
 
Witam, ja tez mam chyba walnięty siłownik, bo nie działa. Chciałem się zapytać te siłowniki co Jabuszko pokazał z allegro to wystarczy wymienic i będzie śmigało. Nie rozbierałem jeszcze drzwi i nie wiem czy to jest to?
  
 
Cytat:
2007-01-06 21:02:34, maru71 pisze:
Witam, ja tez mam chyba walnięty siłownik, bo nie działa. Chciałem się zapytać te siłowniki co Jabuszko pokazał z allegro to wystarczy wymienic i będzie śmigało. Nie rozbierałem jeszcze drzwi i nie wiem czy to jest to?



wiesz przydalo by sie luknac czy prad dochodzi do silownika jesli tak a on nie dziala to znaczy ze walniety

a odnosnie Twojej pytania czy pasuja:

Cytat:
co do tych siłowników z allegro to wyglądaje na to ze sa takie same a i ja mam u siebie zamontowany taki najtanszy i dziala bez problemu juz dwa lata-dziury do montarzu pasują idealnie w standardowe otwory wystarczy tylko ten stary pałąk troche wygiąć tak aby pasowal do nowego silownika-caly montaz jest bardzo prosty



  
 
Te siłowniki to po kolei się zawieszają/zacierają. Można je wyjąć popukać i ruszą (nie zawsze), żeby za chwilę znowu przestały działać. Ja to naprawiłem tak: rozkleiłem obudowę, nawaliłem smaru (nie za dużo, bo ciężej chodzi) i skleiłem z powrotem. Dwa, które naprawiłem w ten sposób rok temu, działają do dzisiaj. Czekam aż padną kolejne.