Spalanie w 318 IS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. jestem nowym klubowiczem i mam prośbę o pomoc do klubowiczy. Mam BMW 318 IS z 92 roku , kupilem ja okolo miesiąca temu w idealnym stanie technicznym (tu mi się naprawdę udało) i udokumentowanym przebiegiem 153 tys. km. Z tego co sie dowiadywałem przed kupnem to autko z tym silniczkiem powinno palic w mieście coś koło 11 l a mi tu wychodzi 13l i wiecej i trzeba powiedzieć ,że strama się jak mogę jeździć oszczędnie (wogóle go nie cisne) i tu taki wynik. Może ktoś z klubowiczów majacy takie autko lub znający się na tym mi podpowie co może być nie tak, czy może ten typ tak ma. Z góry dziex za odpowiedzi.
  
 
Cóż.... trzeba sie z tym liczyć mając BMW
Jest zimno etc a do tego jezdzis po miescie a BMW bardzo nie lubi miasta..
Dzisiaj tankowałem co prawda LPG ale itak wyszło mi własnie po miescie - krótkie odcinki - ponad 16l czyli bez rewelacji jak na mój silniczek
  
 
Cytat:
2005-12-10 17:43:20, mibhell pisze:
Cóż.... trzeba sie z tym liczyć mając BMW Jest zimno etc a do tego jezdzis po miescie a BMW bardzo nie lubi miasta.. Dzisiaj tankowałem co prawda LPG ale itak wyszło mi własnie po miescie - krótkie odcinki - ponad 16l czyli bez rewelacji jak na mój silniczek



No tak wiem że BMW duzo pali tylko, trza kilka rzeczy wyjasnic mowie o benzynie a nie o gazie i po drugie moze i duzo pala ale jak widze pisma ludzi z tym co maja bryki z tym samym silnikiem i oni mowia ze normalnie to jak sie potara czlowiek to w miescie jest 10-11 a dopiero jak sie depnie mocno to powyzej 13 to troche jest dziwne bo jak mowi ja go mega oszczedzam i mam 13l/100 Pb 95. Jak dla mnie to dziwne.
  
 
To faktycznie spory wynik. Ja swoją przez pierwsze dwa miesiące jeździłem na PB i nigdy nie wyszła mi powyżej 10 litrów. Zawsze było to coś międz 9,5 a 10. Teraz mam u siebie sekwencję i jakbym się nie starał nie spali więcej niż 16 litrów gazu (ale tak było tylko wtedy kiedy jazda tzw. od świateł do świateł). Normalnie, a zaznaczam, że jej nie oszczędzam pali w okolicach 12-13 lpg. Więc coś musi być u Ciebie nie tak, tym bardziej, że piszesz, że ją oszczędzasz. Więc ja bym na Twoim miejscu sprawdził świece, filtry, so ndę..
  
 
Moja przy spokojnej jeździe pali 8-10l w mieście!!! Możliwe że masz coś nie tak z przepływomierzem i dlatego tyle paliwa dawkuje komputer
  
 
No właśnie tak też mi się wydaje, że cos tu nie gra. A tak ogólnie to gdzie moge sprawdzić przepływomież i sondę (tylko w serwisie czy u każyego pożądnego mechanika) i jak można to wdzięczny też bym był za info o kosztach takiej diagnostyki bo mówiąc szczerze nie mam zielonego pojęcia gdzie się zgłosić i bardzo potrzebuje helpa, gdyz juz mnie wkurza wywalanie takich kokosów za każdym razem na stacji i przejechanie kilkuset km.
  
 
dla przykladu u mnie w miesice podpiecie e30 2.0L ( i pewnie innych poj ) pod komputer w ASO kosztuje 80zl :/ bo bylem z kolega - bylem i grzecznie wtedy podziekowalismy za taka usluge bo problem prawdopodobniej tyczyl sie zle dobranego mostu do silnika co objawialo sie sporym zuzyciem paliwa...
  
 
mozliwe ze wiecej pali bo jest zima i auto dlugo jezdzi na aut. ssaniu. Auta zima zawsze wiecej pala...!!!
  
 
zgadzam sie z tymi co sądzą ze o tej porze spalanie jest inne! wyższe!
kolego lepiej z pomiarem spalania poczekaj jeszcze troszeczkę, po za tym w miescie BMW pali dużo
  
 
Cytat:
2005-12-11 14:39:48, motokoles pisze:
zgadzam sie z tymi co sądzą ze o tej porze spalanie jest inne! wyższe! kolego lepiej z pomiarem spalania poczekaj jeszcze troszeczkę, po za tym w miescie BMW pali dużo



Nie no jasne dużo zimą ale 13l przy silniku 1.8 i spokojnej jeździe ?????
  
 
Jutro mam zamiar wymienić świece zapłonowe (może to coś pomoże) bo pytałem się poprzedniego właściciela i powiedział że świec nie wymieniał po sprowadzeniu auta ( a sprowadził go w maju) wiec mam wielka nadzieję że tu siedzi problem. Jeśli jednak ktoś ma jakieś dobre rady to proszę się podzielić
  
 
Cytat:
2005-12-11 16:03:40, bodziotx pisze:
Nie no jasne dużo zimą ale 13l przy silniku 1.8 i spokojnej jeździe ?????



róznie to bywa, a i tak swoje musi spalić
  
 
Cytat:
2005-12-11 16:03:40, bodziotx pisze:
Nie no jasne dużo zimą ale 13l przy silniku 1.8 i spokojnej jeździe ?????



Wczesniej napisałem o gazie a jak chcesz to moge o benzynie jak jeszcze gazu nie miałem to moje 1.8 paliło 12-14 przy spokojnej jezdzie!!! jak bym spokojnie nie jezdził to ponizej 12 było ciezko zejsc.. i co twierdzisz ze z moja tez cos nie tak?
Cytat:
Jutro mam zamiar wymienić świece zapłonowe (może to coś pomoże)



Oby chociaz watpie.. a jak filtr paliwa sie ma??Moze tez by go dobrze było wymienic..
  
 
Cytat:
jak jeszcze gazu nie miałem to moje 1.8 paliło 12-14 przy spokojnej jezdzie


12 litrów przy automacie bym jeszcze przełknął ale 14 przy spokojnej jeździe to tak jak już Ci Mibhell mówiłem, nie uważam za normę przy silniku M40...
Mi ten sam silnik w manualu łykał 12 przy maksymalnie ostrej jeździe, przy spokojnej tylko w dół
Pozdrawiam
  
 
Wszytkie filtry mam wymienione. I pytanie jak można sprawdzić sondę lambda?
  
 
u kumpla w is jak miał padniętą sonde to po mieście wciągała 18l pb 95 a ty musisz sie podłączyć pod czarny kabel wychodzący z sądy sąde masz koło skrzyni biegów i zmierzyć napięcia powinno sie zmieniać od 0.1 do 0.9v
  
 
Sprawdziłem sone w serwisie boscha. Wyszło że nie jest sprawna cos tam zbyt ubogą przepuszcza mieszanke (czy cos takiego) i kuka wodna trza bedzie chyba wymienic. Ale tez znowu mechens powiedzile ze gwarancji zadnej nie ma ze po wymianie mi cos pomoze. i tu mega zonk bo mi krzyknal 300 zł za sonde i 50 za instalacje Świec nawet nie wymienilem. Tera to musze na sonde kase wytrzepać. Jak na razie moja przygoda z BMW jest mega kosztowna chociaz takiejh przyjemnosci z jazdy to nie mialem jeszcze zadnym autkiem
  
 
Witam ja mam IS z 97' i moge potwierdzić ze po mieście pali w miare ekonomicznie brykając od 10,4 do 10,7 (wraz z korkami) jak troche dynamiczniej od 4-5 tyś obr. to nie przekroczyłem 11,5 realnego spalania Na trasie miłe zaskoczenie 8,4 l przy ok 120 km/h +/- 10km/h
Mechanik niestety może mieć racje miałem kiedyś podobny problem autko paliło od 2-3 litrów więcej niż powinno i okazało sie że sonda umarła już bardzo dawno temu tylko ktoś przed sprzedaża wykręcił żarówke w desce rozdzielczej i nie świeciła sie kontrolka od silnika(autko też było serwisowane i zadbane) Jeśli chodzi o cene wymiany to iście serwisowa czujnik bez problemu sam założysz wystarczy go kupić i podpiąc kostke Pozdrawiam!
  
 
Kontrolka, a to by miała się jakaś palic? Bo nie wiem. I wogóle jeden koleś mi polecił żeby póki co jak nie kupuje nowej sondy to całkowicie wyłączyć starą I mówił, że spalanie bedzie mniejsze i wszystko bedzie OK. Czy to przypadkiem nie zwali mi czegos w silniku?

[ wiadomość edytowana przez: bodziotx dnia 2005-12-12 18:21:14 ]
  
 
Cytat:
Kontrolka, a to by miała się jakaś palic? Bo nie wiem. I wogóle jeden koleś mi polecił żeby póki co jak nie kupuje nowej sondy to całkowicie wyłączyć starą I mówił, że spalanie bedzie mniejsze i wszystko bedzie OK. Czy to przypadkiem nie zwali mi czegos w silniku?




Znajomy też w is wypiął całkiem sondę i jedyny jaki problem wtedy występuje to falowanie obrotów na biegu jałowym. On się tym nie przejmuje bo na lpg jeździ. o to, że coś się popsuje przy jej wypięci nie masz się co martwić. Kontrolka? Nie każdy model is ją ma.