MotoNews.pl
  

Pytanie o łożyska tył mk6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z łożyskami wymieniłem już z 3 komplety przez rok czasu co musze zrobić by nie huczalo? juz mnie to denerwuje :/ moim zdaniem może być wytarta bieżnia łożyska i moje pytanbie można to dokupic?? Chce wymienić bębny ta "bieznie" to może przestanie huczeć co myślicie o tym?
jakie łożyska orginalne?? prosze o pomoc dzieki
  
 
łożyska z tylu przeciez sa w komplecie z biezniami...
2 lozyska + 2 bieznie...
polecam SKF, i to jest "oryginal" jaki montowali.
  
 
Cytat:
2006-10-22 22:37:34, polityk pisze:
łożyska z tylu przeciez sa w komplecie z biezniami... 2 lozyska + 2 bieznie... polecam SKF, i to jest "oryginal" jaki montowali.



mówisz o tym czyms przykręconym do belki na 4 śruby i sie przykręca nakrętke 30stke to ta "ośka" jest w komplecie??
  
 
ta ośka czyli piasta nie jest w komplecie.
w komplecie są 2 stożkowe łożyska + 2 bieżnie czyli takie pierścienie metalowe.
mogą sie łożyska chyba sypać od lipnej piasty... ale sie nie znam...
  
 
Cytat:
2006-10-22 23:29:20, polityk pisze:
ta ośka czyli piasta nie jest w komplecie. w komplecie są 2 stożkowe łożyska + 2 bieżnie czyli takie pierścienie metalowe. mogą sie łożyska chyba sypać od lipnej piasty... ale sie nie znam...



piasta piasta i jeszcze raz piasta ci sie troszeczke wyrobi i juz huczy
  
 
Jaki jest mniej wiecej koszt wymiany piasty -czyli tej półosi z tego co rozumiem.

Pytam bo przyznam szczerze jeszcze nie wymieniałem tyłu.
  
 
ta ośka to się zwie czop piasty i kosztuje około 400 pln./szt. a sama piasta jest razem z bębnem, do bębna wciskamy bieżnie łożysk i całośc z łożyskami musi się dać nasunąć na czop

czopy są lewe i prawe
  
 
Albo zle montujesz lozyska albo lipnej jakosci albo to i to. Unikaj optimala chuczalo na dzien dobry. Zalozylem 2x tansze CX i jest cisza. Wazne jest ze jak zakladasz juz beben z powrotem to obracasz caly czas kolem i powolutko dokrecasz beben. Lozysko ma szanse sie wtedy prawidlowo ulozyc (nawet 2 łozyska maja ta szanse). JAk za agresywnie dokrecisz to po ptakach. Lozysko dokręcasz na maksa wbrew chorym opiniom ze nie nalezy.

Po pierwsze - nakrętki maja różne gwinty i są takie ze same sie zakręcają bodczas ruchu auta do przodu. Moje bylu tak dokrecone ze kluczem z dzwignią 1 metr nie moglem odkrecic. Poza tym gdy jest regulacja to nakretki sa koronowe zeby je ustawic i zablokowac - tutaj tego nie ma. Nastepny fakt to taki ze podczas dokrecania stozka w innym aucie niz escort kolo najzwyczajniej sie blokuje i nie obraca - w escorcie zawsze sie obraca. Powyzsze wywody potwierdzaja ze lozyska dokreca sie na maksa

  
 
Zgadzam się z przedmówcą jeśli chodzi o technikę mocowania łożysk. Mam jednak pytanko, pewnie to nie będa łożyska ale..:
Zaobserwowałem że jak przyśpieszam na 4 biegu to powyżej 80km/h zaczyna mi coś dość nieprzyjemnie buczeć, po zmianie na 5 bieg buczenie znika i powraca przy przekraczaniu 100km/h. Łożyska to raczej nie będą ale co innego? Odgłoś jest ciężki do zlokalizowania dobiega raczej ogólnie spod auta, ale co to by innego mogło być? Opony? Czy może raczej coś w skrzyni?
  
 
A te bieżnie montuje sie w bęben??
  
 
Tak - dwie bieznie wbija sie dornikiem z mosiądzu (zeby nie zarusowac bieżni) w bęben, koszyki nasmarowane smarem wkłada się potem w bieżnie i zaklada na czop piasty. Krecisz kolem i dokrecasz nakrętkę na maksa
  
 
Cx się posypały po 10000 km w jednym kole , ciekawe czy przypadek czy reguła?


Teraz kupie normalne maszynowe łożyska. Czy macie numery łożysk tylnik do MK6?

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2007-01-09 08:50:28 ]