MotoNews.pl
  

Blad 42

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Co oznacza ten kod oprocz tego ze:Obwód elektronicznej regulacji zapłonu.Za co mam sie zlapac i za co kogo opierd....
Jest to na benzynie jak i na gazie.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: emzik dnia 2007-01-05 10:01:17 ]
  
 
A czy to moze byc wina aparatu zaplonowego???
  
 
Cytat:
2007-01-06 18:38:12, emzik pisze:
A czy to moze byc wina aparatu zaplonowego???



możliwe.

sprawdź najpierw wszelkie połączenia elektryczne, rozbierz aparat zapłonowy, obejrzyj cewkę w aparacie (najlepiej od razu ją wymień)
w aparacie jest moduł - to chyba tranzystor wzmacniający słabiutkie sygnały z cewki zbierającej - chyba nie da się go sprawdzić, tylko trzeba wymienić.
Przy wymianie konieczne jest zapodanie pomiędzy moduł a miejsce gdzie jest przykręcony pastę termoprzewodzącą.
  
 
Cytat:
2007-01-06 19:36:46, Robert_S pisze:
możliwe. sprawdź najpierw wszelkie połączenia elektryczne, rozbierz aparat zapłonowy, obejrzyj cewkę w aparacie (najlepiej od razu ją wymień) w aparacie jest moduł - to chyba tranzystor wzmacniający słabiutkie sygnały z cewki zbierającej - chyba nie da się go sprawdzić, tylko trzeba wymienić. Przy wymianie konieczne jest zapodanie pomiędzy moduł a miejsce gdzie jest przykręcony pastę termoprzewodzącą.


Zauwazylem tez wieksze spalanie na benzynie, a ten tranzystorek jest powszechnie dostpeny ??
  
 
Cytat:
2007-01-06 20:49:46, emzik pisze:
Zauwazylem tez wieksze spalanie na benzynie, a ten tranzystorek jest powszechnie dostpeny ??


to nie jest jakiś tam sobie tranzystorek, tylko całkiem spory moduł zawierający w sobie m.in. tranzystor, przetwornik sygnału sinosoidalnego na kwadratowy, przekaźnik (tak wynika ze schematu)
trzeba wymienić całość, moduł kosztuje zdaje się około 150 pln
  
 
Podjedz na diagnoze tegobledu, bedzie jakas dokladniejsza interpretacja bo ta to se mozna w buty wsadzic. No i jesli przetwarza sygnal z sinusoidalnego na kwadratowy to oscyloskopem podjerzewam ze da sie go sprawdzic.


[ wiadomość edytowana przez: maskekk dnia 2007-01-08 18:35:20 ]
  
 
Cytat:
2007-01-08 18:33:58, maskekk pisze:
Podjedz na diagnoze tegobledu, bedzie jakas dokladniejsza interpretacja bo ta to se mozna w buty wsadzic. No i jesli przetwarza sygnal z sinusoidalnego na kwadratowy to oscyloskopem podjerzewam ze da sie go sprawdzic. [ wiadomość edytowana przez: maskekk dnia 2007-01-08 18:35:20 ]



Mozliwe ze juz znalazlem problem.Otoz od jakiegos czasu jezdze bez komputera lpg(uszkodzil sie) i zauwazylem ze jeden z przewodow ktore ida do aparatu jest odlaczony(bialo fioletowy) i idzie przez komp lpg a potem spowrotem do aparatu prawdopodobnie przez jakis przekaznik lub cos innego.Dzisiaj go polaczylem jak fabryka zrobila i zobacze jak to bedzie.
Moze mi ktos napisac poco komp lpg bral jakis sygnal z aparatu??
PS.Niedlugo przesiadka na bingo M
  
 
Cytat:
2007-01-09 10:20:23, emzik pisze:
Mozliwe ze juz znalazlem problem.Otoz od jakiegos czasu jezdze bez komputera lpg(uszkodzil sie) i zauwazylem ze jeden z przewodow ktore ida do aparatu jest odlaczony(bialo fioletowy) i idzie przez komp lpg a potem spowrotem do aparatu prawdopodobnie przez jakis przekaznik lub cos innego.Dzisiaj go polaczylem jak fabryka zrobila i zobacze jak to bedzie. Moze mi ktos napisac poco komp lpg bral jakis sygnal z aparatu?? PS.Niedlugo przesiadka na bingo M



Wg mnie komp lpg brał z aparatu impulsy dla określenia obrotów silnika.
  
 
Cytat:
2007-01-09 10:20:23, emzik pisze:
Mozliwe ze juz znalazlem problem.Otoz od jakiegos czasu jezdze bez komputera lpg(uszkodzil sie) i zauwazylem ze jeden z przewodow ktore ida do aparatu jest odlaczony(bialo fioletowy) i idzie przez komp lpg a potem spowrotem do aparatu prawdopodobnie przez jakis przekaznik lub cos innego.Dzisiaj go polaczylem jak fabryka zrobila i zobacze jak to bedzie. Moze mi ktos napisac poco komp lpg bral jakis sygnal z aparatu?? PS.Niedlugo przesiadka na bingo M



Ok i problemem okazal sie aparat zaplonowy.Otoz jak sie wsluchiwalem to jak by cos w nim ocieralo w srodku lub cos w tym stylu, troche popukalem w niego pokrecilem i narazie jest ok.Tak wiec czeka mnie niedlugo czyszczenie i wymiana co niektorych komponentow.
Pozdrawiam i dzieki za kazda pomoc.
  
 
A po co mu te impulsu jesli instalka nie jest sekwencyjna ? m sie wydaje ze bral poporstu plusa z tamtad , albo jakies info ze motor w ogole pracuje o ile mu to potrzebne . MNie wywalilo blad modulu w aparacie po tym jak zrobilem sobie reset wszystkich aktywatorow i parametrow (za pomoca testera). blad wykasowalem i juz jest odbrze wiecej nie powrocil i chuj wie o co mu chodizlo
  
 
Cytat:
2007-01-14 22:40:37, maskekk pisze:
A po co mu te impulsu jesli instalka nie jest sekwencyjna ? m sie wydaje ze bral poporstu plusa z tamtad , albo jakies info ze motor w ogole pracuje o ile mu to potrzebne . MNie wywalilo blad modulu w aparacie po tym jak zrobilem sobie reset wszystkich aktywatorow i parametrow (za pomoca testera). blad wykasowalem i juz jest odbrze wiecej nie powrocil i chuj wie o co mu chodizlo



impulsy komp lpg II gen potrzebuje z 2 powodów:
1. tak przypuszczasz lpg musi wiedzieć że silnik pracuje (w momencie braku impulsów, czyli zatrzymania silnika zamykany jest dopływ gazu)
2. przełączanie na gaz ma miejsce przy określonych obrotach (większość instalek pozwala dowolnie ten próg ustawić)