Ritmo abarth 130 TC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam możliwość kupienia silnkia 2.0 DOHC z Fiata ritmo abarth 130 TC. Aktualnie silnik ten jeździ w polonezie i współpracuje ze skrzynią od argenty.
Prosze o rade
Co warta jest taka jednostka? jak wygląda sprawa jej eksploatacji i niezawodności...czy są problemy z częściami do tego cuda..no i czy warto to kupic i wsadzić do kanta - o ile wogóle się da
  
 
hmmm... dac sie da napewno...jezeli jest zdrowa to warta jest sporo
  
 
to ten dohc z kremowego borewicza??
2.0 z ritmo 130TC na pojedyńczym gaźniki to tylko troszke doprężony zwykły 2.0 , cała magia ritmowego silnika to podwójne poziome gaźniki , większe zawory ssące , troche lepsze wałki , a w borewiczu zdaje się są zwykłe wałki z gaźnikowca ,pojedyńczy gaźnik z poloeza , aparat zapłonowy w bloku , nie wiadomo też jakie są zawory w głowicy .

jeśli ten motor jest w polonezie to wsadzić go do kanta to prawie plug&play - pod warunkiem że bierzesz od gości wszystko .

reste info na temat tych silników i swapa znajdziesz za pomocą wyszukiwarki .
  
 
ritmo to przednio popedowka wiec niema mocowania atlka z
prawej strony (wydech) jedynie moze byc dokrecane
od tego zacznij i nr silnika bo moze byc tak jak mowi Blady
  
 
Jeśli to ten Borek z Sosnowca, który w zeszłym roku startowal w tychach, to kojarze go, kojarze też że z odejścia było mu bliżej do 1,5 niz 2.0.
  
 
Dobrze kojazycie..to ten polonez
Co do sprintu w Tychacz to byl tam..ale wtedy nie jechal na abarthcie tylko na zwyklym 2.0 DOHC.

Blady to doradź (jak wiesz co to za silniczek) czy warty jest zachodu.Co do walków to sie dowiem i napisze..a gażniek jest napewno polonezowski. Co znaczy ze ten aparat zaplonowy jest w bloku?..Gdzies na zdjęciach widzialem ze w ritmo jest w glowicy..mam racje?

A o co chodzi z tymi numerami..sprawdzic po numerach czy to faktycznie jest taki silnik jak mowi? Co do alternatora to nie wiem jak to tam wyglada..ale napewno przy okazji zobacze..wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu ze wsadzeniem do kanta..jedynie moze byc problm z wydechem bo w polonezie jest wiecej miejsca w komorze.

No i jak wyglada sprawa eksploatacji takich jednostek...często się psują?..jak już się psują to czy są jeszcze do nich części?
  
 
jesli silnik bedzie mial numery zaczynajace sie od 138AR000.... {1600ccm} lub 138AR1000{2.0 125tc} lub 138AR2000{2.0 130tc} to jest szansa ze chociaz blok pochodzi z abartha, z tym ze nie ma to akurat na nic wplywu
  
 
Jeśli ma polonezowski gaźnik to lipa troszku. Tak jak napisał Blady - istotą takiego "powera" 130tc były poziome gaźniki. Chociaż na takim 2.0 ze zwykłym gaźnikiem i tak będzie się lepiej zbierał niż na 1.5
  
 
Cytat:
2007-01-13 18:58:37, 130TC pisze:
Jeśli ma polonezowski gaźnik to lipa troszku. Tak jak napisał Blady - istotą takiego "powera" 130tc były poziome gaźniki. Chociaż na takim 2.0 ze zwykłym gaźnikiem i tak będzie się lepiej zbierał niż na 1.5

tyle ze gaznik poloneza to proteza orginalnego gaznika. Juz lepiej poszuka orginalnego gaznika od 2.0 (weber 34 ADF) lub gaznika webera z dwulitrowej sierry OHC