MotoNews.pl
  

Po założeniu sportowych sprężyn sciąga na lewo..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem, założyłem sportowe sprężyny i po ich założeniu od razu zauważyłem że samochód ściąga na lewą strone,najgorzej jest przy ruszaniu trzeba mocno trzymać kierownice bo inaczej to od razu ucieka w lewo,byłem na zbieżności i koleś mi ją ustawił ale powiedział że lewe koło jest bardzo minimalnie cofnięte i że nie powinno to byc odczuwalne,ale zastanawia mnie fakt że na poprzednich sprężynach było ok,samochód jest niższy na tych spręzynach o jakies 4 cm ale czy moze to mięc jakiś wpływ na to że sciąga?
  
 
jesli to sprezyny marki Jamex albo inne podobne z allegro za 300zl to niestety bedziesz musial sie przyzwyczaic.. a jesli nie to sprawdz czy sa prawidlowo zmontowane i zamontowane w nadkolu mcpersony..
  
 
a kupiłeś nowe springi czy używki?
  
 
auto jest niżej, półosie, wachacze są pod innymi kątami i moga się takie rzeczy dziać. po za tym sworznie są w dobrym stanie, maglownica również???
  
 
Przed tem tez miales cos nie tak ,ale ustawienia katow (roznych) byly inne i nie robilo to roznicy na danym uszkodzonym elemencie.
  
 
Maciek701 czy wiesz co to za firma Jamex?Jak wszyscy tuningowali DF125p I 126p oklejajac szachownica to Jamex robil graty wysokiej jakosci za spore pieniadze.Ale na nieszczescie przejal ja inny koncern i z czasem logo Jamex zaniklo.Ja mam wlasnie sprezyny tej firmy i jestem zadowolony bardzo podobnie jak 2 moich kolegow.Trzeba zrobic geometrie od podstaw uwzgledniajac pochylenia(negatyw) i prowadzi sie jak piesek salonowy
  
 
Cytat:
2007-01-11 21:43:35, EltonRST pisze:
Trzeba zrobic geometrie od podstaw uwzgledniajac pochylenia(negatyw)



możesz powiedzieć co oznacza że trzeba zrobić geo z uwzględnieniem pochylenia??
dane do ustawienia geometrii są jedne - nie widziałem jeszcze żadnyj książki która by pisała że po obniżeniu należy nastawy zmienić na takie lub inne


[ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2007-01-12 09:16:36 ]
  
 
Po prostu niektórzy lubią pisać tak że sami niewiedzą o co chodzi
  
 
Cytat:
2007-01-12 09:05:48, slawas1 pisze:
możesz powiedzieć co oznacza że trzeba zrobić geo z uwzględnieniem pochylenia?? dane do ustawienia geometrii są jedne - nie widziałem jeszcze żadnyj książki która by pisała że po obniżeniu należy nastawy zmienić na takie lub inne [ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2007-01-12 09:16:36 ]



koledze Eltonowi chodzilo chyba o to,ze obnizajac auto staje sie rozbiezne, poniewaz zmieniaja sie katy w zawieszeniu. trzeba jechac to 'wyrownac' na zbieznosci.
  
 
Na razie mogę tylko pogdybac bo nie wiem czy kolega wymieniał coś jeszcze oprócz sprężyn. A to mogło mieć decydujacy wpływ na prowadzenie sie auta. Całkowicie zgodze sie ze stwierdzeniem Seby że czasami dwa uszkodzone elementy niejako niweluja błąd i auto bedzie sie jakoś prowadzić np: sanki silnika wygięte delikatnie w odwrócone U i zagięty na dół wachacz (chociaz to sa sytuacje żadkie jednak nie mozna ich wykluczyć), a po wimianie jedengo elementu na nowy problem dopiero sie pojawi.
I nna sprawa to może być wada nowych elementów ,wykonanie niskiej jakości i nieodpowiednie wymiary (springi moga byc różnej długości lub mieć inne ugięcie co także źle ustawi auto na ziemi)
No i jeszcze najważniejsze ja koniecznie zaczłąłbym od sprawdzenia luzu na kole. Postaw samochód na lewarku i poruszaj kołem lewym potem prawym w dwóch płaszczyznach. Najczęstsze luzy to na końcówce drążka kierowniczego (lub w maglownicy ) i na końcówce wachacza. (lub zerwane tuleje gumowe w wachaczu)
Zaś po tym zdejmij koła z przodu daj je wyważyć i popraś by sprawdzono czy felgi nie sa krzywe.
Czasem guz na oponie lub podgieta felga także powoduja ze kiedy puscisz kierownice auto ucieka w jedna strone.
Pozdrawiam
  
 
On driver mysle ze jestes na tyle swiadomy ze nie zawsze sie da zrobic kat pochylenia kola(np. u mnie).Dlatego do negatywu trzeba dobrac stosowna geometrie.Po niezlej glebie negatyw nie miesci sie w zakresie fabrycznym wiec dane z ksiazki mozesz sobie...poczytac przed snem