Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Wojtas179 Escort mkVI cabrio Radom | 2007-01-11 17:26:54 mam taki problem, założyłem sportowe sprężyny i po ich założeniu od razu zauważyłem że samochód ściąga na lewą strone,najgorzej jest przy ruszaniu trzeba mocno trzymać kierownice bo inaczej to od razu ucieka w lewo,byłem na zbieżności i koleś mi ją ustawił ale powiedział że lewe koło jest bardzo minimalnie cofnięte i że nie powinno to byc odczuwalne,ale zastanawia mnie fakt że na poprzednich sprężynach było ok,samochód jest niższy na tych spręzynach o jakies 4 cm ale czy moze to mięc jakiś wpływ na to że sciąga? |
![]() Misjek Ford Escort Mk6 Zielonki - Kraków | 2007-01-11 20:03:22 a kupiłeś nowe springi czy używki? |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-01-11 21:40:00 Przed tem tez miales cos nie tak ,ale ustawienia katow (roznych) byly inne i nie robilo to roznicy na danym uszkodzonym elemencie. |
![]() EltonRST RS TURBO MK4 Tarnów | 2007-01-11 21:43:35 Maciek701 czy wiesz co to za firma Jamex?Jak wszyscy tuningowali DF125p I 126p oklejajac szachownica to Jamex robil graty wysokiej jakosci za spore pieniadze.Ale na nieszczescie przejal ja inny koncern i z czasem logo Jamex zaniklo.Ja mam wlasnie sprezyny tej firmy i jestem zadowolony bardzo podobnie jak 2 moich kolegow.Trzeba zrobic geometrie od podstaw uwzgledniajac pochylenia(negatyw) i prowadzi sie jak piesek salonowy |
![]() on-driver Sympatyk FEFK Corrado Wrocław | 2007-01-12 09:10:58 Po prostu niektórzy lubią pisać tak że sami niewiedzą o co chodzi ![]() |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-01-12 09:26:53
koledze Eltonowi chodzilo chyba o to,ze obnizajac auto staje sie rozbiezne, poniewaz zmieniaja sie katy w zawieszeniu. trzeba jechac to 'wyrownac' na zbieznosci. |
![]() Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2007-01-12 13:13:37 Na razie mogę tylko pogdybac bo nie wiem czy kolega wymieniał coś jeszcze oprócz sprężyn. A to mogło mieć decydujacy wpływ na prowadzenie sie auta. Całkowicie zgodze sie ze stwierdzeniem Seby że czasami dwa uszkodzone elementy niejako niweluja błąd i auto bedzie sie jakoś prowadzić np: sanki silnika wygięte delikatnie w odwrócone U i zagięty na dół wachacz (chociaz to sa sytuacje żadkie jednak nie mozna ich wykluczyć), a po wimianie jedengo elementu na nowy problem dopiero sie pojawi.
I nna sprawa to może być wada nowych elementów ,wykonanie niskiej jakości i nieodpowiednie wymiary (springi moga byc różnej długości lub mieć inne ugięcie co także źle ustawi auto na ziemi) No i jeszcze najważniejsze ja koniecznie zaczłąłbym od sprawdzenia luzu na kole. Postaw samochód na lewarku i poruszaj kołem lewym potem prawym w dwóch płaszczyznach. Najczęstsze luzy to na końcówce drążka kierowniczego (lub w maglownicy ) i na końcówce wachacza. (lub zerwane tuleje gumowe w wachaczu) Zaś po tym zdejmij koła z przodu daj je wyważyć i popraś by sprawdzono czy felgi nie sa krzywe. Czasem guz na oponie lub podgieta felga także powoduja ze kiedy puscisz kierownice auto ucieka w jedna strone. Pozdrawiam |
![]() EltonRST RS TURBO MK4 Tarnów | 2007-01-12 16:31:16 On driver mysle ze jestes na tyle swiadomy ze nie zawsze sie da zrobic kat pochylenia kola(np. u mnie).Dlatego do negatywu trzeba dobrac stosowna geometrie.Po niezlej glebie negatyw nie miesci sie w zakresie fabrycznym wiec dane z ksiazki mozesz sobie...poczytac przed snem ![]() |