Zestawik CB plus uchwyt klapy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chcialbym sprawic sobie do auta seat toledo(sedan) zestaw CB, ale nie chcialbym dziurawic auta. Alternatywa jest uchwyt klapowy. Na allegro znalazlem uchwyt SF-40, President KF-150...
Zalezy mi zeby kabel nie byl przytrzaskiwany przez klape. Czy te uchwyty mi to umozliwia? Wzialbym magnesowke ale zawsze kable idzie przez okno, albo przytrzaskuje drzwiami i dlatego chcialbym tego uniknac.

Przy okazji prosze poleccie mi jakas dobra i niedroga antene.
Radyjko to juz wiem prawie ?! UNIDEN 510 albo 520. Napiszcie czy opcja RF Gain jest przydatna. Korzystalem przez jakis czas w aucie sluzbowym z Unidena 510 i bylo ok, a nie wiem czy RF Gain jest wazny.
  
 
RF-Gain bardzo bardzo przydatny w miescie przy duzym zageszczeniu ruchu w eterze SQ wycina tylko do jakiegos poziomu jak cos ma mocniejszy sygnał i przebije sie przez ustawienie sqercza to wpada wszystko łacznie z szumami itd a rf-gain zmniejsza czułosc radia wiec ponizje ustawien rf nic nie wychodzi na głosnik nawet jesli pozniej sygnał jest silniejszy to wchodzi tylko ten silniejszy
chciałem to napisac łopatologicznie zrozumiale dla laika
kazdy jeden kabel na rancie klapy drzwi czy czym kolwiek innym od dziury w dachu bedzie gdzies przytrzaskiwany chyba ze wyprowadzisz go nazwenatsz jakas dzura

jaki chcesz miec zasieg na antenie bo to w 99% zalezy od anteny wtedy cos doradzimy zerknij na zestawienie anten na samej gorze tego forum
  
 
RF-Gain tak jak napisał mój przedmówca przydatny w mieście, w trasie praktycznie bezużyteczny, czyli decyzję podejmij na tej podstawie
Uchwyt tzw. klapowy nie jest tak bezinwazyjny jak się wydaje.
Po pierwsze musisz zapewnić antenie masę, a więc śrubki którymi przytwierdzasz uchwyt muszą przejść przez lakier do gołej blachy. Po drugie taki uchwyt "pracuje", czyli zawsze trochę się rusza zostawiając jakieś slady, czy to w postaci zmatowiałego lakieru czy innych otarć i uszkodzeń. Piszę to z własnego doświadczenia bo sam używam takiego uchwytu i gdybym wcześniej wiedział, że tak czy siak nie obejdzie się bez "uszkodzeń powłoki lakierniczej" () to chyba zdecydowałbym się na dziurkę I zasięg lepszy i raz na zawsze kłopot z głowy
  
 
Dzieki za info (bardzo istotne uwagi z reszta ) Juz bylem zdecydowany na uchwyt, ale jak piszesz ze trzeba siedo lakieru przebijac i ze sie niszczy lakier to szkoda mi troszke.
W takim razie chyba sie na magnes zdecyduje. Co byscie polecili mi z magnesowek?? Ja chyba biore pod uwage glownie WILSON LITLLE WILL. Czy to dobry wybor? Swego czasu korzystalem z Presidenta ML-145 w sluzbowym aucie, ale za dluga ta antena. Potrzebuje jakas nie za duza 100-130cm. Taki zestawik antymiskowy.
A moze Hustler albo jakis President???A moze Sirio AS 100 MAG ???
Z gory thnx za wszelkie uwagi
pozdr
endrju

[ wiadomość edytowana przez: endrjub dnia 2007-01-10 21:53:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: endrjub dnia 2007-01-10 22:11:07 ]
  
 
Wilson Little Will i Sirio AS 100 Mag to dwie dobrze wykonane antenki. Polecam ci jak najbardziej
  
 
Dzieki, chyba sie zdecyduje na Wilson Little Will
Pozdr
  
 
Cytat:
2007-01-10 12:12:57, MacTB pisze:
RF-Gain tak jak napisał mój przedmówca przydatny w mieście, w trasie praktycznie bezużyteczny, czyli decyzję podejmij na tej podstawie Uchwyt tzw. klapowy nie jest tak bezinwazyjny jak się wydaje. Po pierwsze musisz zapewnić antenie masę, a więc śrubki którymi przytwierdzasz uchwyt muszą przejść przez lakier do gołej blachy. Po drugie taki uchwyt "pracuje", czyli zawsze trochę się rusza zostawiając jakieś slady, czy to w postaci zmatowiałego lakieru czy innych otarć i uszkodzeń. Piszę to z własnego doświadczenia bo sam używam takiego uchwytu i gdybym wcześniej wiedział, że tak czy siak nie obejdzie się bez "uszkodzeń powłoki lakierniczej" () to chyba zdecydowałbym się na dziurkę I zasięg lepszy i raz na zawsze kłopot z głowy



MacTB napisales ze musze sie wkrecic ze srubkami do golej blachy aby zapewnic mase antenie, a jak to jest z uchwytem mocowanym w autach kombi do relingów?? Przeciez tam mocuje do plastikowych relingow plastikowy uchwyt i zadnej masy tam nie ma. Jak to jest z tym???
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-12 11:17:41, endrjub pisze:
MacTB napisales ze musze sie wkrecic ze srubkami do golej blachy aby zapewnic mase antenie, a jak to jest z uchwytem mocowanym w autach kombi do relingów?? Przeciez tam mocuje do plastikowych relingow plastikowy uchwyt i zadnej masy tam nie ma. Jak to jest z tym??? Pozdrawiam



Mówiąc szczerze nie miałem nigdy do czynienie z plastikowym relingiem.
Miałem auto kombi i relingi były z aluminium i wydaje mi się, że w większości aut też tak jest.
Uchwyt relingowy też pewnie nie jest plastikowy (nie wiem, nie miałem ), tak samo jak klapowy, który na plastikowy wygląda, a w środku jest metal.
Masa musi być, tak to jest skonstruowane i tak to działa, bez masy nie ma prawidłowej pracy anteny.
Jeśli auto ma plastikowy reling lub plastikowy dach (tak jak np. Renault Espace) to trzeba kombinować inaczej, nie ma innego sposobu.
Nawet magnesówka ma masę, ale uzyskaną przez indukcję.
Zwykła antena musi mieć bezpośrednie połączenie elektryczne z karoserią, musi być zmasowana za pomocą przewodnika.
Owszem, można odizolować antenę od masy, ale efekt tego będzie taki jak czasem widać po postach na forum - szumy, słaby zasięg, ogólnie fatalna praca zestawu...
Pozdrawiam!
  
 
Dzieki za rzeczowe wyjasnienie Właściwie to mam sedana, a nie kombi i wydawalo mi sie ze relingi sa plastikowe
Tak czy inaczej uchwyty wkladam miedzy bajki i dzisiaj juz zamawiam magnes - Wilson Little Will.
Jeszcze tylko waham sie czy Uniden 510 czy 520, ale w sumie to bede uzywal radia tylko w trasie wiec regulacja czulosci nie jest tu decydujacym warunkiem. Wiec chyba jednak Uniden 510.
A tak na marginesie to ostatnio zapytalem kolesia w sklepie z akcesoriami cb i on powiedzial mi se Unideny to straszny syf, bo ostatnio pchali do srodka unidenow slabe podzespoly i INTEKi juz sa lepsze )) No ale kazdy chwali to co ma na magazynie
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-12 11:58:30, endrjub pisze:
Dzieki za rzeczowe wyjasnienie


Nie ma za co, starałem się
Cytat:
Właściwie to mam sedana, a nie kombi i wydawalo mi sie ze relingi sa plastikowe Tak czy inaczej uchwyty wkladam miedzy bajki i dzisiaj juz zamawiam magnes - Wilson Little Will.


Bardzo dobry wybór, jeśli tylko kogoś stać na około 50 zł więcej niż Hustler to myślę, że warto i Wilson zbiera same pozytywne opinie
Cytat:
Jeszcze tylko waham sie czy Uniden 510 czy 520, ale w sumie to bede uzywal radia tylko w trasie wiec regulacja czulosci nie jest tu decydujacym warunkiem. Wiec chyba jednak Uniden 510.


No to już jest kwestia bardzo indywidualna, kto co lubi.
Ja świadomie zmieniłem radio z U520 na U510. Ot taki kaprys, przemyślany minimalizm
Cytat:
A tak na marginesie to ostatnio zapytalem kolesia w sklepie z akcesoriami cb i on powiedzial mi se Unideny to straszny syf, bo ostatnio pchali do srodka unidenow slabe podzespoly i INTEKi juz sa lepsze ))


No z tym to się na pewno nie zgodzę. Mam Unidena z ostatniej serii, wyprodukowany w Chinach, sprowadzony przez firmę, której nazwy nie wymienię... Zmierzam do tego, że jeśli były partie lepsze i gorsze, w co trochę wątpię, to mój miałby być z tej najgorszej. Mam porównanie z Intekiem, miałem model MB-45, miałem też styczność z nowym M-490 i oba miały zdecydowanie gorszą jakość odbioru niż Unideny. Zdecydowanie gorsze filtry przez co więcej szumów. Inteki to bogato wyposażone, nienajgorsze radia za małe pieniądze, ale na pewno nie dam sobie wmówić, że lepsze od Unidenów
Cytat:
No ale kazdy chwali to co ma na magazynie


Też myślę, że w tym trzebaby się dopatrywać takiej opinii o Uni.
Ja za to kiedyś u autoryzowanego przedstawiciela Presidenta usłyszałem, że Uniden to to samo, a wręcz, że to President pochodzi od Unidena a nie odwrotnie... Nie wiem jak jest naprawdę, ale to dowodzi, że ile ludzi tyle opinii
Cytat:
Pozdrawiam


Również pozdrawiam!
  
 
Jak rozkrecisz Presidenta to na plycie glownej ukaze sie twym oczom logo Uniden