Dwa problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. ABS
Wiem że ten temat był już wałkowany ale nie spotkałem takich objawów więc ....... : czy to możliwe że uszkodzony przegub (zewnętrzny) spowodował błąd ABS-u ? Błąd ten wyskakuje zawsze po ok 90 sek jazdy obojętnie z jaką prędkościa się jedzie a pierwszy raz wyskoczył jak przekroczyłem 160 km/h jadąc z pełnym obciażeniem i od tego momentu wyskakuje cały czas. Co do przegubu to się nie upieram może to łożysko bo szumi nie stuka (czasem sporadycznie ale to b. rzadko stuka), rzecz dzieje się tylko przy skręcie w lewo (ew. jazda "szlaczkiem" lub ósemką ale wtedy również tylko przy skręcie w lewo) brak jest wyczuwalnych luzów na kole. Przed wystąpieniem tego błędu (w czasie tych 90 sek.) ABS działa tylko jest b. czuły tzn włącza się przy każdym hamowaniu.
2. Klima
Miałem przerwaną rurkę od klimy przy samej sprężarce - czy trzeba przed nabiciem dolać jakiegoś oleju ? Jeśli tak to jakiego, ile i jak to zrobić ? oraz jak sprawdzić poziom ? Podczas nabijania klimy powiedziano mi że nieszczelny układ klimatyzacji powoduje wyssanie oleju znajdującego się w obiegu lub w samej sprężarce.
Zrezygnowałem z nabicia klimy i czekam na Wasze opinie ...
Pozdrawiam !!
  
 
1.
Sprawdź, czy masz taką samą wielkość opon na każej osi, oraz takie samo ciśnienie w nich. Różnice powodują inną prędkość obrotową ... a dalej to już znając zasadę działania ABS sam wydedukujesz.
2.
Nie wiem.
  
 
a ja tak dla ciekawosci - ile kosztuje nabicie klimy ?? na razie mam w samochodzie jak w lodowce ale... wole wiedziec
  
 
Cytat:
2003-05-27 19:10:05, Cwikus pisze:
a ja tak dla ciekawosci - ile kosztuje nabicie klimy ?? na razie mam w samochodzie jak w lodowce ale... wole wiedziec




Od 150 zł.
  
 
Cytat:
Od 150 zł.


Zoltar chyba u "speca" od lodówek Polar
Ja nie znalazłem taniej niż 180 PLN a obdzwoniłem pół śląska

GG
  
 
Witam,

Jezeli chodzi o ABS to przyczyny moga byc rozne ale najczestsze to przerwany kabelek od czujnika (jak ruszasz kolami raz styka raz nie). Mozesz to latwo sam naprawic a mianowicie odepnij kabelek od czujnika chwyc za wtyczke i lekko ciagnij.... W miejscu przerwania "wyciagna" ci sie przewody. Potem wystarczy odizolowac skrecic zaizolowac jakas tasma i jezdzisz kolejny rok
Ja mam tak w obu kolach i jest ok.
Najlepeij wczesniej pojechac a komputerek i poprosic o test abs i od razu ci wyskoczy z ktorym kolem jest problem i jaki.
Czasami padaj czujniki (b. rzadko) i taka zebatka ktora jest na piascie (tez niezbyt czesto bo musi doijsc do jej mechanicznego uszkodzenie). Ale na 99% masz przerwany kabelek...
Btw: Test komputera abs przechodzi dopiero po przekroczeniu jakiejs tam predkosci (chyba 7 km/h)

Pozdr
Jadzwin
  
 
Kuba a też miałeś objaw z zadziałaniem ABS-u przy każdym hamowaniu ZANIM ABS zasygnalizuje błąd ? Co do prędkości to jak napisałem : Prędkość nie gra roli. Nie wiem czy to zależy od czasu czy od odległości jaką się przejedzie. Przegub ani łożyska więc nie mają nic do rzeczy ?