Błąd 0340 - proszę o pomoc!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam w mojej omedze zaczęła niedawno świecić lampka kontrolna od silnika. Po odczytaniu błędu okazało się że jest to błąd 0340 czyli "Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu".
Mam pytanie czy to walnięty jest czujnik i po wymianie będzie ok, czy mogło zepsuć się coś innego? Miał ktoś taki problem? Dodam jeszcze że lampka kontrolna świeci najczęściej przy zimnym silniku, jeżeli się zagrzeje i ponownie go zapalę lampka nie świeci.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  
 
Szukaj w wyszukiwarce jak nie jesteś pewny i wymień czujnik jak komp karze.

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Morze rozwiązań ostatecznych Twojego problemu masz TUTAJ

A tymczasem...



Fajnie mam. Walę tablicą i jeszcze mi dziękują
  
 
Cytat:
2006-10-17 09:33:31, stanek39 pisze:
Witam w mojej omedze zaczęła niedawno świecić lampka kontrolna od silnika. Po odczytaniu błędu okazało się że jest to błąd 0340 czyli "Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu". Mam pytanie czy to walnięty jest czujnik i po wymianie będzie ok, czy mogło zepsuć się coś innego? Miał ktoś taki problem? Dodam jeszcze że lampka kontrolna świeci najczęściej przy zimnym silniku, jeżeli się zagrzeje i ponownie go zapalę lampka nie świeci. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.



Mam teraz identyczny problem. Lampka swieci sie na zimnym silniku, wylacze i wlacze silnik jak sie zagrzeje i lampka gasnie, a kody pokazuje mi 0100 i 0340 :/ A dopiero co czujnik wymienialem :/
  
 
Jeżeli sprawdzasz stan błędów zaraz po włączeniu stacyjki to zawsze ten numer błędu będzie ci wyrzucać, ponieważ wał i wałki stoją w miejscu ,a powinni się kręcić.
Prawidłowo powinno się to robić w następujący:
-robisz zworke
-włączasz zapłon i krótko kręcisz silnikiem
-następnie czytasz błędy.

Wiem że nie z każdym oprogramowaniem tak jest , ale w większości przypadków.
  
 
Cytat:
2007-02-19 21:29:32, autoseba pisze:
Jeżeli sprawdzasz stan błędów zaraz po włączeniu stacyjki to zawsze ten numer błędu będzie ci wyrzucać, ponieważ wał i wałki stoją w miejscu ,a powinni się kręcić. Prawidłowo powinno się to robić w następujący: -robisz zworke -włączasz zapłon i krótko kręcisz silnikiem -następnie czytasz błędy. Wiem że nie z każdym oprogramowaniem tak jest , ale w większości przypadków.



Ok, a dlaczego kontrolka sie swieci tyylko na zimnym?
Zaczelo sie tak jak zaczely padac deszcze... i juz tak zostalo, a kiedys juz tu czytalem, ze po deszczu tez komus zaczela swiecic ta kontrolka.
Moze sprobowac odlaczyc akumulator na chwile?
  
 
u mnie bylo to samo, swiecił na zimnym i po deszczu. Z tego co dowiadywałem sie zmiania sie jaka tam opornośc (nie znam sie na tym za bardzo), a na ciepłym silniku jet OK. jak nawet wymieniałes i kupowąłes jeden z tych czujnków na allegro lub w sklepie, co są ok. 70-80 zł to podobno połowa z nich jest walnięta od raZu, a druga pada po 2-3 miesiącach.
Pozdrawiam
  
 
po prostu sa to marne podróbki czujników siemensa
  
 
Cytat:
2007-02-19 21:43:52, stanek39 pisze:
u mnie bylo to samo, swiecił na zimnym i po deszczu. Z tego co dowiadywałem sie zmiania sie jaka tam opornośc (nie znam sie na tym za bardzo), a na ciepłym silniku jet OK. jak nawet wymieniałes i kupowąłes jeden z tych czujnków na allegro lub w sklepie, co są ok. 70-80 zł to podobno połowa z nich jest walnięta od raZu, a druga pada po 2-3 miesiącach. Pozdrawiam



I co, Tobie przestalo swiecic czy ktos ci to zrobil?
Czujnik mam oryginalny.
  
 
kupiłem czujnik, zmieniłem i jest OK.
  
 
A ile dałeś za czujnik? Pytam orientacyjnie, bo u mnie w sklepach są przeróżne ceny i 'produkcje' a wiem, że w serwisie kosztuje 410zł brutto i chyba podrożał, bo kiedyś ten sam kosztował jakieś 300zł :/
  
 
ok. 200 zl z tego co pamietam (nie w serwisie)
  
 
Dziś rano odebrałem wcześniej zamówiony czujnik za 240zł firmy HELLA z napisem SIEMENS na czujniku i teraz na zimnym żadna kontrolka nie świeci, a stary czujnik rozebrałem i chciałem pokazać światu za co płacimy tyle pieniędzy

  
 
Cytat:
2007-02-19 21:29:32, autoseba pisze:
Jeżeli sprawdzasz stan błędów zaraz po włączeniu stacyjki to zawsze ten numer błędu będzie ci wyrzucać, ponieważ wał i wałki stoją w miejscu ,a powinni się kręcić.



potwierdzam na nie pracującym silniku zawsze będzie ten błąd... wielokrotnie pisano o tym na forum...
  
 
Cytat:
2007-02-27 09:45:06, michcio_007 pisze:
potwierdzam na nie pracującym silniku zawsze będzie ten błąd... wielokrotnie pisano o tym na forum...



W moim przypadku ten błąd miałem nawet przy uruchomionym silniku. Tak jak niżej napisałem wymieniałem czujnik na oryginalny i wszystko wporządku.