Obroty spadają po wciśnięciu sprzęgła...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, po dłużeszej jeżdzie na wyższych obrotach po zatrzymaniu się obroty utrzymują się na około 1100/min a jak wcisnę do oporu sprzęgło i puszczę ( na luzie) to wtedy stabilizują się na około 950/min... czy to normalne czy cos nie tak jezeli cos nie tak to co obstawiacie?? acha no i czasem obroty podczas "miedzybiegu" w czasie jazdy trzymają na 2000/min albo więcej - wtedy pomaga szybki restart stacyjnką
  
 
nikt nie umie nic doradzić?? co się dzieje z klubowiczami tego forum??????????
  
 
może spszęgło ci nierosprzęgla prawidłowo?
  
 
a jak się zachowuje gdy podczas jazdy wciśniesz spszęgło, puścisz gaz , ale trzymając go na biegu?
  
 
Wpisz w wyszukiwarkę "krokowiec". Na 70% może ci to szwankować
  
 
niechcem być upierdliwy ale uważam że to sprzęgło. podczas jazdy nawet po wciśniętym sprzęgle utrzymują się wys. obr. bo silnik jest wspomagany skrzynią a na postoju maleją bo jest na odwrut
  
 
ok dzięki - coś się już dowiedziałem a czy da się jakos sprawdzić prawidłowe działanie sprzęgła?? nie mam problemów z szarpaniem przy wcisnietym sprzegle i wbijaniu biegów ani nic z tych rzeczy...
Acha jeszcze jedno czy podczas jazdy na biegu i puszczeniu gazu szarpie Wam lewarkiem??
  
 
U mnie wtedy lewarek sie delikatnie cofa
  
 
mi tak samo. ale niezbyt mocno
  
 
jakie sprzeglo, co ma piernik do wiatraka?to na 90% krokowy.


Cytat:
2007-01-03 14:09:05, on-driver pisze:
podczas jazdy nawet po wciśniętym sprzęgle utrzymują się wys. obr. bo silnik jest wspomagany skrzynią a na postoju maleją bo jest na odwrut



moze rozwiniesz ta mysl, bo nie rozumiem o co chodzi
  
 
Cytat:
2007-01-04 11:33:29, maciek701 pisze:
moze rozwiniesz ta mysl, bo nie rozumiem o co chodzi



Koledze chodziło zapewne o czujnik prędkości pojazdu w skrzyni, ale tego "na odwrót" to już zinterpretować nie mogę.
  
 
gdy sprzęgło do końca nierozprzęgla to silnik dostaje dodatkowego kopa od kół podczas jazdy nieprawdasz? kiedyś mi gasł na wolnych obrotach gdy puściłem noge z gazu, ale nie podczas jazdy
  
 
Cytat:
2007-01-04 12:07:02, on-driver pisze:
gdy sprzęgło do końca nierozprzęgla to silnik dostaje dodatkowego kopa od kół podczas jazdy nieprawdasz? kiedyś mi gasł na wolnych obrotach gdy puściłem noge z gazu, ale nie podczas jazdy



gdyby sprzeglo nie rozsprzeglalo do tego stopnia, ze kola bylyby dalej napedzane po wcisnieciu go to by byla niezla rzez przy zmienianiu biegow.. a kolega pisze,ze nie ma z tym zadnych problemow, takze odpada

BTW bardzo zadko sie zdarza,ze sprzeglo sie wali w ten sposob... raczej sie slizga, gdy sie konczy, albo samoregulator linki zle pracuje.


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-01-04 12:25:36 ]
  
 
a oco chodzi z tym silniczkiem krokowym
  
 
Cytat:
2007-01-04 12:26:19, on-driver pisze:
a oco chodzi z tym silniczkiem krokowym



silnik krokowy jest to taki by-pass laczacy kolektor dolotowy z rura doprowadzajaca powietrze do silnika z pominieciem przepustnicy. aktywuje sie wowczas,gdy silnik pracuje na jalowym biegu, czyli jest wysprzeglony i utrzymuje obroty na odpowiednim poziomie czyli ok 950 na cieplym silniku. wspolpracuje on z czujnikiem predkosci,ktory z kolei wykrywa czy auto jest w ruchu czy stoi. gdy jedzie automatycznie podnosi on obroty biegu jalowego do ok 1200-1500 w zaleznosci od predkosci jazdy. po calkowitym zatrzymaniu spadaja znow na 900. jest to rodzaj zabezpieczenie przed zgasnieciem silnika na luzie. sam krokowy natomiast jest zaworkiem elektromagnetycznym, ktorym steruje komputer.
  
 
w takim razie to może być to tylko niekoniecznie sam silniczek. trzeba również wźiąść pod uwage np czujnik prędkości
  
 
dlatego tez obstawiam obydwa te elementy proponuje zaczac od czujnika predkosci.
  
 
bo tak na mój wiejski rozum- skoro zawsze ustawia się na te same obroty to silniczek może być wpożo tylko to co nim steruje szwankuje??
  
 
ok tylko dlaczego tak reaguje na wciśnięcie sprzęgła?? zawsze to pomaga "zbić" obroty, więc krokowiec do sprzegła chyba niewiele ma..??

a co z szarpaniem lewarkiem podczas jazdy na biegu i puszczaniem gazu??
  
 
Cytat:
2007-01-04 23:40:00, JoHNY_85 pisze:
a co z szarpaniem lewarkiem podczas jazdy na biegu i puszczaniem gazu??



Byc może zerwana lub naderwana poduszka skrzyni jest efektem ruszania się lewarka, zależy jeszcze jak bardzo Ci sie rusza, pewna tolerancja jest zawsze...