Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-18 21:14:57 moglbym grzebac jakby nie bylo wogle wskazania bo tak bylo rok temu nie bylo dobrego styku na tych kablach. a czy przypadkiem to nie cos z plywakiem? |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-01-18 21:22:02
Zgadza sie-jesli by kable zasniedzialy jak sie to czesto dzieje to by pokazywalo zero-a pelny zbiornik to predzej jakas awaria wskaźnika-przepalony rezystor czy cos-co do zawieszenia plywaka to raczej wątpie-ale wszytsko zalezy od tego ile miales do tej pory wachy w baku Ja na twoim miejscu jezeli to sie stalo dopiero dzisiaj czy wczoraj dalbym sobie spokój chwilowo z naprawami-nawet jezeli nieznasz stanu paliwa a niejeździsz na gazie to mniej wiecej wiesz ile ci pali na 100km a jesli jest to np zawieszony plywak to moze sam sie odblokuje na dniach, lub podczas tankowania Wiec chwilowo niepanikuj tylko odczekaj kilka dni |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-18 21:26:29 masz racje tomi rok temu nie bylo stylu bo nie ma tam zadnej ochrony wzialem to zdjalem nalalem elektrosolu i wytrzymalo. Wahy mialem nie wiecej niz cwiartke zbiornika. I stalo sie to dzis. Poczekam zatankuje ale gdyby nie pomoglo to od czego sie brac o jakim rezystorze mowisz. Jak sie dostane do plywaka?? |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-01-18 21:43:12 Co do rezystora to najprawdopodobniej zasada dzialania wskażnika poziomu paliwa opiera sie na jakims rezystorze-tzn np. masz pełny zbiornik wiec plywak stoi wysoko-wiec oporność sie zmniejsza wiec wskażnik pokazuje wyzej-jezeli mas zmalo wachy to plywak opada a oporność się zwiększa wiec wskaźnik się opuszcza-Lub na odwrót. Ale ....
własnie w tym rzecz ze sam tam raczej nic niewymienisz-nieznasz dokońca budowy czujnika w baku ani wskażnika na zegarach-niemasz do tego żadnych schematów. Więc ani ty ani zaden elektryk sie w to tez bawic niebedzie ja zacząłbym od wyjęcia -po wczesniejszym spuszczeniu benzyny czujnika z baku i sprawdzenia czy sie niezawiesił i wogóle czy tam wszystko wygląda ok-jesli "na oko" usterki niezlokalizujesz to trzeba wymienić w zależności od upodobania czujnik z baku-chyba cos kolo 100zl kosztuje a w następnej kolejności wskaźnika na zegary-cos kolo 50zl- lub na odwrót... jak trafisz to cie bedzie kosztowac tylko jedną część ![]() ![]() |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2007-01-18 21:45:52 a ja bym jednak sprawdzil przewody od czujnika, bo z tego co się orientuję mogł się gdzieś przetrzeć przewód i styka do masy i wlaśnie dlatego pokazuje full |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-18 21:49:01 No dobra sprawdze te przewody, a jak wyjac plywak. od strony siedzenia pasazera sie dostane do niego?? Czy zbiornik musze sciagac?? |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2007-01-18 21:59:20 Do czujnika masz dojście z kanału ![]() Jest zamontowany "od frontu" auta. Z wnętrza dostaniesz się jedynie do pompy paliwa, ale tam niewiele zdziałasz ![]() Chyba że masz zdolności ginekologiczne i potrafisz zrobić remont silnika przez rurę wydechową ![]() |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-01-18 22:16:26 zgadza sie-czujnik wraz z pływakiem jest do odkrecania tylko z zewnątrz auta-jezeli mówisz ze juz kiedys tam psikałes elektrosolem to wlasnie tam gdzie te kabelki wchodzą to jest ta część -bodajze na 3 lub 4 śruby-w zaleznosci od produkcji czy daty produkcji |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-20 19:24:28 Wiecie co dzis to juz zgłupiałem. wczoraj było ok ale dziś to juz moje oczy prawie ze zdziwienia oniemialy. Mianowicie wskazowka na full a rezerwa sie swiecie. a kabelki od zbiornika sa odpowiedzilne za rezerwe i teraz to nie wiem za co sie brac??? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2007-01-20 20:03:28 Tutaj elektryka niczemu nie jest już winna ![]() Tu zawiniła elektronika ![]() Pewnie jakiś rezystor już ma dość. Jego wartość wskazuje minimum paliwa a wskazówka głupieje i pokazuje full ![]() Albo odwrotnie ![]() Pozostaje Ci się albo przyzwyczaić albo poszukać nowego czujnika ![]() A jak masz zdolności elektroniczne to możesz spróbować go rozebrać i poskładać do kupy. Może to tylko "zimny lut" ![]() P.S. a ile paliwa miałeś w baku? Full czy rezerwa? |
![]() JaChomik Klubowy Weteran Honda Civic 1.8 Szczecin/Glasgow | 2007-01-20 20:21:05 Zobacz jeszcze cczy wsuwka co wchodzi z kabelkiem do czujnika poziomu paliwa nie jest skorodowana u mnie zasniedziała i pokazywało fuul a nic nie miałem |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-20 20:42:37
JAK BY BYLA WSUWKA TO BY MI REZERWA NIE ŚWIECIŁA BO TAK MIAŁEM ZESZŁEJ ZIMY.
CZY CZUJNIK JEST W BAKU ??? ILE TAKI CZUJNIK MOŻE KOSZTOWAĆ??
REZERWA |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-01-21 00:37:56 Te dzisiejsze objawy w zasadzie dobrze swiądczą-kontrolka od rezerwy niejest połączona z wskażnikiem poziomu paliwa-u mnie na samym początku jak kupilem auto wskaźnik paliwa dzialal jak chcial-raz dzialal oki a raz pokazywał zero-ale rezerwa zawsze sie w pore zapalała-po wyczyszczeniu kabelka masowego-minusowego kolo baku wszytsko gra
Wiec jak na moje oko 90% diagnoza jest taka że masz walnięty wskąźnik na zegarach-jesli plywak przykłądowo by się zacinał to wtedy rezerwy by tez niepokazywało Koszt tego wskaźnika-jest on zespolony razem z wskaźnikiem temp silnika -to kolo 50-60zl jak dobrze pamiętam mimo wszystko zanim to wymienisz warto zajrzeć pod auto czy wszystko tam w tych przewodach przy baku wygląda ok-czy niesą pozrywane itd.No i przeciscilbym jeszcze ten przewód masowy i sprawdził czy cos sie niezmieni. Ale tak jak powiedziałem wczesniej głównym podejrzanym jest wskaźnik na zegarach. |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-21 16:44:09 wlazlem na kanał z połączeniami jest ok. ja odlacze wskazowka spada. Dalej nie wiem jak to sprawdzic. Pozostaje raczej w ciemno kupić czujnik i zaryzykować. Na tym moja widza się kończy ![]() ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2007-01-21 16:46:05 ] |
![]() SILAN Kia Carnival Skyline Lubin | 2007-01-21 19:52:10 Witam.
Mialem takie cos w poldku jeżdzac na gazie mialem zawsze podobną ilosc paliwa w baku i przetarla sie taka spiralka po ktorej chodzi plywak (rezystor ?? to sie chyba zwie ). ja obstawiam na czujnik w baku. Tez mi wariowala wskazówka a rezerwa miala swoje zlącze na plywaku i swiecila ok. moja rada --- Wymien czujnik w baku. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2007-01-22 18:43:23 Teraz to i ja się podczepię pod ten wontek bo już zgłupłem.
Wczoraj mało pompki nie zajechałem. Wyjechałem paliwo do zera a rezerwa się nie zapaliła. Żarówka w kontrolce jest ok. Wlazłem do kanału i połączenia elektryczne też ok. Swoją drogą to który ten kabelek jest od rezerwy? Jest tam jeden na wsuwkę - raczej masa. I dwa na takie okrągłe bolce, jeden grubszy, drugi chudszy. Wskazówka działa ok ale lampka ni chu...chu. Gdzie szukać przyczyny tej usterki ![]() |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2007-01-22 20:45:43 Mi tez kiedys rezerwa nie swiecila. Nie zwracaj uwagi na te kable. Ale masz racje płaski to masa i zazwyczaj w nim tkwi przyczyna. Zdejmij go. Najlpiej zmień konektora. a ten wystający z baku kikut przejedz papierem ściernym i potraktuj jakimś "KONTAKTEM" do styków. Najlepiej elektrosolem. I powinna zadziałać. A co do tego kótry jest od rezerwy to ten okrągły zewnętrzny blżej komory silnika. Srodkowy to wskazówka. |