Tuleje gumowe stabilizatora - jak wymienić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest duży problem z wymianą tych tulei w omedze B?
Wymiana łączników to jak wiadomo sama przyjemność i sport ale słyszałem że z tulejami jest większy problem.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

PS w wyszukiwarce zero (prócz jednej obietnicy wrzucenia porady )
  
 
Przód czy tył?
  
 
Przód. Zazwyczaj obejmy tulei przykręcane są od spodu do podłużnic lub ramy podsilnikowej, ale w Omie chyba stabilizator jest jakoś inaczej prowadzony, nad poprzeczką ramy podsilnikowej i nie wiem jak z podejściem.
  
 
Cytat:
2007-01-19 15:32:38, Scooby pisze:
Przód czy tył?



Się podłączę.
Poproszę o tył.
  
 
Faktycznie, jest nad ramą i to z przodu i z tyłu.
Jak wyciągałem chłodnicę to były na wierzchu więc nie powinno być kłopotu, a co do tyłu to mam obawy że trzeba będzie opuścić troche belką bo nie bardzo jest podejście na klucz.
  
 
Oblookane... wiem wszystko Może moje obserwacje komuś się przydadzą...

Obejmy przykręcane są od góry do ramy podsilnikowej, a rama - jak wiadomo - do przednich podłuznic. Podejście z zewnątrz teoretycznie jest (po zrzuceniu nadkola z tworzywa i osłony podsilnikowej) ale wyjątkowo parszywe i mam przeczucie że klucz może objechać.
Podejście drugie: od komory. Śruby widać, ale ciasnota niemożebna, potrzebny jest klucz sztorcowy na moje oko minimum pół metra długi, wtedy powinno pójść.
Być może w omach z mniejszymi silnikami jest więcej miejsca, ale w 2,5TD jest ciasno.

Odłożyłem wymianę do przyszłego weekendu. Napiszę jak było